سیستم عامل Sailfish OS در گوشی هواوی

Sailfish OS به زودی جایگزین سیستم عامل فعلی هواوی خواهد شد. اخیرا، به دلیل تحریم، کمپانی هواوی مجبور به قطع همکاری با بسیاری از شرکت‌ها از جمله گوگل شد و از این رو، نمی‌تواند از سیستم عامل اندروید و خدمات و فروشگاه گوگل پلی در گوشی‌هایی که پیش از ممنوعیت تأیید نشده باشند استفاده کند. به همین خاطر، شرکت هواوی به دنبال یافتن جایگزینی برای سیتم عامل اندروید بود. شایعات اولیه به استفاده از سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی Ark OS و معرفی آن در ماه اکتبر اشاره داشت.

سیستم عامل موبایلی Aurora OS

مدیر عامل هواوی در مورد احتمال استفاده از سیستم عامل موبایلی Aurora OS بر روی گوشی‌های هوشمند این شرکت با وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، کنستانتین نوسکوف صحبت‌هایی داشته است. به گفته این منبع خبری، هواوی در حال آزمایش سیستم عامل موبایلی Aurora OS روی گوشی‌های هوشمند خود است. در حال حاضر این خبر توسط هیچ یک از طرفین تایید نشده است و در نتیجه، فعلا باید آن را تنها یک شایعه در نظر گرفت.جدیدترین گزینه‌ی هواوی برای جایگزینی اندروید، Aurora OS، نسخه‌ی روسی Sailfish OS است؛سیستم عامل Aurora OS سیستم‌عاملی روسی است که بر پایه‌ی Sailfish OS توسعه داده شده است.

Sailfish OS چیست؟

سیستم‌عامل سیل‌فیش اصالتا فنلاندی است و ریشه در شاهکار شرکت نوکیا، Meego دارد. نوکیا سیستم‌عامل لینوکسی میگو را در نوکیا N9 به کار برد و پس از آن با تغییر مدیریت و سیاست‌های شرکت به کلی آن را کنار گذاشت و تیم توسعه‌ی آن را برکنار کرد. از دلایلی که در آن زمان برای این اقدام عنوان می‌شد، روی کار آمدن مدیران اسبق مایکروسافت و خصومت همیشگی ویندوز و لینوکس بود.

بخوانید  معرفی گوشی هوشمند vivo Y20 2021

Aurora OS با Sailfish OS چه ارتباطی دارد؟

Aurora یک کپی یا به‌عبارت دقیق‌تر یک fork از سیل‌فیش است. اپراتور روسی Rostelecom از چهار ماه پیش با شروع کار روی این سیستم‌عامل نام روسی Aurora را به آن داد تا تمام سیستم‌های اداری و دولتی روسیه را تا سال ۲۰۲۱ به آن مجهز کند. شاید بهتر باشد ٰبرای درک بهتر ارتباط این دو سیستم‌‌عامل می‌توانیم نگاهی به ارتباط اندروید و گوگل داشته باشیم.

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سامسونگ و هواوی و سایر برند های معتبر دردنیا در زمینه موبایل از سایت اقای تعمیر باخبر شوید 🙂همچنین اگر گوشی تان نیاز به تعمیر دارد و حوصله و وقت مراجعه حضوری به نمایندگی های تعمیر گوشی را ندارید، شما میتوانید با چند کلیک مشخصات و آدرس خود و  گوشی را در پورتال درخواست تعمیر موبایل وارد نمایید و کمتر از ۲ ساعت همکاران ما با شما برای مراجعه حضوری به درب شرکت یا منزل شما حاضر خواهند شد.

انواع خدمات تعمیرات آقای تعمیرات موبایل

  • ترمیم و تعویض قطعاتی همچون ال سی دی گوشی
  • ترمیم و تعویض تاچ گوشی
  • ترمیم و تعویض قاب گوشی
  • ترمیم و تعویض گلس گوشی
  • ترمیم و تعویض اسپیکر گوشی
  • ترمیم و تعویض میکروفن گوشی
  • صدها اقدامات دیگر حوزه تعمیرات سخت افزاری گوشی

با شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید 🙂 تلفن های تماس : ۱۳۹۴ ۹۹۴ ۰۹۳۵ – ۰۱۵ ۷۴ ۷۳ ۰۹۱۹

 

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها