گوشی های 12 T و 11 T pro  از بهترین های برند شیائومی محسوب می شوند. شیائومی همواره سعی کرده گوشی های پرچمدار با قیمت مناسب را تولید و عرضه کند. گوشی های 12 T و 11 T pro شیائومی توانسته اند محبوبیت زیادی را در بازار اروپا و آسیا به خود اختصاص دهند. این دو گوشی علاوه بر ویژگی های قدرتمند و منحصر به فردی که دارند. از قیمت مناسبی نسبت به گوشی های پرچمدار سامسونگ داشته به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین برندهای بازار موبایل تبدیل کرده است. گوشی شیائومی 11 T پرو یکی از بهترین و پرفروش ترین گوشی های سال های اخیر در بازار بوده، که حالا با یک رقیب قدرتمند از خود شیائومی در بازه قیمتی نزدیک با یکدیگر رقابت می کنند. ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه 12 T با شیائومی 11 T pro بپردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه 12 T با شیائومی 11 T pro از نظر طراحی

طراحی از مهم ترین بخش های هر گوشی است، زیرا برخی از گوشی ها دوربین یا پردازنده بسیار قدرتمندی داشته اند. اما به دلیل ظاهر معمولی و طراحی نه چندان زیبا طرفداران خود را از دست داده اند و نتوانسته اند محبوبیتی زیادی در بازار موبایل پیدا کنند.اما گوشی های 12 T و 11 T pro شیائومی طراحی بسیار زیبا و جذابی دارند. که انتخاب را برای کاربران سخت تر می کنند اما 12 T ماژول دوربین و طراحی خاصی دارد که بسیار جذاب و چشمگیر است. از نظر ابعاد و وزن شیائومی 12 T در برابر 11 T pro سنگین تر و بزرگ تر است. هردو گوشی نمایشگر هم اندازه دارند و و هردو گوشی از باتری پنچ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می کنند.

مقایسه 12 T با شیائومی 11 T pro از نظر دوربین

گوشی 12 T شیائومی به سه دوربین مجهز است. که دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است. که عکس های با کیفیت و بی نظیری را ثبت می کند. 11 T pro مجهز به دوربین اصلی 108مگاپیکسلی، لنز اولتراوید و ماکرو 5 مگاپیکسلی می باشد. به طور کلی هردو گوشی از نظر دوربین عملکرد عالی دارند. اما شیائومی تی پرو عکس های را با جزئیات دقیق ثبت می کند. و عکس فیلم های بهترو قابل قبولی تر را ثبت وضبط می کند.

مقایسه 12 T با شیائومی 11 T pro از نظر صفحه نمایش

در بخش نمایشگر 12 تی میزبان یک پنل آمولد 68 میلیارد رنگی فوق العاده است و 11 تی پرو با توجه به اینکه آمولد است اما فقط قدرت نمایش 1 میلیارد رنگ را دارد. 12 تی شیائومی دارای پنل 6.23 اینچی با رزولوشن 7212*1220 پیکسلی می باشد و 11 تی پرو با صفحه نمایش 6.67 اینچی  و از رزولوشن 1080*2400 پیکسل برخوردار است و همچنین نرخ نوسازی هر دو گوشی  به 120 هرتز می رسد در نتیجه هردو گوشی عکس و فیلم های با کیفیت و قابل قبولی را ارائه می دهند.

مقایسه 12 T با شیائومی 11 T pro از نظر سخت افزاری و نرم افزاری

شیائومی 11 تی پرو به پردازنده اسنپدراگون 888 مجهز است، که دارای معماری 5 نانومتری می باشد. این گوشی مجهز به رم 8 یا 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 یا 128 گیگابایتی است. شیائومی 11 تی پرو از پردازنده فوق  العاده قدرتمند برخوردار می باشد که قادر به اجرای تمامی برنامه ها و بازی های سنگین بوده و با اندروید 11 اجرا می شود.

از سوی دیگر گوشی 12 تی شیائومی به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 با معماری 4 نانومتری مجهز می باشد. که یکی از قدرتمندترین پردازنده ها به شمار می رود و در دو نسخه رم 8 یا 12 گیگابایتی و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار دارد.

این دو گوشی از نظر سخت افزاری بسیار عالی هستند و می توانند به راحتی برنامه ها و بازی ها را اجرا کنند. اما در مقایسه این دو گوشی ازنظر سخت افزاری طبیعتا تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 قوی تر از اسنپدارگون 888 است.

از نظر نرم افزاری این دو گوشی تفاوتی ندارند هر دو در حال حاضر از MIUI برمبنای اندورید 12 استفاده می کنند. اما شیائومی 12 تی به دلیل جدید تر بودن آپدیت نرم افزاری بیشتری دریافت خواهد کرد.

مقایسه 12 T با شیائومی 11 T pro از نظر باتری

باتری یکی از مهم ترین بخش های گوشی محسوب می شود. باتری 11 تی پرو عملکرد خوبی دارد و عمر باتری آن بالا بوده و می توانید یک روز کامل بدون نیاز به شارژمجدد داوم بیاورد و با خیال راحت کارهای روزمره خود را انجام دهید. این گوشی مجهز به باتری 4500 میلی آمپری بوده و از شارژر سیمی فوق العاده سریع با 120 وات پشتیبانی می کند. گوشی 12 تی شیائومی نیز مجهز به باتری 4500 میلی آمپری قدرتمند است. که برای کارهای روزمره معمولی تا دو روز می تواند داوم بیاورد.

جمع بندی

همان طور که ملاحظه کردید، گوشی 12 تی و 11 تی پرو برند شیائومی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هردو از پرچمداران رده بالای  این شرکت محسوب می شوند. ما در این مطلب به مقایسه 12 T با شیائومی 11 T pro پرداختیم و تفاوت و شباهت های آنها را برای شما عزیزان شرح کردیم. این دو گوشی تا حد زیادی با یکدیگر برابر هستند. اما باتوجه به اینکه گوشی شیائومی 12 تی جدید تر از 11 تی پرو بوده از برخی جهات نسبت به 11 تی پرو شیائومی برترهایی دارد. آقای تعمیرات موبایل با تکنسین مجرب آماده ارائه خدمات تعمیرات موبایل در سراسر کشور به شما عزیزان میباشد. مشخصات گوشی موتورولا اج 20 پرو ، بهترین گوشی های شیائومی 2022 [+قیمت و مشخصات فنی]  

بخوانید  بررسی آیفون 11 پرو اپل
×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها