احتمالا شما هم با مشکل سنسور مجاورت شیائومی، ردمی و پوکو مواجه شده اید. چگونه مشکلات سنسور مجاورت در گوشی های شیائومی، ردمی و پوکو را حل کنیم؟ برای بررسی این مشکل در این مطلب با ما همراه باشید.

آقای تعمیرات موبایل ارائه دهنده تمامی خدمات نرم افزاری و سخت افزاری انواع گوشی شیائومی.

مشکل سنسور مجاورت گوشی‌ های شیائومی

سنسور مجاورت گوشی هوشمند شیائومی، ردمی یا پوکو شما به درستی کار نمیکند؟ احتمالا در حین تماس، صفحه نمایش دوباره روشن می شود. و گزینه های روی صفحه بطور تصادفی فشار داده میشوند. یا در حین گوش دادن به یک پیام صوتی، صدا بطور خودکار قطع و وصل میشود. متأسفانه  این مشکل “عادی” است. این اتفاق  بیشتر در گوشی‌های هوشمند با برند شیائومی، از جمله ردمی و پوکو می‌افتد. که حسگر مجاورتی که برای خاموش و روشن کردن صفحه‌نمایش استفاده می‌شود. هنگامی که آنرا به گوش نزدیک میکنیم، بد کار می‌کند. مشکل سنسور مجاورت شیائومی.

عملکرد این سنسور دچار مشکل میشود و آنرا به درستی انجام نمیدهد. یعنی باید وقتی که موبایل را برای تماس یا پیام های صوتی به گوش نزدیک میکنیم. صفحه نمایش بطور خودکار خاموش شود. تا از لمس گزینه ها جلوگیری بشود. در این تجزیه و تحلیل توضیح می دهیم که چرا این اتفاق می افتد و برای حل آن چه باید کرد.

دلیل ضعیف بودن سنسور

دلیل ضعیف بودن سنسور مجاورت

یک سیگنال صوتی از مجرای گوش ارسال می شود که توسط میکروفون ثانویه تعبیه شده در قاب بالایی دریافت می شود. اگر این صدا در مدت زمان کمتر از حد معمول یا با شدت بیشتر برسد، احتمالاً سیگنال اولتراسوند به (گونه یا گوش ما) منعکس شده و به این ترتیب صفحه نمایش گوشی هوشمند خاموش میشود.

بخوانید  نفد و بررسی گوشی IPhone SE Plus و زمان عرضه

همه اینها سپس توسط ژیروسکوپ  که حسگری است برای درک حرکاتی که ما با گوشی هوشمند انجام می دهیم فعال می شود، مانند حالت آوردن آن به سمت گوش. با این حال، این سیستم در مقایسه با یک سنسور نوری ساده که فاصله از سوژه را اندازه می‌گیرد و پیچیده است، اشتباه است. و معمولا گوشی هوشمند با روشن کردن صفحه نمایش متوجه نمی‌شود که با صورت ما در تماس است. مشکل سنسور مجاورت شیائومی

این موضوع معمولا باعث ایجاد برخی مشکلات مانند قرار دادن تماس در حالت انتظار، یا وارد کردن تنظیمات و فعال کردن عملکردها به صورت تصادفی یا تغییر گزینه‌ها در تنظیمات می‌شود.

بررسی مشکل

اولین قدم تأیید عملکرد مؤثر آن است. برای انجام این کار یک عملکرد مخفی در تلفن‌های هوشمند وجود دارد. که می‌توان آن را از طریق منوی تنظیمات پیدا کرد.

منوی تنظیمات را باز کنید و روی System Info و سپس روی All specifications کلیک کنید.
ورودی “kernel” یا هسته را پیدا کنید و چندین بار بزنید تا به صفحه دیگری بروید که جعبه ابزار اطلاعات کنترل(Control Information Toolbox) است.
حالا در این منو باید به پایین اسکرول کنید و “Proximity Sensor” یا حسگر مجاورت را جستجو و روی آن کلیک کنید.
با این کار می توان عملکرد سنسور را به سادگی با قرار دادن یک دست در قسمت بالای صفحه بررسی کرد.

عدد 5 نشان می دهد که سنسور مسدود نشده است. در عوض عدد وضعیت انسداد را نشان میدهد. اگر با نزدیک و دور کردن دست، این مقدار تغییر کند، عملکرد صحیح است، در غیر این صورت نیست. در حال حاضر، در برخی از تلفن های هوشمند یک دکمه اضافی وجود دارد. که به شما امکان می دهد سنسور مجاورت را مجدداً کالیبره کنید. اما در بسیاری دیگر، هیچ گزینه ای  وجود ندارد، بنابراین باید مرحله بعدی را امتحان کنید.

بخوانید  چرا قطعات 100% اورجینال باید در تعمیرات موبایل استفاده شود؟

نحوه رفع مشکل سنسور

سنسور مجاورت

پیشنهاد ما ممکن است همیشه جواب ندهد، بنابراین در صورت درست نشدن، هیچ کاری انجام ندهید. بهتر است با این موضوع کنار بیایید. یا به فکر تعویض تلفن هوشمند خود باشید. این روش شامل دانلود و نصب برنامه ای است که به صورت رایگان در فروشگاه Google Play به نام “Proximity Sensor Reset” یا تنظیم مجدد حسگر مجاورت در دسترس است.

پس از نصب :

  • روی دکمه Fix It کلیک کنید.
  • کاری را که از شما می‌خواهد را انجام دهید. یعنی سنسور مجاورت را ببندید. یا گوشی را به گوش خود نزدیک کنید و وقتی چراغ سبز شد، آن را به جلو فشار دهید.
  • گوشی هوشمند را از روی صورت خود بردارید و وقتی چراغ سبز شد دوباره Next را فشار دهید.
  • اجرای پس زمینه را تایید و فعال کنید.

پس از انجام این کار، گوشی از کالیبراسیون مجدد برای روشن یا خاموش کردن صفحه نمایش در حین تماس یا پیام‌های صوتی استفاده می‌کند. اما عملکرد تغییر نمیکند. بنابراین وضعیت ممکن است بهبود یابد، اما بطور کامل حل نمیشود. در نهایت اگر با این روش هم  موفق به رفع آن نشدید؛ تنها راهی که در این مرحله برای شما باقی میماند، تحمل و توجه در حین تماس یا استفاده از هدفون بی سیم  یا سیمی است.

مشکل سنسور مجاورت شیائومی.
منبع: به گزارش از italy24news.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها