یکی از مشکلاتی که تعداد زیادی از کاربران گوشی های هوشمند، با آن مواجه هستند. مشکل شارژ نشدن گوشی است بنابراین قصد داریم مهمترین دلایل شارژ نشدن گوشی را در قالب یک مقاله خدمتتان ارائه کنیم.

مشکل شارژ نشدن گوشی یک مشکل رایج بین اغلب کاربران است که گاهی به سادگی حل می شود. شارژنشدن گوشی مشکلی است که بسیاری ازما تجربه کرده ایم، شاید این موضوع برای شما پیش آمده است که گوشی خود را به شارژمتصل کنید و بعد از مدتی متوجه می شوید که اصلا گوشی شارژ نشده است. درادامه به مهمترین دلایل شارژنشدن گوشی و روش های رفع آن اشاره خواهیم کرد.

از گوشی در حال شارژ استفاده نکنید

زمانی که گوشی درحال شارژ است ازآن استفاده نکنید، زیرا کارهای مانند جستجو در اینترنت و کاربا شبکه های اجتماعی مصرف انرژی گوشی را بالا می برد و باعث دیر شارژ شدن گوشی می شود.

بررسی پریز برق

سعی کنید گوشی خود را با شارژ مستقیما به پریز برق وصل کنید، از لپ تاپ و کامپیوتر از شارژ کردن آن استفاده نکنید زیرا این دستگاه ها نمی توانند ولتاژکافی برای شارژ کردن گوشی شما تامین کنند، و این مسئله باعث کند شارژ شدن گوشی شما می شود.

جمع شدن گرد و خاک

بیشتر موقع دلیل شارژ نشدن گوشی جمع شدن گرد و خاک در پورت شارژ است در این مواقع شما باید گوشی خود را خاموش کنید باتری آن را در بیاورید و سپس با یک جسم نوک تیز پورت شارژ را تمیز کنید و باتری را در دستگاه قرار دهید و گوشی خود را روشن کنید.

بررسی کابل شارژر

اولین اقدام برای بررسی شارژ نشدن گوشی که باید انجام دهید بررسی کابل شارژر است. کابل و آدپتور را جداگانه بررسی کنید تا مطمئن شوید دارای زدگی، خوردگی پارگی نباشد زیرا اگه دچار مشکلی باشد کیفیت فرآیند شارژشدن گوشی را کاهش می یابد. اگر کابل شارژر دچار پارگی و یا زدگی باشد چون به برق متصل می شود می تواند خطرناک باشد. برای جلوگیری از این خطرات یک کابل جدید تهیه کنید.

نصب اپلیکیشن های مخرب

سعی کنید هر چند وقت یک بار برنامه های روی گوشی خود را آپدیت و بروز رسانی کنید. دقت داشته باشید که چه برنامه ای را روی گوشی خود نصب و نگهداری می کنید، زیرا بسیاری از اپلیکیشن های مخرب هستند که باعث خرابی باتری می شوند و در نتیجه سبب شارژنشدن گوشی می شوند.

استفاده دائم از گوشی 

بی شک گرما بزرگ ترین دشمن باتری است. استفاده دائم و بیش از حد از گوشی، اجرای برنامه ها و بازی های سنگین سبب می شوند که فشار زیادی به باتری وارد شود و باعث داغ شدن گوشی و در نتیجه با عث خرابی باتری و شارژ نشدن گوشی می شود.

شارژ کردن گوشی هنگام شب

بسیاری از کاربران عادت بدی که دارند، شب تا صبح موبایل خود را در شارژ رها می کنند. این نه تنها عمر باتری شما را به پایان می رساند بلکه حرارت زیادی به باتری وارد می کند که باعث دیر شارژشدن و یا شارژ نشدن گوشی شما می شود. بهترین زمان برای شارژ کردن گوشی خود زمانی است که باتری شما زیر 30 درصد می رسد.

مشکل شارژ نشدن گوشی یک مشکل رایج بین اغلب کاربران است که گاهی به سادگی حل می شود:

  • اگر همیشه شارژر شما به پریز برق متصل است شاید بهتر است پریز را تغییر داده و دوباره امتحان کنید.
  • یک مشکل دیگر می تواند آداپتوری باشد که ازآن برای شارژ گوشی استفاده می کنید.
  • کشیده شدن سیم آدپتور و آسیب دیدن سیم نیز می تواند در ایجاد اختلال شارژ موثر باشد.
  • در برخی موارد درگاه شارژ گوشی شما ایراد دارد یا بیش از حد کثیف شده است.
  • وجود ایراد در باتری گوشی نیز می تواند موجب شارژ شدن با تاخیریا عدم شارژ گوشی شود.
  • گاهی با روشن و خاموش کردن یا ری استارت گوشی می توانید مشکل را حل کنید.
  • در صورتی که هیچ روشی مشکل شما را برطرف نکرد برای تعمیر احتمالی به نمایندگی مجاز گوشی خود مراجعه کنید.

سخن پایانی

دلایل گوناگونی وجود دارد که باعث شارژ نشدن گوشی می شود. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را برای شما عزیزان ارائه کنیم، وعلت شارژ نشدن دستگاه خود را پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله علت شارژ نشدن گوشی چیست را مطالعه کنید.

بخوانید  گوشی vivo iQOO
×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها