بررسی مشخصات وان پلاس نرد 2t .  شاید OnePlus Nord 2T برایتان آشنا به نظر برسد، چون با کمتر از شش ماه فاصله بین این مدل و Nord 2، روانه بازار شده است و احتمالا فقط بروز رسانی هایی جزئی خواهد داشت.

انجام تمامی تعمیرات تلفن همراه در مرکز اقای تعمیرات موبایل.

OnePlus Nord 2T
4.5 ستاره
نقاط قوت
عملکرد سریع و روان
ساخت و طراحی کاربردی
شارژ سریع 80 واتی
قیمت بسیار رقابتی
نرم افزار بدون مشکل
نقاط ضعف
طراحی چیدمان دوربین دوگانه
تفاوت چندانی با Nord 2 ندارد
لنز اولترا واید به اندازه لنز اصلی قوی نیست.

مشخصات وان پلاس نرد 2t

طراحی

OnePlus Nord 2T

159.1 × 73.2 × 8.2 میلی متر
190 گرم
رنگ سایه خاکستری و مه مانند
جلو و پشت شیشه، فریم پلاستیکی

به ندرت پیش می‌آید که یک شرکت خط محصولی را ارتقا و تازه‌سازی کند. با این حال، OnePlus آن را با OnePlus Nord 2T مدیریت کرده است. البته، از نمای جلو مشابه مدل قبلی خود است، اما از نمای پشت نیست. محفظه زیبا و منظم دوربین با دو دوربین عمودی جایگزین شده است.

دو دایره تیره بسیار بزرگ وجود دارد. قسمت بالایی دوربین اصلی و دیگری با حسگر تک رنگ فوق عریض و با وضوح پایین است. بزرگ، حجیم و بدون فایده  است. و نکته منفی اینکه دو دایره بزرگ یک رنگ نیستند. یکی رنگ متمایل به آبی دارد. در حالی که دیگری خاکستری/مشکی است. در غیر این صورت، گوشی مانند Nord 2 هوشمندانه طراحی شده است. سطح کاملاً صاف در جلو، کار تایپ با دو دست را آسان می کند. اما روکش براق پشت، آن را مستعد لیز خوردن می‌کند.

همه چیز مشابه Nord 2 است. همچنین با شیشه در جلو و پشت، با یک قاب پلاستیکی فلزی در اطراف لبه‌ها. با دکمه‌ها و پورت‌های معمولی. از جمله سوئیچ کشویی هشدار که OnePlus در بسیاری از تلفن‌های خود در چند سال گذشته ارائه کرده است. این سویچ ها امکان جابجایی آسان بین حالت های صدا، لرزش و بی صدا را فراهم می کند.

در کل، بجز طراحی دوربین گوشی به خوبی ساخته شده و از نظر اندازه و شکل ظاهری خوب است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش وان پلاس نرد

صفحه نمایش 6.43 اینچی (1080 x 2400) AMOLED
نرخ تازه سازی تا 90 هرتز
دارای گواهی HDR10+

از مشخصات وان پلاس نرد 2t، صفحه نمایش 6.43 اینچی FullHD+ (1080 x 2400) AMOLED است. که قادر به رسیدن به نرخ تازه سازی 90 هرتز است و دارای گواهینامه HDR10+ است. برای یک گوشی در این گروه قیمتی، این یک صفحه نمایش بسیار قوی است. کاملاً مسطح است بنابراین هیچ گونه تغییر رنگی به سمت لبه‌ها که گاهی اوقات با نمایشگرهای خمیده می‌بینید، مشاهده نمی‌کنید. به علاوه تایپ با دو دست بسیار آسان است.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A12

با اوج رفرش ریت 90 هرتزی، به اندازه پنل های پرچمدار 120 هرتزی نمیرسد، اما در عین حال پاسخگو است. با فرکانس 90 هرتز، صفحه نمایش همچنان بسیار روان است و این چیزی است که OnePlus مدت هاست به آن افتخار میکند. انیمیشن فوراً به لمس پاسخ میدهد و جزئیات در انیمیشن کاملا واضح است.

صفحه نمایش کاملا روشن است که به دیده شدن و خواندن آسان حتی در شرایط نور روز کمک می کند. به علاوه، با وضوح Full HD+، جزئیات به طور کلی واضح هستند. رنگ‌ها نیز به لطف AMOLED بودن، واقعاً زنده هستند اما انتقاد کوچکی در اینجا وجود دارد. مانند مدل قبلی خود، گاهی اوقات، اشباع و کنتراست کمی بیش از حد دارد.

می‌توانید مقدار زیادی از تعادل رنگ را در تنظیمات نرم‌افزار سفارشی کنید تا بهتر شود. یا برای یک گزینه کالیبراسیون حرفه‌ای مناسب باشد.

نرم افزار

در مورد نرم افزار، تا حد زیادی مشابه آنچه در OnePlus 10 Pro (و جدیدترین تلفن های Oppo) وجود دارد. این سیستم عامل Oxygen OS 12 مبتنی بر اندروید 12 است. شخصی سازی ظاهر بسیار آسان است. OnePlus بسیاری از برنامه ها را کپی نمیکند و در عوض از بسیاری از پیش فرض های گوگل برای مواردی مانند تلفن، پیام ها، ایمیل و تقویم استفاده می کند.

یکی از موارد حذف شده در نرم افزار OnePlus، تم هایی است که بر اساس رنگ های کاغذ دیواری شما هستند. می‌توانید رنگ تکی خود را به صورت دستی انتخاب کنید، اما از قابلیت تم‌سازی اندروید 12 استفاده نکنید. شاید فقط به این دلیل است که OnePlus می تواند بگوید که پس از ادغام نرم افزار Oppo/OnePlus کمی فردیت خود را حفظ کرده است.

سخت افزار

سخت افزار

پردازنده مدیاتک Dimensity 1300
5G – Wi-Fi 6 – بلوتوث 5.2 – aptX HD/LDAC
باتری 4500 میلی آمپر ساعتی – شارژ سیمی 80 واتی SuperVOOC

عملکرد و قابلیت های سخت افزاری یک نقطه فروش بزرگ برای گوشی پرچمدار است. در وان پلاس نرد 2T هم همینطور است. این قدرت پرچمدار کاملاً درجه یک نیست، اما با پردازنده ارتقا یافته خود Nord 2T سطوحی از سرعت و روان بودن تقریباً پرچمدار را ارائه می دهد. در واقع،اگر گوشی را در کنار یک جایگزین گران‌تر محک بزنید، به سختی متوجه تفاوت قابل توجهی خواهید شد.

بخوانید  جزئیات مشخصات دوربین گوگل پیکسل سری 8

در این قسمت Nord 2T به نوعی با Nord 2 متفاوت است. دارای مدیاتک Dimensity 1300 است، در حالی که مدل قبلی دارای Dimensity 1200 بود. که به معنای افزایش جزئی در سرعت است. اما باز هم تشخیص آن با چشم غیرمسلح بسیار سخت است. رم 8 یا 12 گیگابایتی به آن کمک می‌کند و تضمین می‌کند که حافظه زیادی در دسترس شماست تا سخت‌ترین کارهایتان را بدون مشکل انجام دهید.

نتیجه نهایی، تلفنی است که همیشه سریع و پاسخگو است، و گوشی‌ای که برای بارگذاری سخت‌ترین بازی‌ها اصلاً مشکلی ندارد. این پردازنده در کنار 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است. این مشخصات با Nord 2 یکسان است. با این حال، این مدل جدید سریعتر شارژ می شود. OnePlus آن را به همان شارژ سیمی 80 واتی SuperVOOC مجهز کرده است که در OnePlus 10 Pro وجود دارد، به این معنی که در کمتر از نیم ساعت شارژ کامل خواهید داشت.

عمر باتری

عمر باتری خود قوی است. با استفاده سبک تا متوسط ​​با 2 تا 3 ساعت تماشای صفحه نمایش در روز، به طور منظم قبل از خواب با بیش از 35 گاهی بیش از 40 درصد باقیمانده. .همانطور که گفته شد، شارژ سریعی نیز وجود دارد که در صورت خالی بودن دوباره شارژ می‌شود، بنابراین فقط وصل کردن آن به مدت 15 دقیقه کافی است تا مقدار زیادی از باتری را پر کند و تقریباً یک روز کامل جوابگو است.

وقتی همه اینها را با پشتیبانی بلوتوث 5.2، وای فای 6 و 5G ترکیب می کنید، تجربه کلی تلفن باید تجربه ای از سرعت و انجام سریع کارها باشد. اما به همان اندازه که خوب است، واقعاً تفاوت چندانی با Nord 2 ندارد. تجربه مشابه است.

دوربین ها

وان پلاس نرد 2 تی

50 مگاپیکسل اصلی f/1.8 w/OIS
8 مگاپیکسل فوق عریض f/2.2 w/EIS
2 مگاپیکسل تک رنگ f/2.2
دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی

مانند بسیاری از سایر مشخصات آن، دوربین Nord 2T اساساً مشابه Nord 2 است. این یعنی دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار دوربین سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و سنسور تک رنگ 2 مگاپیکسلی با وضوح پایین. این گوشی میتواند برای شما عالی باشد. لنز 50 مگاپیکسلی  دوربینی است که احتمالاً در اینجا برنده خواهد بود. این سنسور همان سنسور سونی IMX را دارد که در تعدادی از گوشی‌های پرچم‌دار، از جمله Oppo Find X5 Pro و در وان پلاس 10 پرو می‌بینید.

بخوانید  مشخصات گوشی پوکو اف 4 جی تی | Poco F4 GT

لنز تک رنگ 2 مگاپیکسلی، بیشتر برای اضافه کردن داده های نور اضافی برای بهبود حالت عکاسی سیاه و سفید وجود دارد. در نور خوب روز، دوربین اصلی نتایج واضح و غنی از رنگ‌ها را ارائه می‌کند که باعث می‌شود عکس‌ها کمی واقعی‌تر به نظر برسند. در مقایسه با نتایج اولیه دوربین، جزئیات ناهموار بودند و رنگ و عمق به طور قابل توجهی صاف تر بودند. افزایش نویز حتی در صحنه های روشن  و اغلب به نظر می رسد نمیداند با HDR چه باید بکند.

دوربین2

یک نکته مثبت شگفت انگیز در وان پلاس نرد 2T این است که علیرغم عدم وجود لنز زوم تله فوتو اختصاصی، زوم دیجیتال 2 برابری با استفاده از دوربین اصلی می تواند تصاویر قوی و واضح تولید کند. با توجه به اینکه از دوربین اصلی استفاده می کند و فقط به تصویر می پردازد، احتمالاً جای تعجب نیست. تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این یک گوشی میان رده است. و در حالی که ناقص است، لنز ثانویه حداقل برای افزایش فاصله کانونی مفید است و به شما امکان می دهد عکس های عریض تری بگیرید. نتایج به خوبی دوربین اصلی نیستند، اما به اندازه کافی خوب هستند.

جمع بندی

ما یک گوشی داریم که عملکرد و قابلیت های زیادی را نسبت به قیمت خود ارائه می دهد. از سوی دیگر، هیچ تغییر قابل توجهی نسبت به Nord 2 وجود ندارد. از یک طرف، این یک تلفن بسیار محکم برای توصیه است که به راحتی در زیر قیمت 400 دلار / 400 پوند / 400 یورو (اگر مدل 8 گیگابایتی را تهیه کنید) قرار می گیرد. بدون شک یکی از بهترین گوشی های میان رده است.

این گوشی به هیچ وجه بروز رسانی قابل توجهی نسبت به Nord 2 ارائه نمی دهد. به جز، شاید سرعت شارژ، که حتی در آن زمان تنها چند دقیقه از زمان شارژ کامل کاهش می یابد. با این حال، اگر بودجه محدودی دارید، گوشی های بهتری در این رنج قیمتی موجود نیست، بنابراین خرید بسیار معقولی است.

مشخصات وان پلاس نرد 2t
منبع: به گزارش از pockrtlint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها