در این مطلب به بررسی پوکو F4 GT مشخصات و ویژگی های برجسته آن میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات گوشی شیائومی پوکو در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری حرفه ای و مجرب.

بررسی پوکو F4 GT

1: مقدمه، مشخصات
جدیدترین چیپست و شارژ فوق سریع، قدرت این گوشی را نشان میدهد. پوکو F4 GT که از اوایل سال جاری در چین به عنوان Redmi K50 است، از نظر ویژگی شگفت‌انگیز نیست، اما مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد را به بازارهای جهانی می‌آورد. بدون اینکه برچسب گوشی بازی داشته باشد.

خود دکمه های پاپ آپ مغناطیسی عملکردهای مخصوص بازی را ارائه میدهند و همچنین به عنوان میانبر در استفاده عادی استفاده میشوند. اسنپدراگون 8 نسل 1 برای بازی عالی است، و عملکرد آن هم عالی است. توسط یک سیستم خنک‌کننده پیشرفته پشتیبانی می‌شود. زیباترین آداپتور 120 واتی شیائومی در جعبه موجود است و برگه مشخصات نوید شارژ کامل 17 دقیقه ای را می دهد.

با این همه تمرکز روی قدرت، سیستم دوربین F4 GT به همان اندازه استاندارد بالا نیست. این دستگاه اصول اولیه را با یک واحد اصلی 64 مگاپیکسلی و یک 8 مگاپیکسلی فوق عریض ساده پوشش می دهد.

مشخصات پوکو F4 GT در یک نگاه

f4 gt

بدنه: 162.5×76.7×8.5mm, جلو شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس)، پشت شیشه ای، قاب آلومینیومی؛ محرک های بازی بازشوی مغناطیسی فیزیکی. وزن 210 گرم
صفحه نمایش: 6.67 اینچ OLED، 1B رنگ، 120Hz، HDR10+، وضوح 1080x2400px، نسبت تصویر 20:9، 395ppi.
چیپست: کوالکام SM8450 اسنپدراگون 8 Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای; Adreno 730.
حافظه: 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت؛ UFS 3.1.
سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، MIUI 13.
دوربین اصلی: عریض (اصلی): 64 مگاپیکسل؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، ماکرو: 2 مگاپیکسل.
دوربین جلو: 20 مگاپیکسل

 

فیلمبرداری: دوربین عقب: 4K@30/60fps، 1080p@30/60/120fps، 720p@960fps، HDR;
دوربین جلو: 1080p@30/60fps، 720p@120fps، HDR.
باتری: 4700mAh; شارژ سریع 120 وات، Power Delivery 3.0، Quick Charge 3+.
سایر ویژگی ها: اثرانگشت خوان (نصب شده در کنار)؛ NFC؛ پورت مادون قرمز؛ حسگر مجاورت مجازی

بخوانید  مشخصات احتمالی گوشی گوگل پیکسل 9

آنباکسینگ

مشخصات پوکو F4 GT

F4 GT در یک جعبه مقوایی میشود که ترکیب معمولی Poco از زرد و مشکی است. کابل آن آداپتور 120 واتی HyperCharge دارای یک فیش L شکل فانتزی خارج از زمینه بسیار زیبا، اما کاربردی است که در آلومینیوم محصور شده است. دلیل این شکل این است که وقتی مجبور می‌شوید در میان زمان های طولانی‌مدت بازی، تلفن را روشن کنید، کابل از مسیر خارج میشود. این یک کابل 1.5 متری است.

یک دانگل USB-C-to-3.5mm نیز در جعبه وجود دارد.

طراحی، کیفیت ساخت

نمای جلویی گوریلا گلس ویکتوس است، و بنابراین تقریباً به خوبی کورنینگ است. صفحه نمایش های منحنی نیز فضای زیادی را برای دکمه ها در قاب باقی نمی گذارند و Poco روی دکمه ها بسیار حساس است. دکمه ها دارای نقاط قرمز رنگ هستند. زمانی که دکمه‌ها باز می‌شوند، نمایی چشم نواز ارائه می‌دهند، اگرچه این بیشتر یک ترفند طراحی است تا یک بخش کاربردی.

با دکمه‌های بازی و خود دکمه‌های گوشی، سمت راست گوشی شلوغ است. دکمه پاور و اثر انگشت خوان یکی است. محل قرارگیری دکمه اثرانگشت خوان به شکلی است که با برداشتن گوشی بدون قصد باز کردن قفل آن را لمس می‌کنید و با لرزشی مواجه می‌شوید که نشان دهنده تلاش شکست خورده برای باز کردن قفل است.

لازم به ذکر است که Poco F4 GT دارای یک موتور لرزش عالی است. این یک واحد محور X بسیار بزرگ است و لمسی با جزئیات ظریف ارائه می دهد. با بازگشت به دکمه‌ها، دکمه تنظیم صدا در سمت چپ گوشی قرار دارد. درست در کنار دکمه تنظیم صدا، یک سوراخ میکروفون وجود دارد. همچنین در این سمت گوشی، اسلات سیم کارت در نزدیکی بالا قرار دارد.

بخوانید  تصاویر آیفون 15 پرو و 15 پرومکس فاش شد

هیچ رتبه IP رسمی وجود ندارد. دهانه های بلندگو در بالا و پایین وجود دارد و شیارهای دوتایی نیز از طرح یکسانی پیروی می کنند. در هر طرف گوشی نیز میکروفون وجود دارد. و در قسمت بالا نیز یک بلستر IR قرار دارد. در حالی که در پایین پورت USB-C قرار دارد. جک هدفون وجود ندارد، اگرچه دانگل همراه بهترین ویژگی بعدی است.

صفحه نمایش

f4 gt display

در کنار فلش‌ها، نوارهای LED RGB نازکی وجود دارد که می‌توانند در رنگ‌های مختلف برای نشان دادن اعلان‌ها، تماس‌ها یا وضعیت باتری/شارژ شدن روشن شوند. در خارج از جزیره دوربین، فلاش LED دوگانه وجود دارد که بریدگی آن زیباست.

Poco F4 GT دارای یک صفحه نمایش بسیار مناسب است که تنها با ارائه نرخ تازه سازی تطبیقی ​​دقیق تر و وضوح QHD متوقف می شود. OLED 6.67 اینچی دارای رزولوشن 1080×2400 پیکسل در ابعاد 20:9 (تراکم پیکسلی 395ppi)، تا 120 هرتز با نرخ نمونه برداری لمسی تا 480 هرتز به روز میشود و از HDR10+ پشتیبانی می کند.

از نظر روشنایی هم خیلی خوب عمل می کند. ما در آزمایش خود 761 نیت را اندازه گیری کردیم، زمانی که گوشی روشنایی خودکار را فعال کرده و زیر نور مستقیم قرار دارد. عدد هنگام کار با نوار لغزنده به صورت دستی 468 نیت است. هر دو نتیجه می‌گویند «صفحه نمایش با کیفیت بالا»،

منوی نرخ تازه‌سازی انتخابی بین حالت پیش‌فرض (مشکلات خودکار) و حالت سفارشی ارائه می‌دهد. که در آن می‌توانید 60 هرتز یا 120 هرتز را انتخاب کنید. این رفتار در اکثر برنامه ها است. استثناها شامل برنامه‌های مرتبط با پخش ویدیو (اعم از پخش جریانی یا محلی) است که در فرکانس 60 هرتز قفل می‌شوند. مانند Google Maps و برنامه دوربین. بازی هایی که از نرخ فریم بالا پشتیبانی می کنند، با فرکانس 120 هرتز رفتار میکنند.

بخوانید  تاریخ عرضه گوشی های سری ردمی نوت 12 | Redmi Note 12

عمر باتری و سرعت شارژ

پوکو اف 4 جی تی

Poco F4 GT از یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که به دو سلول تقسیم شده است و هر یک مدار شارژ مخصوص به خود را دارد. دسته ای از متغیرها وجود دارند که می توانند به هر طریقی بر عمر باتری تأثیر بگذارند،

شاید این گوشی طولانی‌ترین دوام باتری را نداشته باشد. اما مطمئناً یکی از سریع‌ترین‌ها در شارژ شدن است. همراه با سریع‌ترین شارژر شیائومی، که 120 واتی است. وعده داده شده شارژ کامل 17 دقیقه طول می کشد. روش آزمایش آنها با تلفن خاموش است و از 2٪ شروع می شود.

طبیعتاً سرعت شارژ نیز تا حدودی تحت تأثیر دمای محیط خواهد بود. هیچ‌کدام از اینها تلاش‌های سرعت شارژ پوکو را از بین نمی‌برد. این گوشی همچنان در رتبه‌های برتر جدول قرار دارد و چنین شارژ سریعی واقعاً می‌تواند یک ویژگی فوق العاده در تلفن شما باشد.

تست بلندگو

F4 GT دارای یک سیستم بلندگوی استریو با چهار بلندگوی واقعی است. بلندگوها از بالا و پایین گوشی و به گونه‌ای قرار می‌گیرند که وقتی گوشی را در حالت افقی با دکمه‌های بازی در بالا نگه می‌دارید، دست‌های شما روی آن‌ها را نپوشند. همچنین “متقارن” هستند چون درایورهای یکسانی در بالا و پایین وجود دارد، حتی اگر آرایش واقعی اجزا در دو انتها متفاوت باشد.

پوکو در تست ما رتبه “خوب” را برای بلندی صدا دریافت کرده است. با این حال، وقتی نوبت به ارزیابی ذهنی ما از کیفیت صدا می‌رسد، F4 GT به لطف بازتولید کامل بدنه با باس خوب و آوازهای دلپذیر امتیاز عالی کسب می‌کند.

بررسی پوکو F4 GT
منبع: به گزارش از gsmarena .
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها