بررسی اپل واچ سری 8 یکسان اما متفاوت!! در این مطلب به بررسی مشخصات اپل واچ سری 8 با طراحی آشنا میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی ها و لوازم جانبی اپل در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

Apple Watch Series 8 در کنار نسل بعدی Watch SE و Apple Watch Ultra معرفی شد. مدل Ultra به دلیل اینکه جدید است، توجه ها را به خود جلب میکند. اپل واچ سری 8 با طراحی مشابه مدل قبلی خود، همراه با همان چیپست، فقط کمی ایمن تر شده، مانند آیفون 14 در مقایسه با آیفون 14 پرو.

اپل واچ سری 8 یک ارتقا عالی برای کسانی است که از مدل های قدیمی اپل واچ استفاده می کنند و شروعی عالی برای کسانی که به دنبال جهش به اکوسیستم ساعت هوشمند اپل هستند.

مشخصات اپل واچ سری 8
نقاط قوت

طراحی آشنا و راحت
نمایشگر عالی
ردیابی خوب خواب
برخی از ویژگی های جدید مانند تشخیص تصادف خودرو
استحکام بالا
شارژ سریع
نقاط ضعف
هیچ تغییر سایزی نسبت به سری 7 وجود ندارد
دکمه اکشن از Ultra خوب بود

طراحی

طراحی

گزینه های 41 یا 45 میلی متری
جنس از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ
دارای رتبه IP6X
گزینه های نایک، هرمس

اپل واچ سری 8 بسیار مشابه اپل واچ سری 7 است. در حالی که واچ اولترا به وضوح از بقیه متمایز است. طراحی اپل واچ از زمان عرضه اولین مدل در سال 2015 تقریباً یکسان است و این چیز بدی نیست. یک چهره مستطیل شکل با گوشه های گرد و لبه های منحنی وجود دارد که طراحی نرم و قابل دسترس و بدون زوایای تیز دارد.

مانند سری 7، سری 8 برای استفاده بسیار راحت و به اندازه کافی سبک است که حتی در هنگام خواب نیز باعث اذیت نمیشود. همانطور که مورد انتظار است، مدل های آلومینیومی سبک تر از مدل های فولاد ضد زنگ هستند، اما مدل های فولادی جذابیت بالاتری دارند، به خصوص در مورد نسخه هرمس.

Digital Crown با سنسور ضربان قلب الکتریکی در بالای لبه سمت راست با یک دکمه در زیر قرار گرفته که استفاده از هر دو آسان است. در حالیکه یک بلندگو در لبه سمت چپ قرار دارد. هیچ دکمه اکشن قابل برنامه ریزی اضافی در Watch Series 8 مانند Watch Ultra وجود ندارد. در قسمت زیرین بدنه یک سنسور ضربان قلب نوری به همراه چندین سنسور دیگر و دکمه‌هایی برای جدا کردن بند ساعت وجود دارد که انجام آن آسان است.

بخوانید  ویژگی های اندروید 13

مانند تمام مدل‌های قبلی اپل واچ، بند‌های ساعت قبلی سازگار هستند. بند های اپل واچ ارزان نیستند، به خصوص زمانی که گزینه های فولاد ضد زنگ یا چرم را در نظر بگیرید. بنابراین خبر خوب این است که بندهای ساعت قبلی قابل استفاده باقی میماند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

حاشیه های 1.7 میلی متری، مانند سری 7
صفحه نمایش رتینا همیشه روشن
مدل 45 میلی متری: 484 x 396 پیکسل
مدل 41 میلی متر: 430 x 352 پیکسل

در بالای بدنه Apple Watch Series 8 نمایشگری قرار دارد که مانند سری 7 کمی به لبه ها خمیده شده و نمایشگر را به حداکثر می رساند. سری 7 نمایشگر سری 6 را 20 درصد افزایش داد، اما سری 8 فضایی اضافه نمیکند. بنابراین، سری 8 نمایشگری مشابه سری 7 با حاشیه های 1.7 میلی متری و وضوح 484 در 396 پیکسل در مدل 45 میلی متری و 430 در 352 پیکسل در مدل کوچکتر ارائه می دهد.

در بررسی مشخصات اپل واچ سری 8، یک صفحه نمایش زیبا با رنگ های پر جنب و جوش و مشکی عمیق است و همچنین روشنایی مناسبی در 1000 نیت دارد. برای دیدن صفحه نمایش سری 8 در شرایط روشن مشکلی نخواهید داشت به خصوص در مدل بزرگتر 45 میلی متری که کمی اطلاعات اضافی را در مقایسه با مدل 41 میلی متری دارد.

مانند سری 7، سری 8 نیز دارای نمایشگر Always-on Retina است که آن را از Apple Watch SE متمایز می کند.

سخت افزار و عملکرد

عملکرد

تراشه دو هسته ای S8
سنسور ضربان قلب الکتریکی، سنسور ضربان قلب نوری، سنسور SpO2
سنسور دمای بدن
ژیروسکوپ، شتاب سنج، ارتفاع سنج، قطب نما، GPS داخلی

بخوانید  مشخصات چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2

اپل واچ سری 8 بر روی تراشه S8 دو هسته ای با معماری 64 بیتی اجرا می شود. این همان واحد پردازشی سری 7 است. بنابراین چند سالی است که هیچ ارتقای در این بخش وجود ندارد. آیا مشکلی دارد؟ سری 8 هیچ مشکلی در عملکرد ندارد، درست مانند سری 7. در سمت حسگر، اپل واچ سری 8 دارای یک سنسور ضربان قلب الکتریکی در Digital Crown است.

همچنین یک حسگر SpO2، ژیروسکوپ، ارتفاع سنج و شتاب سنج، و همچنین قطب نما و GPS داخلی نیز روی هواپیما وجود دارد. شتاب سنج به گونه ای ارتقا یافته است که تا 256 گرم نیرو را در مقایسه با نیروی 32 گرمی تشخیص دهد و همچنین اگر تصادف کرده باشید را تشخیص میدهد.

سنسور دمای بدن نیز اضافه شده است. که برای کمک به تشخیص زمان تخمک گذاری در زنان کمک می شود.

باتری

مشخصات اپل واچ 8

تا 18 ساعت
پشتیبانی از شارژ سریع
0-100 درصد در یک ساعت

از نظر باتری، همان وعده 18 ساعته در سری 8 مانند سری 7 وجود دارد. نسبت به رقبا که برخی از آنها بین 3 تا 4 روز فرصت دارند، کمتر است و به این معنی است که باید مخصوصا مدل 41 میلیمتری را هرشب شارژ کنید.

مدل 45 میلی‌متری عملکرد خوبی دارد. از حدود 10 درصد برای ردیابی خواب استفاده می کند و شما به راحتی روز و عصر را پشت سر خواهید گذاشت. اما اگر آن را شارژ نکنید تا صبح روز بعد دوام نخواهد آورد. پشتیبانی از شارژ سریع وجود دارد، بنابراین لازم نیست مانند سری 6 برای شارژ دستگاه خود منتظر بمانید. واچ سری 8 در عرض یک ساعت کامل شارژ می شود.

امکانات و نرم افزار

اپل واچ

watchOS 9
دمای بدن، تشخیص تصادف خودرو، رومینگ بین المللی
تشخیص سقوط، SOS اضطراری، ردیابی چند ورزش، ردیابی خواب
اپل واچ اپ استور

برخی از ویژگی‌های اضافی با watchOS 9 وجود دارد مانند ردیابی خواب پیشرفته‌تر، بهبود برنامه Workout و تغییرات در برنامه Health.

بخوانید  ویژگی های جدید حریم خصوصی برنامه واتس اپ

ردیابی خواب در اپل واچ خوب است. هنوز هم مانند Fitbit پیشرفته نیست، که نه تنها مراحل خواب را به شما ارائه می دهد، بلکه تجزیه و تحلیل نتایج را هم انجام میدهد. اما اپل حداقل در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی انجام داده و استفاده از واچ سری 8 در رختخواب به طور شگفت انگیزی قابل توجه است.

Watch Series 8 در صورت تشخیص تصادف با خدمات اضطراری تماس می گیرد و همچنین موقعیت مکانی شما را ارسال می کند و به مخاطبین اضطراری شما نیز هشدار می دهد. همچنین دارای تشخیص سقوط در هواپیما، نظارت بر نویز، SOS اضطراری و تماس اضطراری بین‌المللی، و همچنین اعلان‌های ضربان قلب بالا و پایین و اعلان‌های ریتم نامنظم قلب است. همچنین رومینگ بین المللی در مدل های LTE وجود دارد.

علاوه بر این، Watch Series 8 توانایی ردیابی ورزش‌های متعدد مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا را دارد. همچنین اعلان‌های گوشی هوشمند را در واچ سری 8 دریافت خواهید کرد. می‌توانید نوار قلب را انجام دهید و اکسیژن خون را نیز ردیابی کنید.

جمع بندی

قیمت واچ 8

در حالی که اپل واچ سری 8 تغییرات زیادی را در مقایسه با واچ سری 7 ارائه نمی دهد، باز هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. اگر قصد ارتقا از سری 7 را دارید، احتمالاً این بار ارزشش را ندارد. مگر اینکه واقعاً حسگر دمای بدن، رومینگ بین‌المللی یا تشخیص تصادف اتومبیل را بخواهید. واچ سری 8 یک نقطه شروع عالی برای کسانی که تازه وارد دنیای اپل واچ شده اند و معتقدند که واچ SE کافی نیست.

این ساعت دارای طراحی عالی، انبوهی از سنسورها، ویژگی‌های زیاد دیگری است. عمر باتری آن بهترین در بازار ساعت‌های هوشمند نیست، اما شارژ سریع آن باعث می‌شود شارژ روزانه آن کمتر دردسرساز شود.

مشخصات اپل واچ سری 8
منبع: به گزارش از pocketlint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها