دایورت (Divert) در اصل یک واژه انگلیسی ،که به معنای هدایت کردن می باشد. کردن یعنی انتقال تماس ها و پیام های ورودی از یک خط به خط ثابت یا موبایل دیگر، به این معنی که اگر کسی بر روی خط اول تماس گرفت، آن تماس به خط دوم هدایت شود و خط دوم زنگ بخورد. دایورت کردن این امکان را به کاربر می دهد تا تماس های تلفنی را به طور خود کار به تلفن دیگر هدایت کنند. در ادامه این قسمت قصد داریم شما را با دایورت چیست؟ و آموزش دایورت کردن آشنا سازیم. همراه ما باشید.

دایورت چیست؟

شاید تاکنون برای شما پیش آمده است که مجبور شوید خط خود را روی یک شماره دیگر دایورت کنید ممکن است بپرسید چگونه این کار را انجام دهیم؟ دایورت کردن شماره موبایل یکی از کاربرد ترین قابلیت هایی است که برای گوشی همراه وجود دارد، با این قابلیت می توانید تماس های ورودی به شماره موبایل خود را به یک شماره تفن دیگر دایورت کنید یعنی اگر کسی با شما تماس گرفت شماره جای گزین زنگ بخورد، تا با شماره دوم پاسخگو باشید در ادامه حالت های مختلف دایورت را بررسی می کنیم.

 

1. دایورت کردن در هنگام در دسترس نبودن

حالت اول برای زمانی است که تلفن شما خاموش و یا در دسترس نیست.

1. گرفتن کد دستوری # شماره مورد نظر به همراه کد *67* ( ستاره، 67 ستاره، شماره مورد نظر به همراه کد، مربع) و دکمه تماس را لمس کنید.

2. رفتن به منوی Divert یا Call Forwarding یا انتقال تماس از طریق گوشی های تلفن همراه و وارد کردن تلفن مورد نظر در بخش”در زمان خارج بودن از دسترس” یا lf out of reach

3. برای لغو دایورت:

4. به وسیله کد دستوری #21# ( مربع، مربع، 21، مربع ) و با لمس دکمه تماس می توانید هر نوع دایورتی را لغو یا Cancel نمایید.

5. رفتن به منوی Divert یا Call Forwarding یا انتقال تماس از طریق گوشی های تلفن همراه و لغو یا Cancel کردن دایورت در هر بخش.

 

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی آنر X40 GT و آنر Play 6C

2. دایورت در صورت عدم پاسخگویی ( Unanswered)

1. اگر می خواهید در صورت پاسخ ندادن به تلفن، پس از پنج زنگ( 30 ثانیه) به شماره دیگر دایورت شود(مثلا شاید بخواهید خط تلفن خانه یا مغازه تان اگر نبودید که گوشی را بردارید به موبایل شما دایورت شود) از کد زیر استفاده کنید.

2. *65* شماره#

3. نکته: اگر این کد را گرفتید و بوق اشغال زد(یعنی فعال نشده) باید با 117 تماس بگیرید و بخواهید که این سرویس را روی خط شما فعال کنند.

4. برای خارج کردن از این حالت کد #65# را بگیرید.

 کد دایورت مستقیم(یعنی دایورت همه تما ها و در هر شرایطی) برای موبایل، با کد دایورت تلفن یکسان نیست. یعنی:*21* شماره#

3. دایورت پس از چند ثانیه

بد نیست بدانید که در مورد موبایل (در کل دنیا و برای همه اپراتورها)، می توانید بگویید اگر گوشی من 5 ثانیه زنگ خورد و من جواب ندادم، به شماره دیگر منتقل کن اما در تلفن متاسفانه نمی توان زمان را تعیین کرد و به طور پیش فرض، پس از 30 ثانیه ، دایورت انجام می شود.

1. *61*شماره*#n

2. به جای n می توانید اعداد 5 ثانیه یا 10، 11… تا نهایتا 30 را وارد کنید. مثلا اگر می خواهید پس از 10 ثانیه به یک خط دیگر منتقل شود با موبایلتان این کد را وارد کنید:

3. *61*09122222222*10#

4. برای Disable کردن این سرویس این کد را وارد کنید: ##61#

4. دایورت موبایل در دسترس نبودن  ( Unreachable)

ممکن است جایی قرار بگیرید که گوشی شما از دسترس خارج شود و می خواهید اگر کسی در این مواقع با شما تماس گرفت، تماس به خط دیگری(مثلا خط منزل ) منتقل شود. کد زیر برای این کار است: *62*شماره مقصد# و غیر فعال کردن این سروی: ##62#

جمع بندی

همان طور که دانستید، دایورت کردن در دنیای اطلاعات به معنای انتقال تماس از یک خط به خط دیگر است. در این مطلب سعی کردیم حالت های دایورت را بررسی و کد های دستوری دایورت را معرفی کنیم. این روش ها برای همه گوشی ها و همه ی خط های اعتباری جواب می دهد. سریع ترین روش دایورت این است که کد دستورس *21*شماره مقصد# را شماره گیری کنید. امیدواریم که این مقاله آموزشی برای شما کار آمد بوده باشد. اگر موفق به دایورت کردن گوشی خود نشده اید پیشنهاد می کنیم سری به مقاله مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ بزنید.  و برای اطلاعات بیشتر مقاله آموزش اضافه کردن و استفاده همزمان از چند اکانت اینستاگرام را مطالعه کنید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها