پیش بینی قیمت گوشی در سال 1400

آیا تابحال به این فکر کرده اید که پیش بینی قیمت گوشی در سال 1400 چه خواهد بود؟ موضوع گران شدن قیمت موبایل از کجا آب میخورد؟ علت افزایش قیمت موبایل چیست؟ چه چیزی میتواند علت کاهش قیمت گوشی شود؟ بازار خرید گوشی های هوشمند و صنعت تولید و توسعه آن از جمله‌ی بزرگ‌ترین‌ها در نوع خود به شمار می‌رود. مردم جهان و به خصوص ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به دارا بودن و ارتقای گوشی‌های شخصی خود داریم.

چه عواملی و چگونه بر قیمت موبایل موثرند؟

آیا تغییر رییس جمهور در امریکا میتواند بر وضعیت کلی اقتصاد ایران،‌ نرخ دلار و مواردی از این دست موثر باشد؟ به عنوان یک نتیجه زیرمجموعه، آیا قیمت گوشی در سال 1400 کاهش می یابد ؟ این ها مسائلی است که در پیش بینی قیمت گوشی در سال 1400 به آن خواهیم پرداخت. منکر تلاش های جهادی مسئولین برای کنترل و نحوه قیمت گذاری موبایل در سال های گذشته نمیشویم. اما یکی از مسائلی که به امید کنترل قیمت موبایل اعمال شد و از قضا خود در مواردی علت افزایش قیمت موبایل شد، طرح رجیستری بود.

در تعیین نرخ یک گوشی موبایل عواملی مانند هزینه‌های حمل‌ونقل، گمرک (مالیات، عوارض و رجیستری)، میزان کالای موجود در بازار، تعداد شرکت‌های عرضه‌کننده موبایل در بازار، سود خرده‌فروشی و عمده‌فروشی، ضمانت و خدمات پس از فروش نیز در پیش بینی قیمت موبایل در سال 1400 دخیل است. الزامات رجیستری و محدود کردن مسیر ثبت گوشی موجب جلوگیری از کاهش قابل محلاحظه قیمت ها شده است. خرید و فروش حق رجیستری انگیزه ای برای فعالیت سودجویان و دلالان در برخی مبادی ورودی کشور شده است.

افت دلار و پیش بینی قیمت گوشی در سال 1400

این موضوع در نقش یک پارازیت میتواند مانع کاهش قیمت موبایل شود. یک مصرف‌کننده ایرانی برای خرید یک گوشی هوشمند با امکانات کاملا معمولی باید حدودا حقوق دو ماه یک کارمند معمولی را بپردازد. فارغ از آنکه موبایل و دیگر تجهیزات دیجیتال، عموما کالاهایی وارداتی‌اند و طی چند سال اخیر، ارزش ریال در برابر دلار افت قابل‌ملاحظه‌ای داشته است. عوامل بسیار دیگری در افزایش نرخ این کالا و کاهش قدرت خرید مردم برای خرید آن نقش دارند.

 رجیستری و پیش بینی قیمت گوشی در سال 1400

طرح رجیستری از سال 96 با هدف کنترل واردات گوشی قاچاق به کشور آغاز شد.  این موضوع مزیت هایی مانند کاهش قاچاق کالا
را داشت. اما برخی معایب اساسی نیز بر طرح رجیستری وارد بوده است. برای مثال یک نکته خیلی معمولی و دم دستی که همه به
آن اشاره میکنند این است که فردی شاید بخواهد در حد نیاز خود و خانواده گوشی را از خارج از کشور به ایران بیاورد. اما طرح رجیستری
مانعی بر سر راه اوست.

اما با این وجود به نظر میرسد مسئولان اجرای طرح، به جای اندیشیدن به این باگ ها در طرح خود، بر اجرای آن به هر قیمتی حتی تضییع حقوق مصرف کننده اصرار داشتند. این موضوع در آن سال آنچنان با شدت و حدت خود را نشان نداد. اما حالا که با وجود پاندمی، ارتباطات بیش از پیش به صورت مجازی است. حتی شغل و تحصیل نیز تا حد زیادی بسته به استفاده از این ابزارهای هوشمند شده است،‌خود را به خوبی نشان میدهد!

قیمت سرسام آور گوشی فقط بخاطر جلوگیری از قاچاق

دغدغه ناشی از وضعیت جدید را باید در یک جمله خلاصه کرد، خرید گران تر گوشی هوشمند نسبت به تمام کشورهای همسایه و حتی تمام کشورهای جهان! آن هم فقط و فقط برای کنترل صوری قاچاق!! یک شهروند ایرانی مجبور است در مقایسه با شهروندان کشورهای عربی یا اروپایی، هزینه‌ای بیش از معادل دلار یک گوشی پرداخت کند. بررسی‌های میدانی از بازار موبایل کشور نشان می‌دهد که در برخی مدل‌های گوشی موبایل، تفاوت نرخ رجیستر شده و نشده آن، گاهی به بیش از 20 میلیون تومان می‌رسد.

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل ، سامسونگ و هواوی و سایر برند های معتبردر دنیا در زمینه موبایل از سایت آقای تعمیرات موبایل با خبر شوید. همچنین اگر گوشی تان نیاز به تعمیر دارد وحوصله ووقت مراجعه حضوری به نمایندگی های تعمیر گوشی را ندارید،شما می توانید با چند کلیک lمشخصات و آدرس خود و گوشی را در پورتال درخواست تعمیرات موبایل وارد نمایید و کمتر از 2 ساعت همکاران ما با شما برای مراجعه حضوری به درب شرکت یا منزل شم حاضر خواهند شد.

ارتباط با مرکز تعمیرات آقای تعمیرات موبایل 

شما عزیزان می توانید با شماره های با ما در تماس باشید

تلفن های تماس :09197374015_02188904324

آقای تعمیرات موبایل را در اینستگرام دنبال کنید

×
پشتیبانی در پیام رسان ها
خروج از نسخه موبایل