اگر صفحه نمایش گوشی همراه شما هم ضربه خورده یا شکسته است، و به فکر تعمیر یا تعویض آن هستید؛ احتمالا مایلید هزینه ی تعمیر ال سی دی گوشی خود را بدانید. در این مطلب به این مورد و معرفی انواع صفحه نمایش های موجود در بازار میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی امور تعویض و تعمیرات گوشی های همراه در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

هزینه تعمیر ال سی دی گوشی

با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و درگیر شدن مردم با گوشی های تلفن همراه، امکان عدم استفاده از آن تقریبا کار بسیار سختی شده است. چرا که دیگر خرید های اینترنتی و حل کردن کارهای روزانه؛ مردم را بیشتر به سمت تکنولوژی سوق میدهد. از همین رو گوشی های تلفن همراه یکی از چند قسمت مختلف و مهم تکنولوژی میباشند.

گوشی های همراه بسیار در معرض افتادن وضربه خوردن و برخورد با مایعات قرار میگیرند که اولین جای برخورد با موارد ذکر شده صفحه نمایش یا همان ال سی دی گوشی میباشد. ضربه خوردن صفحه نمایش موبایل چند حالت مختلف دارد که هر حالت هزینه های مختلفی را در بردارد.

هزینه ی تعمیر lcd گوشی

این حالت ها و عوامل که هزینه ی تعمیر ال سی دی گوشی را تعیین میکنند عبارت اند از:

  • نوع و مدل گوشی
  • امکان تعمیر lcd وجود دارد یا خیر؟
  • میزان سلامت یا خرابی صفحه نمایش
  • جنس و کیفیت صفحه نمایش قابل استفاده
  • میزان در دسترس بودن یا نبودن صفحه نمایش مورد نظر
  • و عواملی دیگر که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

 انواع خرابی های ال سی دی موبایل چیست؟

1: شکستن کامل صفحه نمایش گوشی

2: سیاه شدن قسمتی از صفحه نمایش

3: پر پر زدن کل صفحه گوشی

4: کار نکردن کامل تاچ

5: کار نکردن قسمتی از تاچ گوشی

6:روشن نشدن صفحه نمایش

7: ایجاد هاله زیاد در نمایشگر

انواع ال سی دی گوشی موبایل از لحاظ کیفیت

هر نوع صفحه موبایل؛ دارای کیفیت های مختلفی است و میزان هزینه هم بستگی به کیفیت مورد استفاده افزایش یا کاهش میابد. در ادامه به معرفی انواع صفحه نمایش موبایل میپردازیم تا به صورت کامل و جامع با اطلاعات بالاتری نسبت به تعویض ال سی دی موبایل خود اقدام نمایید.

1-صفحه نمایش TFT LCD

این نوع تاچ ال سی دی یکی از معمول ترین نوع قابل مصرف بین تبلت ها و گوشی هاست. از جمله ضعف های این مدل میشود به سخت بودن استفاده از آن در زیر نور خورشید و ضعف در نمایش رنگ های کدر و مصرف بالای انرژی در هنگام استفاده از آن نام برد. و از مزایای این نوع در بخش هزینه ی تعمیر ال سی دی گوشی میتوان به قیمت ارزان آن اشاره کرد.

2-صفحه‌ نمایش  IPS LCD

این مدل را میتوان یک درجه پیشرفته تر نسبت به مدلTFT عنوان نمود، همچنین نسبت به مورد بالا زاویه دید بهتری دارد. برعکس مدل TFT که امکان دیدن صفحه نمایش از کنار نیست، در این مدل این قابلیت وجود دارد. از دیگر مزایای آن کیفیت رنگ بالای آن است و از معایب آن میتوان به عدم تولید رنگ مشکی عمیق و ضخامت بیشتر ال سی دی نام برد.

3-صفحه‌ نمایش Super LCD

این نوع صفحه نمایش نسبت به دومدل فوق پیشرفته تر و قابلیت دید بهتری در همه مکان ها همچون بیرون و زیر نور خورشید را داراست. چرا که سنسور بیرونی و تاچ بهم چسبیده و هیچگونه شکافی بین آنها وجود ندارد. و همین امر باعث میشود به دلیل نزدیکی گلس به ال سی دی انعکاس تصویر کاهش میابد و دید بهتری به کاربر میدهد.

4-صفحه‌ نمایش LTPS LCD

این مدل ال سی دی دارای مزایایی بسیاری میباشد که شامل: میزان دمای پایین تر نسبت به مدلهای قبل دارد؛ همچنین از تراکم پیکسل بالایی برخوردار است. امروزه شرکتهای تولید کننده تاچ و ال سی دی موفق شدند به حرکت سریع الکترون با روش استفاده بیشتری از حجم پلی‌سیلیکون‌ها کمک کنند و باعث وضوح بهتر صفحه نمایش ها شدند.

5-صفحه‌ نمایش INCELL

این نمونه تاچ و ال سی دی با نام INcell touch  در بازار موجود است و تقریبا میشود گفت از دقت تاچ بالایی برخوردار است. و صفحه نمایش  و وضوح آن هم کیفیت قابل قبولی دارد و از زاویه دید بسیار بالایی برخوردار میباشد.

6-صفحه‌ نمایش ​ PLS LCD

در رابطه با صفحه نمایش PLS LCD؛ میتوانیم بگوییم که از قیمت پایین، کیفیت بالا و مصرف انرژی پایین تری نسبت به صفحه نمایش های LCD برخوردار است. در ضمن کیفیت تصویر تفاوت چندانی ندارد. ولی از لحاظ زاویه دید، قابلیت صد درصدی دارد. یعنی شما از هر نقطه ای میتوانید آن را ببینید و در زیر نور خورشید هم بسیار وضوح بالایی دارد.

7-صفحه‌ نمایش Metal

این مدل به نوعی هم خانواده مدل TFT میباشد همچنین به آن، مدل پشت فلزی هم میگویند. میشود گفت مدل متال یک سطح بالاتر و بهتر از مدل TFT میباشد.

8-صفحه‌ نمایش Super Metal

کیفیت مدل سوپر متال نسبت به مدل TFT و متال بهتر است و دارای کیفیت مطلوب تری میباشد.

9-صفحه‌ نمایش Retina IPS LCD

از مزیت های این مدل میتوان به عدم خستگی چشم یا دیرتر خسته شدن چشم در هنگام استفاده و تراکم پیکسلی بسیار بالای آن اشاره نمود. و اینکه از فاصله دور هم وضوح و کیفیت بالای آن قابل مشاهده میباشد. رتینا توسط کمپانی بزرگ آیفون یا همان اپل تحت عنوان علامت تجاری به ثبت رسیده است.

زمانی از کیفیت و تراکم پیکسل این مدل صفحه نمایش میتوان بهره واقعی را برد که بخواهید کارهای گرافیکی و چاپ و …… انجام دهید.

10-صفحه‌ نمایش OLED

یکی از ویژگی های جذاب و جالب پنل های اولد این است که امکان ساخت نمایشگر های تاشونده و یا منحنی را با استفاده از این نوع پنل فراهم ساخته است. این مدل کلا به یک پنل نیاز دارد و همین دلیل باعث میشود که نسبت به  صفحه نمایش های ال سی دی نازکتر باشند. در این نوع صفحه نمایش نور هر پیکسل توسط خودش تامین میشود. و همزمان امکان ایجاد رنگهای مختلف را فراهم میسازد و نسبتا رنگهای شفاف تری دارند.

11-صفحه‌ نمایش اولد۲ (OLED 2)

این نوع ال سی دی از نوع بک لایت و نزدیک به ال سی دی است که میشود در رابطه با این مدل گفت که نمونه ارزان تر شده ی  OLED است. و از اولد کیفیت پایین تری را داراست اما ضخامت آن کمی بیشتر از آن است.

12-صفحه‌ نمایش آمولد (AMOLED)

این صفحه نمایش بسیار باکیفیت و بسیار مصرف انرژی کمتری نسبت به مدلهای قبلی را دارا میباشد. از اوج کیفیت آن میتوان به این مطلب اشاره نمود که در هنگام نشان دادن رنگ سیاه پیکسل به طور کامل خاموش میشود و از معایب آن میتوان به خوانایی سخت و پایین آن در بیرون و زیر نور خورشید نام برد.

13-صفحه‌ نمایش سوپر آمولد (SUPER AMOLED)

در این صفحه نمایش سعی میشود که اشکالات و ایرادات جزئی مدل AMOLED برطرف شود و به همین دلیل کاهش فاصله بین لایه ها را در بر دارد. و به نوعی ورژن پیشرفته تر مدل آمولد است و روشنایی و شفافیت و کنتراست در آن بهتر است .

14-صفحه‌ نمایش پی‌ اولد (P-OLED)

در این مدل به جای  شیشه از پلاستیک استفاده شده است. به این صورت است که در این مدل، از یک سیستم نور مجزا در پشت پنل ها استفاده نشده است، بلکه هر پیکسل در زیر خود میتواند نور مورد نظر خود آبی قرمز سبز و… را تولید نماید. از  ویژگی‌های بارز پی اولد میتوان به امکان ارائه وسعت رنگ بسیار نازک و عریض ،کم بودن خطر شکستگی در زیر لایه‌ی های پلاستیکی، باریک بودن و سبکی و زاویه دید عالی آن اشاره کرد یکی از معایب این صفحه نمایش قیمت بالای آن میباشد.

15-صفحه‌ نمایش پی‌ آمولد (P_AMOLED)

صفحه نمایش مدل  POLED نسبت به صفحه نمایش های مدل P-AMOLED کیفیت پایین تری دارد. جنس لایه ی اصلی استفاده شده آن هم از پلاستیک است که باعث انعطاف پذیری آن میشود و بسیار سبک و نازک و  از نظر هزینه ی تعمیر ال سی دی گوشی، ارزان میباشد.

16-صفحه‌ نمایش داینامیک‌ آمولد (Dynamic AMOLED)

از مزیت های این مدل، میتوان به دقت تراکم پذیری و مقیاس و کنتراست بالا و دقت عالی رنگهای آن اشاره کرد. و در رابطه با کیفیت بصری آن میتوان نمره بسیار بالایی به آن داد. به همین جهت توانسته از VDE  گواهینامه دریافت نمایید.

17-صفحه‌ نمایش سوپر رتینا اولد (Super Retina XDR OLED)

با این نمایشگر دیگر میتوانید باخیال راحت زیر نور خورشید، به عکس برداری و استفاده از دستگاه بپردازید. از ویژگی های آن به حداقل انحراف در دقت رنگ و حداکثر کنتراست تصاویر میتوان اشاره نمود.

18-صفحه نمایش MicroLED

میکرو LED نمونه دیگری از صفحه نمایش میباشد که این مدل قابلیت متصل بودن جداگانه هر پیکسل به ال ای دی خود را دارا میباشد و از وضوح بالایی برخوردار است در حالی که نیازی هم به پس زمینه ندارد.

19-صفحه‌ نمایش Super Retina

شرکت اپل که همیشه کارهای خاصی انجام میدهد این بار هم برای خاص بودن خود اسم SUPER RETINA بر روی صفحه نمایش های خود گذاشته است. این همان مدل OLED گوشی های سری  S سامسونگ است که از آن استفاده میکنند. ایفون از این مدل ال سی دی که دارای کنتراست بالا و وضوح خوبی است، در مدلهای iPhone 11 Pro و  iPhone 11 ProMAX  و مدلهای بعد از آنها استفاده نمود.

20-صفحه نمایش Mini-LED

این مدل همانطور که از نامش پیداست از LED های بسیار کوچک متشکل است. بر عکس مدلهای قبلی که از یک پس زمینه بزرگ یا چند نور پس زمینه کوچک به جهت روشن شدن صفحه نمایش استفاده میشد؛ در این مدل از هزاران LED برای روشن شدن صفحه نمایش استفاده میشود.

همین موضوع باعث ایجاد تصویر باکیفیتی باور نکردنی میشود. همچنین برای نشان دادن رنگ مشکی پیکسل ها به صورت تک ب تک خاموش میشود و باعث ایجاد رنگ سیاه با کیفیت بسیار بالا میشود.

21-صفحه نمایش Super AMOLED Plus

میتوان این مدل را مدل پیشرفته تر Super AMOLED دانست و نمایشگر Super AMOLED PLUS  نسبت به صفحه نمایش مدل Super AMOLED بسیار روشن تر و باریکتر است. فناوری این صفحه نمایش توانست گواهینامه HDR10+ را هم دریافت نمایید. و از  دیگر مزیت های این مدل میشود به مصرف پایین، زاویه دید بسیار بالا، کیفیت رنگ بالاتر و افزایش سرعت پاسخگویی نمایشگر را نام برد.

22-صفحه نمایش Fluid AMOLED

برند وانپلاس در اکثر مدل هایش از این مدل استفاده کرده است که جز بهترین صفحه نمایش های موجود در بازار است. کاربران بسیار از این نمونه صفحه نمایش راضی هستند چراکه میزان آسیب به چشم را بسیار کاهش میدهد و دلیل آن را میتوان به خاطر نور آبی کم استفاده شده در این مدل دانست.

23-صفحه نمایش Clear Black

این نمایشگر را میتوان با برند نوکیا شناخت چرا که نوکیا از این مدل برای گوشی های خود استفاده میکند. در این مدل صفحه نمایش سعی میشود که با حذف بازتاب نور، باعث ایجاد رنگهای سیاه و سفید و بهتر شدن تصویر در رنگهای روشن و تیره شود.

24- صفحه نمایش های خمیده

این نوع نمایشگرها به صورت خمیده هستند. این خمیدگی باعث خوش دست شدن آن میشود. از لحاظ زیبایی هم بسیار زیبا است. و از طرف دیگر معایبی هم به همراه دارد که مهمترین آنها امنیت آن است. که با کوچکترین ضربه ای احتمال آسیب دیدگی دستگاه وجود دارد. مواردی دیگری همچون نصب محافظ صفحه(گلس) که در بازار کم یاب میباشد و نصب آن هم نسبت به مدلهای دیگر، مهارت خاصی را میطلبد.

تفاوت ال سی دی و ال ای دی چیست؟

پس از بررسی و توضیح در مورد تمام صفحه نمایش ها، میخواهیم تفاوت LCD و LED را برایتان بیان کنیم که نمایشگر های LED کیفیت تصویر، سرعت بالاتر، زاویه دید بهتر، ضخامت و وزن کمتری را نسبت به نمایشگرهای LCD دارند و به همین دلیل هم طرفداران بیشتری را داراست.

و در پایان از شما کاربر عزیز که به سایت ما سر زدید و مقاله را مطالعه نمودید تشکر میکنیم. امیدوارم مطالب برای شما مفید واقع شود. لازم به ذکر است که صفحه نمایش های گوشی هر کدام دارای کیفیت خاص خودش میباشد. و هزینه های آن هم بسته به کیفیت تصویری که به شما میدهد بسیار متغیر میباشند.

در زمان خرید تلفن همراه به کیفیت صفحه نمایش آن دقت فرمایید، چراکه چشمان شما بسیار در معرض آسیب اند. چنانچه کیفیت صفحه نمایش خوب نباشد سلامتی شما به خطر خواهد افتاد.

هزینه تعمیر ال سی دی گوشی
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
پشتیبانی در پیام رسان ها
خروج از نسخه موبایل