گوشی موتورولا اج: در لبه برتری؟! اگر یک گوشی چشم نواز با صفحه نمایش خمیده، با قیمتی مناسب، که برای مدت زمان زیادی دوام بیاورد میخواهید، موتورولا اج همان گزینه است. بررسی مشخصات گوشی موتورلا اج در این مطلب. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات موبایل موتورلا در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری حرفه ای و مجرب.

مشخصات گوشی موتورلا اج

مشخصات گوشی موتورلا اج
نقاط قوت

صفحه نمایش منحنی OLED چشم نواز با کمابیش بدون حاشیه کناری
عمر باتری فوق العاده در هر بار شارژ
دوربین اصلی مناسب (بسیار عریض و زوم نه چندان زیاد)
5G
نقاط ضعف
پاسخ اسکنر اثر انگشت کمی کند است.
به روز رسانی صفحه نمایش “AI” همیشه نتایج صاف را ارائه نمی دهد.
درزهای بین صفحه نمایش،دکمه ها و بلندگو زباله ها را جذب میکند.

به دنبال گوشی تاشوی Razr که در اواخر سال 2019 عناوین اخبار را به خود اختصاص داد، پرچمدار عمده مردم به شکل Motorola Edge+ همراه با صفحه نمایش OLED خمیده عرضه شد. همچنین مدل گام به گام موتورولا اج نیز وجود دارد که طراحی بسیار مشابهی دارد اما برخی از ویژگی های سخت افزاری را به خاطر قیمت کاهش میدهد.

طراحی

موتورلا اج

صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED خمیده، وضوح 1080 در 2340
نسبت تصویر 19.5:9، نرخ تجدید 90 هرتز، HDR10
ابعاد: 161.6 x 71.1 x 9.3 میلی متر / وزن: 188 گرم
طراحی ضد آب (بدون رتبه IP)
اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش
جک 3.5 میلی متری هدفون
پشتیبانی از کارت microSD
رنگبندی: مشکی

 

رویکرد موتورولا در Edge چیزی است که به آن صفحه نمایش Endless Edge می گویند. دقیقاً شبیه به Vivo که در آن لبه های چپ و راست به حدی منحنی هستند که هیچ قاب جانبی وجود ندارد. هر چند داشتن چنین منحنی زیادی هم مثبت و هم منفی است. ویژگی های اضافی مانند دکمه هایی برای بازی، Moto Edge Touch برای میانبرهای برنامه برای مخفی شدن در لبه منحنی تا زمانی که فراخوانی شود، چراغ های لبه برای استفاده از قسمت لبه فقط برای روشنایی اعلان و هشدارهای مشابهی را داراست.

شاید قابل توجه ترین نقطه ضعف چنین منحنی این باشد که منجر به شکاف بین لبه صفحه نمایش و پشت گوشی میشود. به این ترتیب موتورلا اج به اندازه پرچمداران دیگر ظاهری ظریف ندارد. علاوه بر این، درز آن به اندازه‌ای بزرگ است که زباله‌ها در آن گیر میکنند. از جمله در داخل و اطراف دکمه‌ها، و حتی دهانه مشبک بلندگوی بالایی. مشخصات گوشی موتورلا اج

بخوانید  بررسی گوشی آنر پلی 40 پلاس 5G | Honor Play 40 Plus 5G

صفحه نمایش خود یک پنل OLED 6.7 اینچی است که ممکن است بزرگ به نظر برسد. اما از آنجایی که نسبت تصویر 19.5:9 است در واقع بلندتر است. اما با انگشت شست به سراسر پانل دسترسی دارید. در مورد روشنایی و رنگ، پانچ زیادی در اینجا وجود دارد. ما Edge را در کنار OnePlus 8 قرار دادیم و موتورولا با توجه به تعادل رنگ آن ظاهر بصری اشباع‌تر و کمی تمیزتر دارد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

برای یک پنل کشیده مانند این، Edge وضوح کافی دارد. جالب است که تفاوت عمده ای بین صفحه نمایش Edge و Edge Plus وجود ندارد. (به جز Plus که می تواند HDR10 و HDR10+ را مدیریت کند، Edge فقط فرمت قبلی محدوده دینامیکی بالا را دارد.)

این پنل قادر به نرخ تجدید 90 هرتز است که در دستگاه های پرچمدار زیاد شده است. با این حال، در Edge هیچ مزیتی به آن اضافه نمیکند. استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای اعمال نرخ فریم مناسب بسته به اینکه کدام برنامه را مشاهده می کنید، منجر به نرخ فریم پایین تر از حد معمول شده است. مشخصات گوشی موتورلا اج

نقطه ضعف دیگر، اجرای اسکنر اثر انگشت زیر صفحه است. چنین اسکنرهایی برای سهولت استفاده میشوند. در بخش ورود به سیستم، انگار موتورلا اج نسل قدیمی است. ویژگی‌هایی مانند کشیدن نماد اعلان روی صفحه قفل برای بارگیری سریع آن برنامه خاص، ایده خوبی است. اما اجرای آن ناموفق است و به جای آن به ورود به پین باز می‌گردد.

بنابراین به طور کلی، صفحه نمایش موتورولا اج چیزهای زیادی دارد. طراحی منحنی آن مطمئناً چشم نواز است، اما قابلیت‌های زیادی را به همراه ندارد. متأسفانه صفحه نمایش 90 هرتز در اینجا بی فایده است، زیرا پخش نرخ فریم درهم و برهم بوده است. اما چیزهای مهم مانند روشنایی، رنگ و وضوح کافی وجود دارد، به‌علاوه روشنایی خودکار بیش از حد موتو که قبلاً بسیار زیاد بود، بالاخره کنترل میشود.

عملکرد و باتری

موتو اج

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 765 (هشت هسته ای)، 6 گیگابایت رم
ظرفیت باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 18 واتی TurboPower
Android 10، برنامه Moto (نمایش، اکشن، زمان بازی، نکات)
اتصال 5G

موتورولا اج در مقایسه با اج پلاس بیشترین تفاوت را در قطعات داخلی دارد. اما استفاده از اسنپدراگون 765 در اینجا کاملا کافی است. به طور کلی شما میتوانید بازی کنید، چندین برنامه را اجرا کنید، و چندین کار همزمان انجام دهید و نگران نباشید. اما SD765  نشان میدهد که پردازنده رده بالایی نیست. اما بدون تاخیر در بازی اجرا می شود.

بخوانید  تست عمر باتری گوشی آنر Magic V2

بسیاری از دلایل استفاده از SD765 این است که اتصال 5G را داراست.شعار موتورولا این است که شما میتوانید بدون پرداخت هزینه خیلی زیاد برای گوشی، اتصال فوق العاده سریع داشته باشید. علیرغم اینکه کوچکترین افت فریم قابل مشاهده است، موتورولا اج به لطف حالت Gametime خود، که زیر مجموعه برنامه از پیش نصب شده Moto است، به خوبی از پس بازی بر می آید. توانایی این حالت برای مسدود کردن تماس‌ها در حین بازی، غیرفعال کردن تنظیم خودکار روشنایی و افزایش صدا، همگی امتیازی است که مفید است.

برنامه Moto همچنین تنظیمات نمایش (اعلان‌های همیشه روشن، اعلان‌های حساس، و …)، تنظیمات عملکرد (یادآوری برای پاسخ دادن به تماس، میانبر برای فعال کردن نور فلاش و غیره)، نکات (پیمایش حرکتی و …) را انجام می‌دهد. ویژگی های اندروید 10 و شخصی سازی (برای انتخاب سبک ها، والپیپرها، طرح بندی ها و انیمیشن ها).

باتری

خوشبختانه موتورولا تمام امکانات اضافی خود را در یک برنامه پیچیده نگه می دارد. در غیر این صورت، این نرم‌افزار بسیار شبیه اندروید استوک گوگل است، به این معنی که استفاده از آن روان و آسان است. مشخصات گوشی موتورلا اج

صفحه نمایش Endless Edge به موتورولا اج کمک می کند تا در دست احساس بزرگی نداشته باشد. اما در واقع یک گوشی نسبتا ضخیم است. این به این دلیل است که یک باتری با ظرفیت بزرگ (4500 میلی آمپر ساعت) را در خود جای داده است که عملکرد قوی را ارائه میدهد. با انجام بازی و تماشای ویدئو و … تلفن تا 16 ساعت دوام می آورد و هنوز 50 درصد باتری آن احتمالا باقی میماند. بنابراین عمر باتری طولانی‌ داست.

دوربین ها

دوربین موتورلا اج

دوربین عقب سه گانه با سنسور تشخیص عمق زمان پرواز (ToF).
اصلی (معادل 26 میلی متر): 64 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، فناوری Quad Pixel
زوم (2x، 52 میلی متر): 8 مگاپیکسل، f/2.4، 52 میلی متر (تله فوتو)، 1.12 میکرومتر
فوق عریض (0.5x، 13mm)، 16MP، f/2.2، 1.0μm
دوربین جلو: 25 مگاپیکسل، f/2.0، 0.9 میکرومتر

موتورولا از ویژگی‌های مختلف عکاسی در گوشی‌های مختلف خود، از سری One گرفته تا سری G، استفاده می‌کند. و ما شاهد حسگرهای وضوح بالا، زوم، ماکرو، ویدئو و … بوده‌ایم. یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، 0.5 برابر فوق عریض و زوم 2 برابری وجود دارد. حسگر ToF یا Time of Flight، همچنین دارای ویژگی هایی است که برای اعمال محو کردن مبتنی بر نرم افزار در پس زمینه استفاده میشود.

بخوانید  مشخصات سامسونگ گلکسی A54 و A34 لو رفت.

از آنجایی که Edge یک گوشی با قیمت متوسط ​​است، بسیاری از سخت‌افزار دوربین مدل پلاس (که دارای سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی و سنسور 12 مگاپیکسلی در لنز بزرگ‌تر با زوم 3 برابری است) جایگزین کرده است. موتورلا اج در اینجا در مورد دوربین اصلی به خوبی عمل کرده است، اما در مورد گزینه های فوق عریض و زوم نمیتواند با همان دقت رقابت کند.

آپشن ها

از دیگر داشتن گزینه لنزهای فوق عریض و زوم مطمئناً مفید است. واضح‌ترین تصاویر را دریافت نخواهید کرد، و وضوح لبه‌ها عالی نیست، اما در یک صفحه‌نمایش کوچک و برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، اهمیت چندانی ندارد. اما اگر وضوح عکس ها برایتان مهم است، این حسگر اصلی است که باید از آن استفاده کنید.

به‌طور پیش‌فرض تصاویر 64 مگاپیکسلی را تولید نمی‌کند. (اگرچه در صورت تمایل می‌تواند)، در عوض از روش نمونه‌برداری بیش‌ازحد برای فشرده‌سازی چهار پیکسل در یک پیکسل برای افزایش وضوح و پویایی استفاده می‌کند. عکس ها جزئیات خوبی دارند به خصوص اگر از یک سوژه نزدیک عکس می گیرید.

حالت های مختلفی نیز وجود دارد، از جمله حالت شب. کیفیت آن مطمئناً خوب است، اما وقتی Google Night Sight دارد، Huawei دارای Night Vision و … است، در نتیجه پیشرو نیست. HDR (محدوده دینامیکی بالا) نیز می تواند کمی بهتر از آن باشد، به خصوص وقتی هوا ابریست. به طور کلی، می توان گفت که موتورولا اج دربخش تنظیمات دوربین با ارزش است.

نتیجه

در مشخصات گوشی موتورلا اج، علیرغم داشتن طراحی بسیار مشابه با موتو اج پلاس، کاملا متفاوت است. تقریباً نصف قیمت است، که در مقایسه با پرچمدار، جذابیت بیشتری را برای خریداران دارد. صفحه نمایش خمیده OLED Edge با توجه به کمی قاب کناری، مطمئناً چشم نواز است. در واقع، ترجیح داده میشود پخش با نرخ فریم ثابت‌تری داشته باشید (با وجود 90 هرتز).

همانطور که گفته شد، اگر می خواهید یک گوشی چشم نواز با صفحه نمایش خمیده با قیمت بسیار مناسب، که برای مدت زمان طولانی دوام بیاورد، موتورولا اج ارزش آنرا دارد.

مشخصات گوشی موتورلا اج
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها