مقایسه ی اپل آیفون 14 پرومکس در مقابل سامسونگ گلکسی S23 اولترا. در این مطلب به بررسی تفاوت سامسونگ گلکسی s23 و آیفون 14 پرومکس میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی های سامسونگ و آیفون در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

مقایسه سامسونگ گلکسی s23 و آیفون 14 پرومکس

معرفی

در این مقاله سعی خواهیم کرد به شما یک نمای کلی از نحوه مقایسه بین محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند ارائه دهیم. اگر در سال 2023 به دنبال یک گوشی هوشمند بزرگ و رده بالا هستید، مسلماً محبوب ترین انتخاب بین آیفون 14 پرو مکس و سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا خواهد بود. دو گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ با ویژگی های زیاد اما قیمتی نسبتا بالا!

نقاط قوت اپل آیفون 14 پرو مکس

بهترین آیفون تا کنون.
عملکرد CPU بهتر است.
وعده حداقل 5 سال به روز رسانی iOS (در مقابل 4 سال در گلکسی).

نقاط قوت سامسونگ گلکسی S23 اولترا

صفحه نمایش کمی بزرگتر و واضح تر
عملکرد S Pen حساس به فشار
سریعتر شارژ میشود
کیفیت تصویر دوربین بهتر و برای داشتن دو دوربین زوم.
ذخیره سازی دو پایه با همان قیمت.
سیستم عامل اندروید قابل تنظیم تر (بر خلاف iOS).

مهم نیست که کدام یک را انتخاب کنید، جدیدترین و بهترین های هر برندی را خواهید داشت.
تفاوت سامسونگ گلکسی s23 و آیفون 14 پرومکس

ابعاد و اندازه

سامسونگ گلکسی s23 اولترا

اپل آیفون 14 پرو مکس
وزن: 240 گرم
ابعاد: 160.7 x 77.6 x 7.9 میلی‌متر
(6.33 x 3.06 x 0.31 اینچ)

سامسونگ گلکسی S23 اولترا
وزن: 234 گرم
ابعاد: 163.4 x 78.1 x 8.9 میلی‌متر
(6.43 x 3.07 x 0.35 اینچ)

Galaxy S23 Ultra بزرگتر است. با این حال، تفاوت در چند میلی متر است. به دلیل نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتر و نمایشگر بزرگتر، کمی صفحه نمایش اضافی را به شما هدیه میدهد.

مسلماً هر دو گوشی به اندازه کافی سنگین و بزرگ هستند تا انجام کار با یک دست را به چالش تبدیل کنند. هر دو آنها احساس متفاوتی در دست دارند. طراحی آیفون و لبه‌های فولادی تیز، چسبندگی امن‌تری را ایجاد می‌کند، البته راحت‌ترین نیست. از سوی دیگر، S23 Ultra به لطف لبه‌های گرد آن کمی لغزنده‌تر اما در دست راحت‌تر احساس می‌شود.

نمایشگر

نمایشگر S23 اولترا

آیفون 14 پرو مکس
اندازه:  6.7 اینچ
LTPO OLED
120 هرتز
1,290×2,796
پیکسل ها 460 ppi

گلکسی S23 Ultra
اندازه: 6.8 اینچ
دینامیک AMOLED
120 هرتز
1,440×3,088
پیکسل ها 500 ppi

وقتی صحبت از صفحه‌نمایش به میان می‌آید، گوشی سامسونگ وضوح بالاتر و خمیدگی بیشتر در کناره‌ها را ارائه می‌دهد که امکان گرفتن راحت‌تر را فراهم می‌کند. Pro Max در هر دو حالت دستی و خودکار؛ روشنایی بسیار بالاتری دارد. همچنین از استاندارد ویدیویی HDR S23 Ultra با Dolby Vision بالاتر است، در حالی که Galaxy به HDR10+ رضایت داده است.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A34

دقت رنگ هر دو صفحه تا زمانی که حالت رنگ مناسب را انتخاب کنید عالی است.

اکثریت قریب به اتفاق کاربران تجربه بصری مشابهی در هر دو گوشی خواهند داشت. آیفون ممکن است در زیر نور مستقیم خورشید کمی بهتر به نظر برسد زیرا می تواند تا 1760 نیت افزایش یابد. اما 1274 نیت S23 Ultra نیز کاملا قابل احترام است. آنچه مهم است این است که در هر دو مورد، شما یک صفحه نمایش به اندازه کافی روشن خواهید داشت که تجربه تماشای عالی در فضای باز را ارائه میدهد.

عمر باتری

با وجود اینکه باتری آیفون 14 پرو مکس به میزان قابل توجهی کوچک‌تر است، این گوشی استقامت فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد. اپل از طریق بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد به این مهم دست می‌یابد. و زمان‌های اجرای چشمگیر روی صفحه نمایش را از باتری نسبتاً کوچک ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعتی حذف می‌کند.

از طرف دیگر، گلکسی اس 23 اولترا به دلیل زمان اجرای طولانی‌تر استندبای و تماس تلفنی، امتیاز کمی بهتر به دست می‌آورد. این بیشتر به خاطر باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی است. با این حال، زمانی که نوبت به پخش ویدیو میشود یک قدم از 14 Pro Max عقب‌تر است.

 

باتری آیفون 14 پرو مکس
4323 میلی آمپر ساعت
121 ساعت

گلکسی S23 Ultra
5000 میلی آمپر ساعت
126 ساعت

سرعت شارژ 14 پرو مکس:
27 وات
در 15 دقیقه 27% و در 30 دقیقه 48% پر شده
جمعا 112 دقیقه

سامسونگ Galaxy S23 Ultra
45 وات
در 15 دقیقه 40% و در  30 دقیقه 68% پر شده
جمعا 59 دقیقه

سرعت شارژ

آیفون 14 پرومکس

صادقانه بگوییم، هیچ یک از این دو گوشی در مورد شارژ سریع نیستند. به خصوص وقتی اکثر گوشی های اندرویدی را در نظر بگیرید که در دو سال گذشته عرضه شده اند. اگر Galaxy S23 Ultra را با شارژر مناسب جفت کنید، می‌تواند تا 45 وات در Power Delivery برسد، در حالی که 14 Pro Max روی 27 وات (تعداد غیر رسمی) قرار دارد. اما مسافت پیموده شده شما بر اساس شارژری که استفاده می‌کنید متفاوت خواهد بود.

گلکسی اس 23 اولترا با برتری زیادی نسبت به رقیب خود در صدر قرار می گیرد و در کمتر از یک ساعت به شارژ کامل می رسد. در حالی که 14 پرو مکس در مدت کمتر از دو ساعت به شارژ کامل می رسد. تست شارژ 30 دقیقه‌ای آن‌ها را کمی به هم نزدیک‌تر می‌کند. طوری که S23 Ultra 68 درصد و Pro Max تنها 48 درصد را شارژ میکند.

بخوانید  نحوه استفاده از دو اکانت واتس اپ در یک گوشی

تست بلندگو

در تفاوت سامسونگ گلکسی s23 با 14 پرومکس، هر دو دستگاه دارای یک جفت بلندگوی استریو هستند. به سختی تفاوت قابل توجهی پیدا خواهید کرد زیرا این دو گوشی تجربه شنیداری عالی را ارائه می دهند. و صادقانه اینکه از بهترین اسپیکرهایی هستند که می توانید بر روی تلفن داشته باشید.

با این حال، گلکسی اس 23 اولترا کمی صدای بهتر را ارائه میدهد. آوازها واضح‌تر هستند و آهنگ‌ها کمی صاف‌تر به نظر می‌رسند. از طرف دیگر، آیفون 14 پرو مکس کمی بیس اضافی ارائه می دهد اما صدا را خفه می کند و همه چیز را عمیق تر می کند.

کارایی

آیفون 14 پرو مکس
Apple A16 Bionic
4 نانومتر
6 گیگابایت / 128 گیگابایت
پیکربندی پایه

 

سامسونگ گلکسی S23 Ultra

اسنپدراگون 8 نسل 2
برای Galaxy، 4 نانومتر
8 گیگابایت / 256 گیگابایت
پیکربندی پایه

این دو گوشی هوشمند روی چیپست‌های کاملاً متفاوتی کار می‌کنند. حتی اگر هر دو با استفاده از یک گره تولید ۴ نانومتری با مصرف انرژی کارآمد ساخته شده باشند. گلکسی اس 23 اولترا دارای اسنپدراگون 8 نسل 2 است که برای گوشی های هوشمند گلکسی طراحی شده است. در حالی که 14 پرو مکس از تراشه سفارشی A16 Bionic اپل استفاده می کند.

اسنپدراگون 8 نسل 2 دارای پیکربندی غیرمعمول CPU 1+2+2+3 است. (1×3.36 گیگاهرتز Cortex-X3 و 2×2.8 گیگاهرتز Cortex-A715 و 2×2.8 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3×2.0 گیگاهرتز Cortex-A50) با یک پردازنده گرافیکی Adreno 740 که از وظایف فشرده GPU مراقبت می کند.

عملکرد

در تفاوت سامسونگ گلکسی s23 و آیفون 14 پرومکس  باید به این مورد اشاره کنیم که چیپست A16 Bionic دارای یک پیکربندی CPU معمولی 2+4 است که از هسته های اورست 2×3.46 گیگاهرتز + 4 در 2.02 گیگاهرتز Sawtooth تشکیل میشود. یک GPU سفارشی اپل با 5 هسته برای رندر گرافیک استفاده می شود.

Snapdragon 8 Gen 2 جدید عملکرد GPU بهتری را نشان میدهد و همچنین در سناریوهای ترکیبی مانند AnTuTu 9 پیشتاز است. با این حال، آزمایشات CPU خالص برتری Bionic A16 را علیرغم پیکربندی شش هسته ای آن نشان میدهد. در بارهای کاری تک هسته ای و چند هسته ای به طور قابل ملاحظه ای سریعتر است. با این حال، این دو دستگاه به اندازه کافی خوب هستند تا تقریباً همه برنامه ها را به راحتی اجرا کنند. تعیین اینکه کدام یک در استفاده استاندارد روزانه بهتر است بسیار سخت است.

دوربین

Apple iPhone 14 Pro Max در مقابل Samsung Galaxy S23 Ultra

مقایسه دوربین چند وجهی است. هر دو گوشی عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرند و ویدیوهای بسیار خوبی ضبط می‌کنند. وضوح، جزئیات، محدوده دینامیکی، کنتراست، نویز . همه چیزهایی که از یک گوشی پرچمدار مدرن انتظار دارید. اما سامسونگ و اپل برداشت های متفاوتی از عکاسی دارند.

بخوانید  بررسی گوشی های s22 و s22 plus و s22 ultra

سبک پردازش سامسونگ به دلیل زیبایی‌شناسی پر جنب و جوش، احتمالاً برای اکثریت جذاب خواهد بود. رنگ ها اشباع تر هستند و HDR کمی تهاجمی تر است. و حتی تاریک ترین سایه ها را نیز بالا می برد. تصاویر سامسونگ قطعاً برای رسانه های اجتماعی مناسب تر هستند.

همین امر در مورد عکس های کم نور نیز صدق می کند. که در مورد سامسونگ، به نظر می رسد که به دلیل وضوح مصنوعی اضافه شده در حین پردازش، بر روی کامپیوتر رندر شده اند.  این مورد به هیچ وجه بد نیست، اما ممکن است برخی آن را کمتر جذاب بدانند. در این مورد، آیفون 14 پرو مکس، به معنای واقعی کلمه انتخاب طبیعی تری است.

مزیت سخت افزار دوربین S23 Ultra

در اینجا نگاهی اجمالی به مقایسه دوربین اصلی iPhone 14 Pro Max از نظر کیفیت تصویر با Galaxy S23 Ultra وجود دارد. از پیچیدگی‌های کیفیت تصویر که بگذریم، Galaxy S23 Ultra از نظر عینی دوربین تلفن همه کاره‌تری است. در حالی که 14 Pro Max دارای سه دوربین است. یک دوربین استاندارد، یک دوربین فوق عریض و یک تله فوتو با زوم 3 برابر.

S23 Ultra با یک دوربین پریسکوپ 10 برابری بالاتر از آن است. بنابراین یک فاصله کانونی اضافی دریافت می کنید. ضبط ویدیو جایی است که آیفون 14 پرو مکس می درخشد. به طور کلی، کیفیت ویدیو بهتر است، اگرچه گلکسی S23 عملکرد خوبی را در هنگام تثبیت دارد.

ننتیجه گیری

Apple iPhone 14 Pro Max در مقایسه با Samsung Galaxy S23 Ultra

در تفاوت سامسونگ گلکسی S23 اولترا و اپل آیفون 14 پرومکس همانطور که معمولاً در مورد تلفن‌های اندروید در مقابل iOS صدق می‌کند، همه اینها به ترجیحات و سلایق شخصی خلاصه می‌شود. این دو گوشی در بیشتر جنبه‌ها عالی هستند. و S23 Ultra با قلم S، یک دوربین زوم اضافی و شارژ سریع‌تر متمایز است. در حالی که آیفون برای باز کردن قفل به Face ID پیشرفته (که برخی ترجیح می‌دهند) متکی است. اکوسیستم نرم‌افزاری که با ده‌ها دستگاه دیگر سازگار است و مسلماً بهترین قابلیت‌های ضبط ویدیو در گوشی‌های هوشمند در حال حاضر است.

اگر از کاربرانی هستید که می‌خواهید به اندروید سوئیچ کنید، S23 Ultra قطعاً باید در صدر فهرست شما باشد. و بالعکس  اگر می‌خواهید iOS را امتحان کنید، هیچ راه بهتری برای تجربه آن در نسخه بزرگ 14 Pro Max وجود ندارد. صفحه نمایش هر دو شرکت راه درازی را پیموده‌اند و ترجیحات شخصی عامل تعیین‌کننده خواهد بود.

مقایسه سامسونگ گلکسی S23 اولترا و اپل آیفون 14 پرومکس
منبع: به گزارش از gsmarena.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها