از دیدگاه شما گوشی‌های سامسونگ و شیائومی یا هواوی پرفروش ترین گوشیهای بازار ایران هستند؟ در این مطلب فهرستی از  پرفروش ترین گوشی های فعلی بازار ایران را آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی همراه سامسونگ در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

طبق آمار رسمی انجمن واردکنندگان موبایل، در یک سال گذشته، جمعا ۱۶ میلیون و ۲۶۱ هزار دستگاه تلفن همراه به‌ارزش ۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار وارد بازار ایران شده است. که ۸۱٫۶ درصد از این فهرست دستگاه های واردشده، در دسته‌ی محصولات اقتصادی و میان‌رده قرار میگیرند.

پرفروش ترین گوشیهای بازار

در یک سال گذشته، سامسونگ و شیائومی و نوکیا به‌ترتیب با ۴۹، ۲۳ و ۱۴ درصد، بیشترین حجم واردات را به نام خود ثبت کرده‌اند. درحالی‌که سامسونگ و اپل و شیائومی به‌ترتیب با ۴۱، ۳۴ و ۲۰ درصد، از جنبه ی ارزش دلاری واردات، سه جایگاه نخست را دراختیار گرفته اند. بنابراین، تا به حال سامسونگ پیشتاز بی همتا در بازار ایران است.

سامسونگ
سامسونگ

سه گوشی سامسونگ گلکسی A12 و نوکیا 105 و گلکسی A13 در جایگاه‌های اول تا سوم واردات گوشی به بازار ایران هستند. به علاوه، همین مدل‌ها به‌ترتیب با تعداد 1 میلیون و ۶۸۰ هزار  و ۸۷۶هزار و 300 و ۷۶۹ هزار و 500 دستگاه، بیشترین فروش گوشی در کشور را در یک سال گذشته داشته اند.

نکته‌ی جالب‌ درمورد محصولات پر طرفدار اپل و وضعیت فروش آیفون ‍۱۳ پرو مکس، پرچم‌دار گوشی‌های اپل در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است. که این محصول با تعداد ۴۹۱هزار و ۴۰۰ دستگاه فعال‌شده، در رتبه هشتم گوشی های پرفروش بازار قرار دارد. به استناد آمار مؤسسه‌ی Counterpoint، از ۱۰ گوشی هوشمند پرفروش دنیا، ۷ گوشی از برند اپل است. اما در فهرست ۱۰ گوشی پرفروش ایران، ۹ دستگاه اقتصادی و فقط یک مدل از اپل مشاهده میشود

بخوانید  نکات خرید گوشی موبایل شیائومی 11T pro 5G

اپل

اپل

شرکت‌های سازنده‌ی گوشی فراوانی در بازار ایران حضور رسمی و همچنین غیررسمی دارند. اما در‌این‌ بین حضور برندهای اپل، شیائومی، سامسونگ و حتی نوکیا بیشتر از سایر برندها است. البته از میان این برندها، گوشی‌های سامسونگ و شیائومی طرفداران بیشتری پیدا کرده اند. در ادامه، فهرست پرفروش ترین گوشیهای بازار ایران در یکسال گذشته را مشاهده میکنید.

۱:سامسونگ گلکسی A12
۲: نوکیا 105
۳: گلکسی A13
۴: گلکسی A32
۵: گلکسی M12
۶: نوکیا 106 DS
۷: پوکو X3 پرو
۸: آیفون ۱۳ پرو مکس
۹: ردمی نوت ۱۱
‍‍۱۰ :گلکسی A03S
۱۱: گلکسی A52S
۱۲: گلکسی A22
۱۳: گلکسی A52
۱۴: گلکسی A23
۱۵: گلکسی A22 5G
۱۶: ردمی 9A
۱۷; سامسونگ گلکسی A03 Core
۱۸; پوکو X3 GT
۱۹: آیفون ۱۳
۲۰: سامسونگ گلکسی A02

نظر شما درباره‌ی پرفروش ترین گوشیهای بازار در چند ماه اخیر چیست؟برای ما کامنت بگذارید.

برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها