در چند سال اخیر بازی های موبایل پیشترفت چشمگیری داشته اند، که بسیاری ازافراد از آنها استقبال کردند. لذت بازی با یک گوشی قوی و روان، با هیچ چیزی دیگری قابل مقایسه نیست. تا حالا از خودتان پرسیده اید  که یک گوشی مناسب بازی باید چه ویژگی های داشته باشد؟ و یا یک گوشی گیمینگ چه امکاناتی سخت افزاری باید داشته باشد؟ اگر اهل گیم یا گیمر حرفه ای هستید حتما می خواهید بدانید بهترین گوشی های گیمینگ کدام گوشی ها اند و چه ویژگی های باید داشته باشند با ما همراه باشید.   در ادامه به راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ خواهیم پرداخت.

تفاوت های گوشی گیمینگ و گوشی معمولی

طراحی جذاب

اولین آپشن و مزیتی که گوشی های گیمینگ نسبت به گوشی های معمولی دارند طراحی آنهاست، که برای گیم و کارهای نسبتا سنگین تر به خصوص گیم طراحی شده اند. گوشی های گیمینگ  طراحی فوق العاده ای دارند که با طراحی بی نظیر خود راحت در دست جا می گیرد و ارگونومی ساخته شده اند.

 

اگر دقت بکنید گوشی های گیمینگ هیچ کدام ناچ یا پانچی در صفحه نمایش آنها دیده نمی شود. دوربین سلفی طوری طراحی می شوند که در صفحه نمایش نباشند تا بتوانید صفحه نمایش یک دست داشته باشید. طراحی گوشی های گیمینگ یکی از آپشن های بارز این گوشی محسوب می شود.

آپشن های عالی

مزیت دیگر گوشی های گیمینگ داشتن تریلر است که این آپشن ها فوق العاده اند. تریلر لذت گیم پلی کردن با گوشی را صد برابر می کند، در بعضی از گوشی های گیمینگ پورت های به نمایشگر وصل می شوند که یک سری دستگاه های خاص و لوازم جانبی به گوشی های گیمینگ وصل می شوند این مزیت های گوشی های گیمینگ نسبت به گوشی های معمولی است .

اسپیکر قوی

یکی دیگر ازبرتری گوشی های گیمینگ داشتن بهترین و خفن ترین اسپیکرها را در بین رقبای خود دارند و عملکرد فوق العاده ای دارند. اسپیکرها یکی دیگر از مزیت ها برای گیمرها نسبت به گوشی های معمولی است اگرچه چه گوشی های معمولی نیز اسپیکرهای خوبی دارند اما به گوشی های گیمینگ نمی رسند. در ادامه این مقاله به راهنمایی خرید بهترین گوشی های گیمینگ خواهیم پرداخت.

گوشی گیمینگ چه ویژگی ها دارد؟ و راهنمایی خرید بهترین گوشی های گیمینگ

پردازنده

بی شک مهمترین قسمت یک گوشی گیمینگ پردازنده آن است، اگر می خواهید گوشی داشته باشید که با آن بازی کنید سعی کنید گوشی بخرید که تراشه گیمینگ و پردازنده قوی تری داشته باشند. قدرت چیپست را نیز می توان امتیاز های که از بنچمارک های مختلف می گیرند حدس بزنید، برای مثال گوشی های بتوانند امتیاز بالای 250 هزار را بگیرند برای هر بازی مناسب است.

پردازنده گرافیگی (GPU)

پردازنده گرافیگی یک فاکتور مهم برای اجرای بهتر بازی ها به شما می رود. برخلاف پردازنده ها که معمولا 8 هسته ای هستند، GPU می تواند تا 100 هسته ای  نیز باشد. تا بتواند پردازش سریع تری انجام دهد هرچه هسته ها بیشتر باشد بازی ها روان تر اجرا می شوند.

سایز نمایشگر و اندازه گوشی

یکی از ارکان بسیار مهم برای بازی، داشتن یک نمایشگر بزرگ و اندازه گوشی است. به طور معمول برای گیمرها بازی کردن در صفحه نمایش کوچیک لذت چندانی ندارد. سعی کنید حداقل یک نمایشگر 6.5 اینچی را انتخاب کنید، گوشی انتخاب کنید که ارگونومی باشد تا در هنگام بازی طولانی مدت دستانتان خسته نشوند.  همچنین حتما جای اسپیکر های گوشی را بررسی کنید تا هنگام بازی با دستان خود مسدود نشوند.

نرخ نوسازی بالا

نرخ نوسازی نمایشگر نیز از آپشن های است که برای گیمر ها اهمیت زیادی داردهر چه نمایشگرنرخ نوسازی بالاتر داشته باشید سرعت پیمایش آن بیشتر است و این موضوع هنگام بازی کردن خود را نشان می دهد.  ودر حال حاضر بالاترین نرخ نوسازی نمایشگر 144 هرتز است.

باتری قوی

بازی کردن مساوی با مصرف کردن شارژ بیشتر است اگر گیمر هستید باید گوشی انتخاب کنید که باتری بزرگ تری داشته باشد. باتری قوی باعث می شود بی وفقه با گوشی خود بازی کنید. فرایند ساخت تراشه نیز روی مصرف باتری تاثیر می گذارد هرچه فناوری ساخت تراشه کمتر باشد، گوشی مصرف باتری کمتری دارد برای مثال باتری با تراشه 5 نانو متری خیلی کمتر از فناوری 8 نانومتری ساخته شده است.

حافظه داخلی و RAM

بعضی از گیمرها هنگام خرید گوشی در مورد میزان حافظه داخلی و حافظه رم مردد می شوند، ما با اطمینان می گوییم که اگر می خواهید حرفه ای بازی کنید بالاترین میزان حافظه داخلی و رم را نتخاب کنید زیرا استفاده از کارت حافظه گوشی تان را کند می کند و رم کمک می کند تا گوشی تان هنگام باز بودن چندبرنامه سرعت بیشتری داشته باشد.

بهترین گوشی های گیمینگ

در عصر حاضر بازی های اینترنتی در سراسر جهان رایج شده اند. اگر اهل گیم هستید و به دنبال گوشی هستید که با آن بازی کنید ما در این مقاله،  بهترین گوشی های گیمینگ را بررسی می کنیم.

بهترین گوشی گیمینگ تا 4 میلیون

 گوشی موتورولا موتو E40

سال ساخت: 2021

رم: 4 گیگابایت

حافظه: 64 گیگابایت

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

دوربین: 48/2/2 مگاپیکسل

باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

شارز سریع 10 واتی

اگر به دنبال یک گوشی با قیمت  4 میلیون و  با عملکرد خوب هستید موتورولا موتو E40 بهترین انتخاب برای شما می تواند باشد. کیفیت ساخت آن از بیشتر گوشی های مقرون به صرفه شیائومی، ریلمی و حتی سامسونگ بهتر است. از نمایشگر بزرگ 6.5 اینچی LCD با روزلوشن 720p ونرخ تازه سازی 90 هرتزبرخوردار است. باتری 5000 میلی آمپری که می توانید با آن مدت های طولانی بازی کنید و فیلم تماشا کنید، 30 دقیقه بازی یا 40 دقیقه تماشای ویدیو، تنها حدود 8 تا 10 درصد از عمر باتری استفاده می شود. طراحی جذاب، جک هدفون 3.5 میلی آمپری، باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی، نمایشگر 90 هرتزی، قیمت مقرون به صرفه، عملکرد فنی مناسب از ویژگی های گوشی موتورولا موتو E40 هستند.

بهترین گوشی گیمینگ تا 10 میلیون

پوکوایکس 3 پرو

سال ساخت: 2021

اندروید:11

دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

باتری: 5160 میلی آمپری

نمایشگر: 6.67 اینچ

حافظه: 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت

تراشه: 860

شیائومی یکی دیگر از گوشی های جدید خود به نام پوکو x3 پرو به بازار عرضه کرد. از نمایشگر 6.67 اینچی گوشی شیائومی پوکو x3 پرو از نوع lPC LCD ساخته شده که روزلوشن 2400*1080 پیکسل با نرخ نوسازی 120 ارائه داده است. باتری 5160 میلی آمپری که طی 30 دقیقه 59 درصد گوشی شما شارژ می شود. ویژ گی های این گوشی که می توان به آن اشاره کرد: پردازنده قوی، نمایشگر با نرخ نوسازی   120 هرتز، باتری قدرتمند، اسپیکرهای استریو، و یک ایده آل برای گیمرها است.

بهترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون

گوشی شیائومی 12x 5G

سال ساخت: 2021

دوربین: 50 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی

حافظه: 256 گیگابایت

حافظه رم: 8 گیگابایت

باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

نمایشگر:6.28 اینچ

شیائومی 12x 5G یک گوشی جمع و جور و خوش دست که تازه وارد بازار ایران شده، قیمتی حدود 15 میلیون دارد. یک طراحی فوق العاده و خوش متریال و ابعاده جذابی دارد اندازه صفحه نمایش 6.2 اینچ که باعث می شود گوشی راحت در دست جا بگیرد.از نظر کیفیت رنگ و نور عملکرد فوق العاده ای دارد در واقع با یک نمایشگر باکیفیت طرف هستید. سنسور لنز اصلی شیائومی 12 ایکس، 50 مگاپیکسلی، سنسور 13 مگاپیکسلی اولتراواید، سنسور 5 مگاپیکسلی تله ماکرو که عکس های خوبی ثبت می کند. افرادی که می خواهند یک گوشی منحصر به فرد داشته باشند و با آن بازی های سنگین انجام بدهند، گوشی شیائومی 12x 5G بهترین گزینه می تواند برای گیمر ها باشد. اگر به دنبال گوشی های ارزان قیمت هستید پیشنهاد می کنیم  سری به گوشی های مقرون به صرفه (ارزان) 2021 بزنید.

بهترین گوشی گیمینگ تا 20 میلیون

گوشی آیفون 11 اپل

سال ساخت: 2019

دوربین: 12 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل 

حافظه: 64 گیگابایت

حافظه رم: 4 گیگابایت 

نمایشگر: 6.1 اینچ

باتری: 3110 میلی آمپر ساعت

اگرچه چند سال از ارائه سری یازدهم گوشی اپل می گذرد، اما هنوز یکی از بهترین گوشی ها محسوب می شود. این گوشی از نظر سخت افزاری قدرتمند عملکرد فوق العاده ای داردو از نظر نرم افزاری نیز به روزست از همین رو گزینه ای مناسب برای گیمر ها به شمار می رود. طراحی خاص آیفون 11 یک نمای جذاب را ارائه کرده است که نظر کاربران زیادی را توانسته به خود جلب کند. با نمایشگر 6.1 اینچ و با روشنایی 625 نیت در زیر نور آفتاب نیز خوانایی فوق العاده ای خواهد داشت. با یک باتری 3110 میلی آمپری که قابلیت شارز شدن با فست شارز 18 واتی دارد و در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد شارز می شود. قیمت مناسب، سیستم عامل los، رنگ بندی جذاب، دوربین فوق العاده، پردازنده قدرتمند از ویژگی های آیفون 11 اپل می باشد.

نتیجه گیری

در راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ مشخصات و قابلیت های مختلف را در مطالب بالا معرفی کردیم. تا بهترین مدل ممکن را با درنظر گرفتن بودجه خود و براساس اولویت ها و نیازتان انتخاب کنید. اگر به دنبال بهترین گوشی های گیمینگ هستید گوشی های که در مطالب بالا ذکر شد بهترین و مناسب ترین گزینه می تواند برای شما باشد. برای اطلاعات بیشتری پیشنهاد می کنیم پایه مانیتور گیمینگ شیائومی – شیائومی شاپ (xiaomishop.ir) را مطاله کنید.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی موتورولا E32
×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها