در این مطلب به بررسی شایعات، ویژگی ها، اخبار و مشخصات گوشی گوگل پیکسل a6 میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات انواع گوشی هوشمند توسط تعمیرکاران حرفه ای و مجرب در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

مشخصات گوشی پیکسل 6a

پیکسل 6 و 6 پرو گوگل طی رویدادی در اکتبر 2021 معرفی شدند و از نظر طراحی و همچنین سخت‌افزار با دستگاه‌های قبلی پیکسل فاصله زیادی داشتند و هر دو بر روی یک تراشه داخلی کار میکردند. برای اولین بار و نه یک پردازنده کوالکام. در حال حاضر تعدادی از شایعات پیرامون مدل میان رده دستگاه های پیکسل 6 وجود دارد که انتظار می رود Google Pixel 6a نامیده شود. در اینجا همه چیزهایی است که ما تاکنون شنیده ایم را میبینید.

تاریخ عرضه و قیمت

گوشی پیکسل 6a

تاریخ عرضه: می یا جولای 2022؟
قیمت: حدود 500 دلار

شایعات حاکی از آن است که Pixel 6a در ماه می 2022 و در جریان Google I/O عرضه خواهد شد. کنفرانس توسعه دهندگان در 11 و 12 می 2022 برگزار میشود. بنابراین اگر این تاریخ انتشار دقیق باشد، زمان زیادی در انتظار نخواهیم بود. برخی دیگر حدس میزنند که عرضه این گوشی به دلیل کمبود تراشه طول بکشد، اما ممکن است در اواخر جولای عرضه شود.

Pixel 5a 5G در آگوست 2021 معرفی شد اما به طور گسترده در دسترس قرار نگرفت. فقط در ایالات متحده و ژاپن. بنابراین شاید Pixel a6 زودتر از چرخه یک ساله عرضه شود. قبل از Pixel 5a، Pixel 4a در آگوست 2020 معرفی شد و Pixel 3a در می 2019 معرفی شد. به این معنی که الگوی تعریف شده ای وجود ندارد. مشخصات گوشی پیکسل a6

بخوانید  مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی C55 به طور رسمی معرفی شد

از نظر قیمت، Pixel 5a در ایالات متحده 449 دلار قیمت دارد. Pixel 4a در زمان عرضه در ایالات متحده 349 دلار قیمت داشت. Pixel 3a در ایالات متحده 399 دلار قیمت دارد. بنابراین احتمالاً Pixel 6a کمتر از 500 دلار عرضه می شود. اما مدتی طول میکشد تا اطمینان حاصل شود.

طراحی

مشابه پیکسل 6
سایز: 152.2 x 71.8. x 8.7 میلی متر

Google Pixel a6 در رندرهای 5K ظاهر شده است که طراحی بسیار نزدیک به Pixel 6 را نشان می دهد. پیکسل a6 با داشتن همان دوربین برجسته در پشت دستگاه، همچنین با یک صفحه نمایش تخت با دوربین سوراخ پانچ متمرکز در بالا مانند پیکسل 6، نشان داده شده است. پیکسل a6 دارای ابعاد 152.2 در 71.8 خواهد بود.

x 8.7 میلی‌متر، که کمی کوچک‌تر از پیکسل 6 با ابعاد 158.6 در 74.8 در 8.9 میلی‌متر است. و احتمالا مانند دستگاه‌های قبلی پیکسل «a»، جک هدفون 3.5 میلی‌متری ارائه نخواهد کرد. رندرها گزینه های رنگی مشکی و خاکستری و همچنین ترکیب رنگ سفید و کرم را نشان می‌دهند. اگرچه شایعات جدیدتر ادعا می‌کنند پیکسل a6 در رنگ‌های سیاه، سفید و سبز در دسترس خواهد بود.

پیکسل 6 و 6 پرو هر دو دارای IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار هستند. در حالی که Pixel 5a 5G دارای IP67 است، بنابراین ما انتظار دومی را برای پیکسل 6a نیز داریم.

صفحه نمایش

6.2 اینچی، Full HD+
OLED
حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

ادعا شده است که Google Pixel a6 با صفحه نمایش 6.2 اینچی تخت OLED با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه خواهد شد. هنوز هیچ صحبتی در مورد رزولوشن یا نرخ به‌روزرسانی وجود ندارد. اگرچه انتظار داریم Full HD+ با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز را داشته باشد. این امکان وجود دارد که بتواند نرخ تازه سازی 60 هرتز را ارائه دهد. اما با توجه به اینکه بسیاری از گوشی های میان رده اکنون 90 هرتز را ارائه میدهند، دومی محتمل تر است.

بخوانید  مشخصات دوربین گوشی شیائومی 13 اولترا

سخت افزار و مشخصات

گوگل پیکسل a6

تراشه Google Tensor

Google Pixel 6 و 6 Pro هر دو بر روی تراشه Tensor داخلی گوگل کار میکنند و گوگل پیکسل a6 نیز احتمالا همینطور است. یک لیست Geekbench نشان داد که باید منتظر 6 گیگابایت رم در این گوشی باشیم. هنوز اطلاعاتی در مورد فضای ذخیره سازی منتشر نشده، اما از آنجایی که Google Pixel 5a به عنوان پایه 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه میدهد، احتمالاً Pixel 6a نیز همین کار را خواهد کرد.

هنوز اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری وجود ندارد، اما ما انتظار داریم حدود 4500 میلی آمپر ساعت، یا احتمالا بزرگتر باشد.

دوربین ها

دوربین پیکسل 5
12.2 مگاپیکسل اصلی، 16 مگاپیکسل فوق عریض

گوگل پیکسل a6 از همان تنظیمات دوربین گوگل پیکسل 5 و در نتیجه گوگل پیکسل 5a 5G بهره میبرد. در حالیکه دوربین پیکسل 5 عالی است. اما کمی متفاوت از کاری است که گوگل در گذشته با سری “a” خود انجام داده است. اگر Pixel 6a دوربین Pixel 5 را ارائه دهد، همچنان یک کیفیت دوربین عالی خواهید داشت.

اما یک پله پایین تر از Pixel 6 و 6 Pro خواهد بود. همچنین دلیل بزرگ بودن محفظه دوربین در پشت Pixel 6 این بود که ماژول دوربین جدید در محفظه مربعی موجود در پیکسل 5 قرار نمیگرفت. بنابراین عجیب است که بدنه مشابه پیکسل 6 اما تنظیمات دوربین متفاوت است. اگر شایعات درست باشند، شاهد یک دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی، همراه با یک دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض در پیکسل 6a و همچنین یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو خواهیم بود.

شایعات گوگل پیکسل 6a: تا کنون چه اتفاقی افتاده است؟

25 مارس 2022: Google Pixel Watch در I/O معرفی می شود اما در اکتبر با پیکسل 7 راه اندازی میشود.

بخوانید  مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی a52s + نقد و بررسی و قیمت

8 مارس 2022: گوگل احتمالا مهلت I/O برای Pixel 6a را از دست میدهد.
یوتیوب Jon Prosser، از Front Page Tech، ادعا کرده که تاریخ راه اندازی به دلیل کمبود مداوم تراشه به تعویق افتاده است. و انتظار دارد که این گوشی در اواخر جولای معرفی شود.

مشخصات گوشی پیکسل a6.
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها