اپل واچ اولترا در مقابل سری 8: کدام را بخریم؟ در این مطلب به بررسی تفاوت های اپل واچ 8 و اولترا میپردازیم. با ما همراه باشید.

اقای تعمیرات موبایل ارائه کننده بهترین لوازم جانبی اورجینال و به روز دنیای موبایل.

اپل سه ساعت هوشمند خود را در ماه سپتامبر معرفی کرد که در قالب‌های Apple Watch Ultra، Apple Watch Series 8 و Apple Watch SE هستند. اپل واچ اولترا بزرگتر از سری 8 است و برای محیط های خشن و ورزش ها طراحی شده است. همچنین به طور قابل توجهی گران تر است، اما آیا به آن نیاز دارید یا سری 8 کافی است؟

در اینجا نحوه مقایسه Apple Watch Ultra و Watch Series 8 آمده است.

مقایسه اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8

طراحی

طراحی

اپل واچ اولترا: 49 x 44 x 14.4 میلی متر، 61.3 گرم
سری 8 (41 میلی متر): 41 x 35 x 10.7 میلی متر، 32 گرم (آلومینیوم)، 42.3 گرم (فولاد ضد زنگ)
سری 8 (45 میلی متر): 45 x 38 x 10.7 میلی متر، 38.8 گرم (آلومینیوم)، 51.5 گرم (فولاد ضد زنگ)

Apple Watch Ultra و Watch Series 8 شباهت‌هایی در طراحی دارند، اما واچ Ultra بزرگتر و درشت‌تر از سری 8 است. ساخته شده از تیتانیوم، به گونه‌ای است که بتواند در محیط‌های خشن تر مقاومت کند. Digital Crown در اپل واچ اولترا نسبت به واچ سری 8 قابل لمس‌تر است و امکان استفاده از آن را هنگام پوشیدن دستکش فراهم می‌کند و دکمه عملکرد زیر نیز برجسته‌تر است. همچنین یک دکمه Action قابل برنامه ریزی اضافی در سمت چپ به همراه یک بلندگوی دوگانه وجود دارد.

واچ Ultra همچنین دارای یک صفحه نمایش تخت است که برای محافظت از صفحه است. همچنین فقط در یک قاب 49 میلی‌متری موجود است، بنابراین باید برای کسانی که مچ‌های کمی کوچک‌تر دارند، در نظر گرفته شود.

در همین حال، سری 8 بسته به مدل از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ است و در گزینه‌های 41 میلی‌متری و 45 میلی‌متری عرضه می‌شود. بنابراین بسیار کوچک‌تر از Watch Ultra است. همچنین از نظر طراحی ساده تر، با صفحه نمایش منحنی و تاج دیجیتال و دکمه کناری کمتر دیده می شود. واچ سری 8 تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم است، در حالی که واچ اولترا تا عمق 100 متری در برابر آب مقاوم است. هر دو دارای رتبه IP6X هستند.

بخوانید  ویژگی های جدید گوشی پوکو f3

نمایشگر Ultra در مقابل سری 8

واچ سری 8

اولترا: 1164 میلی‌متر مربع، وضوح 502 در 410 پیکسل، پوشش 49 میلی‌متری، 2000 نیت
سری 8 (41 میلی‌متر): 904 میلی‌متر مربع، وضوح 430 در 352 پیکسل، پوشش 41 میلی‌متری، 1000 نیت
سری 8 (45 میلی متر): 1143 میلی متر مربع، وضوح 484 در 396 پیکسل، پوشش 45 میلی متر، 1000 نیت

هر دو اپل واچ اولترا و 8 دارای صفحه نمایش رتینا همیشه روشن هستند. بنابراین همیشه برخی از اطلاعات روی صفحه نمایش داده می شود، حتی زمانی که مچ دست شما پایین است. واچ Ultra صفحه نمایش بزرگتری نسبت به سری 8 دارد و همچنین روشن تر است.

واچ سری 8 تا 1000nits روشنایی دارد، در حالیکه اولترا تا 2000nits روشنایی دارد، به این معنی که Ultra باید در نور مستقیم خورشید بهتر باشد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر Watch Ultra کمی عریض‌تر از Watch Series 8 هستند، اگرچه هر دو تجربه تمام صفحه را ارائه می‌دهند. از نظر رزولوشن، واچ اولترا دارای وضوح 502 در 410 پیکسل است. در حالی که واچ سری 8 دارای وضوح 430 در 353 پیکسل در مدل 41 میلی متری و وضوح 484 در 396 پیکسل است.

هر دو Watch Ultra و Series 8 هر دو رنگ‌های تند و مشکی عمیق را ارائه می‌کنند. اگرچه Watch Ultra هنگام قرار گرفتن در صفحه Wayfinder نیز دارای حالت شب است که با کشیدن Digital Crown به سمت بالا و تغییر چهره به قرمز قابل دسترسی است.

مدل های اولترا و سری 8

واچ اولترا یا واچ 8

اولترا: 49mm، تیتانیوم، GPS و Cellular
سری 8: 41 میلی متر، 45 میلی متر / آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، نایک، هرمس، GPS یا GPS و سلولی

بخوانید  پر فروش ترین گوشی های 2021

همانطور که به اختصار اشاره کردیم، Apple Watch Ultra فقط از جنس تیتانیوم عرضه می شود. این تیتانیوم طبیعی است، بنابراین تنها یک گزینه رنگی و همچنین یک گزینه اندازه 49 میلی متری وجود دارد. Watch Ultra فقط با GPS و Cellular عرضه می شود. در همین حال، اپل واچ سری 8 گزینه های بسیار بیشتری دارد. نه تنها در مدل‌های آلومینیومی و استیل ضد زنگ عرضه می‌شود، بلکه چهار رنگ آلومینیومی و سه رنگ استیل وجود دارد.

اپل واچ Series 8 در مدل‌های GPS و GPS و Cellular نیز موجود است و مدل‌های نایک و مدل‌های Hermes نیز وجود دارد، با سخت‌افزار یکسان، اما صفحه‌ها و بند‌های متفاوت.

سخت افزار مدل اولترا در مقابل سری 8

اپل واج اولترا

اولترا: S8، تراشه W3، تراشه U1، آژیر داخلی، GPS با دقت دوگانه، عمق سنج، باتری تا 36 ساعت
سری 8: S8، تراشه W3، تراشه U1، L1 GPS، باتری تا 18 ساعت

Apple Watch Ultra و Watch Series 8 هر دو بر روی پردازنده S8 با پردازنده دو هسته ای 64 بیتی، تراشه W3 و همچنین هر دو دارای تراشه U1 در بو هستند. آنها همچنین بسیاری از سنسورهای مشابه را دارند. از جمله سنسور دمای بدن، سنسور اکسیژن خونی، سنسور ضربان قلب نوری و سنسور ضربان قلب الکتریکی. اپل واچ Ultra دارای یک آژیر داخلی 86dB و همچنین دارای عمق سنج است که سری 8 آن را ارائه نمی دهد.

همچنین در Watch Ultra بلندگوهای دوگانه و همچنین یک آرایه سه میکروفون با شکل دهی پرتو وجود دارد، در حالی که سری 8 دارای یک بلندگو و میکروفون تکی است. هر دو دارای قطب‌نما، ارتفاع‌سنج همیشه روشن، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج با حداکثر 256 نیروی گرم هستند.

Watch Ultra GPS دقیق دو فرکانس (L1 و L5) را ارائه می دهد، در حالی که Watch Series 8 فقط L1 را ارائه می دهد. Watch Ultra همچنین دارای یک کامپیوتر غواصی در برنامه Oceanic+ و گواهینامه EN13319 است.

از نظر باتری، Watch Ultra دارای عمر باتری 36 ساعت است. در حالی که Watch Series 8 دارای عمر باتری 18 ساعت است. هر دو دارای حالت ذخیره باتری هستند که برخی از ویژگی ها را کاهش می دهد. اما Watch Ultra این حالت را یک قدم جلوتر می برد و در اواخر سال جاری باتری 60 ساعته را ارائه می دهد.

بخوانید  تاریخچه گوشی های بلکبری ، بهترین گوشی های بلکبری که جهان را تغییر داد

نرم افزار مدل Ultra در مقابل Series 8

واچ اولترا یا واچ 8

هر دو: watchOS 9
هر دو بر روی watchOS 9 اجرا می شوند، بنابراین تجربه کاربری مشابهی را همراه با بسیاری از ویژگی های مشابه دارند. دارای یک برنامه نوار قلب و یک برنامه اکسیژن خون هستند و  ویژگی هایی مانند تشخیص سقوط، تشخیص تصادف خودرو، اعلان ضربان قلب بالا و پایین، اعلان های ریتم نامنظم و ردیابی چرخه با تخمین تخمک گذاری را دارند.

همچنین هر دو دارای Compass Backtrack، ردیابی خواب پیشرفته با مراحل خواب و دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن اپل واچ، از جمله ویژگی‌های معمول اپل واچ مانند اعلان‌های گوشی هوشمند و حالت‌های ورزشی متعدد هستند.

Watch Ultra دارای چند ویژگی اضافی نسبت به Watch Series 8 است. مانند آژیر، حالت شب در صفحه Wayfinder و دکمه Action قابل برنامه ریزی.

نتیجه گیری

Apple Watch Ultra و Watch Series 8 بسیاری از ویژگی‌های اصلی یکسانی را به اشتراک می‌گذارند، اگرچه Watch Ultra دارای چند ویژگی اضافی و ساختار بزرگ‌تر و مقاوم‌تر است. برای کسانی که به ورزش های شدیدتر یا پیاده روی علاقه دارند، Watch Ultra مدلی است که برایشان بهتر است. عمر باتری طولانی تری را ارائه می دهد، طراحی متناسب با هدف و ویژگی هایی که به کار خواهند آمد.

با این حال، برای کاربران روزمره، اپل واچ سری 8 قطعا کافی خواهد بود. همچنین از نظر متریال و رنگ در گزینه های بیشتری ارائه می شود و ارزان تر است.

اپل واج اولترا در مقابل اپل واچ 8

منبع: به گزارش از pocketlint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها