Samsung Galaxy Z Fold5 در مقابل Xiaomi Mix Fold 3. در این مطلب به بررسی تفاوت گلکسی زد فولد 5 و شیائومی میکس فولد 3 در تمام ابعاد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

برای دیدن مشخصات بیشتر از سامسونگ گلکسی Z فولد 5 کلیک کنید.

نقاط قوت سامسونگ گلکسی زد فولد 5

مقاومت در برابر آب IPX8
تجربه نرم افزاری برتر سامسونگ
بومی سازی کامل نرم افزار، پشتیبانی طولانی مدت و پوشش کامل گارانتی بین المللی.
پایداری عملکرد بهتر در زیر بار.
پشتیبانی از قلم S

256 گیگابایت 12 گیگابایت رم
512 گیگابایت رم 12 گیگابایتی

نقاط قوت شیائومی میکس فولد 3

بدنه باریکتر و صفحه نمایش بزرگتر با Dolby Vision.
شارژ سریعتر و عمر باتری بیشتر.
تجربه بهتر دوربین
قیمت تا حدودی پایین تر از واردات غیرقانونی.

تفاوت گلکسی زد فولد 5 و شیائومی میکس فولد 3

مقایسه گلکسی زد فولد 5 و شیائومی میکس فولد 3

 

سری Samsung Galaxy Z fold یک پرچمدار در گوشی های هوشمند تاشو است و به لطف ظرفیت تولید سامسونگ، این شرکت می تواند تقریباً در تمام بازارهای سراسر جهان رقابت کند. بسیاری از رقبای مستقیم Galaxy Z Fold5 از چین می آیند و انحصاری این کشور هستند. مانند vivo X Fold2 یا Xiaomi Mix Fold 3. و با توجه به تازه بودن عرضه ی مورد دوم، طبیعی است که سوال پیش می آید که کدام یک مناسب است؟

اگرچه سری گلکسی زد فولد همتای گوشی های هوشمند تاشو شده است، اما رقابت در حال افزایش است. Mix Fold 3 ترفندهای زیادی در آستین خود دارد و حتی برخی کارها را بهتر از Z Fold5 انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به در ادامه با ما همراه باشید

اندازه

سامسونگ Galaxy Z Fold5
253 گرم
باز شده: 154.9 x 129.9 x 6.1 میلی‌متر
تا شده: 154.9 x 67.1 x 13.4 میلی متر

شیائومی میکس فولد 3
255 گرم
باز شده: 161.2 x 143.3 x 5.3 میلی متر
تا شده: 161.2 x 73.5 x 10.9 میلی متر

شیائومی Mix Fold 3 قطعاً از نظر اندازه دست بالا را دارد. در حالی که وزن هر دو تقریبا یکسان است، Mix Fold 3 دارای باتری بزرگتر و صفحه نمایش بزرگتر است. همچنین نازکتر از دیگری است، مخصوصاً وقتی باز شود. تفاوت محسوس است. می توان استدلال کرد که در حالت تاشو، Z Fold5 دستگاه جمع و جورتر است زیرا باریکتر و کوتاهتر از رقیب خود است. البته، این بخاطر مورب داخلی صفحه نمایش است که 8.03 اینچ در Mix Fold 3 باز شده و 7.6 اینچ در Z Fold5 است.

بخوانید  مشخصات احتمالی watchOS 9

مقایسه صفحه نمایش

مقایسه صفحه نمایش گلکسی زد فولد 5 با شیائومی میکس فولد 3

سامسونگ Galaxy Z Fold5
7.6 اینچ
تاشو Dynamic AMOLED 2X
120 هرتز
1,812×2,176
پیکسل ها: 373 ppi

شیائومی میکس فولد 3
8.03″
LTPO OLED+ تاشو
120 هرتز
2,160×1,916
پیکسل ها: 360 ppi

در بررسی تفاوت گلکسی زد فولد 5 و شیائومی میکس فولد 3،  Z Fold5 و Mix Fold 3 دارای نمایشگرهای اصلی بسیار مشابه هستند که در واقع تقریباً یکسان هستند. آنها هر دو LTPO هستند و از نرخ تجدید تطبیقی بین 1 هرتز و 120 هرتز پشتیبانی می کنند. هر دو تاشو هستند و هر دو دارای حداقل گواهی HDR10+ هستند. با این حال Mix Fold 3 دارای Dolby Vision نیز هست.

از نظر روشنایی، تا زمانی که به روشنایی خودکار مربوط می شود، این دو مساوی هستند. در حالت دستی، Z Fold5 تقریبا 150 نیت بیشتر ارائه می دهد. با این حال، تفاوت چندانی ندارد. یک مورد وجود دارد که Z fold5 را متمایز می‌کند و نه فقط در این مورد خاص، بلکه در کل بخش تاشو. پشتیبانی از قلم است. S-Pen سامسونگ ممکن است یک ویژگی خاص باشد و در صفحه نمایش بزرگ بسیار مفید باشد.

صفحه نمایش بیرونی

سامسونگ Galaxy Z Fold5
6.2 اینچ
Dynamic AMOLED 2X
120 هرتز
904×2316
پیکسل ها:  401 ppi

شیائومی میکس فولد 3
6.56 اینچ
AMOLED+
120 هرتز
1,080×2,520
پیکسل ها: 418 ppi

صفحه نمایش پوشش Galaxy Z Fold5 دوباره LTPO است. بنابراین کنترل نرخ تازه سازی در دسترس است و روشنایی دستی بالاتر است. صفحه کاور Mix Fold 3 ممکن است LTPO نباشد، اما مانند صفحه داخلی از Dolby Vision پشتیبانی می کند. اما این دو جزئیات با توجه به تفاوت قابل توجه بین اندازه و نسبت ابعاد صفحه نمایش پوشش دو گوشی، جزئی هستند.

عمر باتری

سامسونگ Galaxy Z Fold5
4400 میلی آمپر ساعت
95 ساعت دوام
ساعت 37:06

شیائومی
4800 میلی آمپر ساعت
117 ساعت دوام

انتظار می رود، Mix Fold 3 با طول عمر باتری بیشتر در هر دو حالت استفاده؛ نمایشگر اصلی و صفحه نمایش پوششی، اولویت باشد. باتری شیائومی کمی بزرگتر (4800 میلی آمپر ساعت در مقابل 4400 میلی آمپر ساعت) است و در نتیجه، حدود 14 درصد زمان مرور وب طولانی تر و تقریبا 19 درصد پخش ویدیو طولانی تر دارد. این تفاوت چشمگیر است.

سرعت شارژ

سرعت شارژ

Samsung Galaxy Z Fold5
25 وات شارژر
در 15 دقیقه 30%
30 دقیقه 50%
در 84 دقیقه شارژ کامل

بخوانید  بررسی مشخصات ایرپادز پرو 2 اپل

شیائومی میکس فولد 3
45 وات شارژر
در 15 دقیقه 39%
30 دقیقه 70%
در 50 دقیقه شارژ کامل

سامسونگ در مورد سرعت شارژ قابل قبول نبوده است، بنابراین Galaxy Z Fold5 طبیعتاً از رقبا عقب تر است. اگرچه میکس فولد 3 در مقایسه با دستگاه های دارای 67 وات سریع نیست، اما هنوز هم با اختلاف قابل توجهی Z Fold5 را شکست می دهد. تاشو شیائومی بیش از 30 دقیقه کمتر طول می کشد تا 100 درصد شارژ شود و Z Fold5 را در 30 دقیقه با اختلاف 20 درصد شکست می دهد.

علاوه بر این، Mix Fold 3 از شارژ سریع بی سیم 50 واتی پشتیبانی می کند در حالی که Z Fold5 15 وات را حل می کند.

امتیاز بلندی صدا
از نظر بلندی صدا، این دو گوشی تقریباً یکسان هستند، اما Mix Fold 3 از نظر کیفیت مزیت آشکاری دارد. تمیزتر و متعادل تر به نظر می رسد. صداهای با فرکانس پایین بدون قطع صدا به خوبی تلفظ می شوند. اگر به طور کلی صدای بیس‌تر و کامل‌تری را دوست دارید، Galaxy Z Fold5 ممکن است انتخاب شما باشد.

کارایی

سامسونگ Galaxy Z Fold5
Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
4 نانومتر
12 گیگابایت / 256 گیگابایت
پیکربندی پایه

شیائومی میکس فولد 3
Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
4 نانومتر
12 گیگابایت / 256 گیگابایت
پیکربندی پایه

از آنجایی که هر دو گوشی بر روی یک چیپست کار می کنند، می توانید انتظار عملکرد تقریباً یکسانی را داشته باشید. با این حال، معیارهای سنگین CPU تفاوت ناچیزی را به نفع Z Fold5 نشان می‌دهند. از سوی دیگر، Mix Fold 3 در کارهایی که پردازنده گرافیکی زیادی دارند، امتیاز بهتری کسب می کند.

سخت‌افزار هر تلفنی کاهش می‌یابد و در هنگام گرم شدن گوشی تحت فشار باعث کاهش عملکرد می‌شود. و اینجاست که ما شاهد تفاوت فاحش بین این دو دستگاه هستیم. هنگامی که باز شود، CPU گلکسی زد فولد 5 تا 73 درصد از حداکثر عملکرد خود در هنگام بارگیری کاهش می یابد و در همان تست در حالت بسته به 54 درصد کاهش می یابد.

در همان زمان، Mix Fold 3 به دلیل داغ شدن بیش از حد، بدون در نظر گرفتن حالت تا شده، حتی نمی‌تواند تست throttling CPU را تمام کند! علاوه بر این، تفاوت قابل توجهی در پیکربندی حافظه بین این دو گوشی وجود ندارد. هر دو از 12/256 گیگابایت شروع می‌شوند، اما Mix Fold 3 از 16 گیگابایت رم در پیکربندی‌های سطح بالاتر بهره می‌برد.

بخوانید  مشخصات گوشی شیائومی 12s اولترا | Xiaomi 12S Ultra

دوربین

تفاوت گلکسی زد فولد 5 و شیائومی میکس فولد 3

 

بسیاری از ما امسال منتظر به‌روزرسانی دوربین‌های گلکسی زد فولد 5 بودیم، اما در عوض، در مشخصات دوربین Mix Fold 3 با مشکل مواجه شدیم. دومی مزیت واضح گوشی تاشو سامسونگ را دارد زیرا همه کاره تر است و به طور کلی یک تیرانداز مناسب تر با سخت افزار زیباتر است.

Mix Fold 3 با دوربین زوم 3 برابری Z Fold5 مطابقت دارد و یک دوربین پریسکوپ 5 برابری را اضافه می کند. در دنیای واقعی، Mix Fold 3 تصاویری زیباتر با جزئیات بیشتر، محدوده دینامیکی بهتر، نویز کمتر و در کل واضح‌تر تولید می‌کند. تفاوت بعد از غروب نسبتاً چشمگیر است. به یاد داشته باشید که در قاب گلکسی زد فولد 5، عکس های 5 برابری توسط دوربین 3 برابری گرفته شده است.

Mix Fold 3 همچنین تمایل به ارائه عکس‌های محافظه‌کارانه‌تر، رنگی و محیطی دارد. از سوی دیگر، گلکسی تصاویر پر جنب و جوش و چشم نوازتری ارائه می دهد. در مورد ضبط ویدیو هم همینطور.

اگرچه سلفی هر دو دستگاه به اندازه کافی خوب نیست، Z Fold5 بسته به دوربینی که انتخاب می‌کنید، احتمالاً انتخاب بهتری است. صفحه نمایش روی جلد به دلیل رنگ‌های زنده‌تر، نمایش واضح‌تر و دقیق‌تر و رنگ پوست تا حدودی طبیعی، کیفیت برتری را در مقایسه با Mix Fold 3 ارائه می‌کند. محدوده دینامیکی نیز در Z Fold5 کمی بهتر است.

نتیجه گیری

اگر در دسترس بودن Mix Fold 3 به چین محدود نمیشد، آن را به عنوان برنده در این مسابقه توصیه می کنیم. Xiaomi Mix Fold 3 به وضوح سامسونگ را در اینجا شکست میدهد. در حالی که کیفیت و عملکرد نمایشگر کاملاً قابل مقایسه است، Mix Fold 3 با تنظیم دوربین مناسب تر و شارژ سریع تر مورد قبول است

در حالی که گلکسی زد فولد 5 به دلیل اندازه کوچک‌تر، جیب‌پسندتر است، Mix Fold 3 یکی از نازک‌ترین گوشی‌های تاشو است و وقتی تا شود، واقعاً مانند یک گوشی هوشمند معمولی در دست به نظر می‌رسد. Samsung Galaxy Z Fold5 از نظر نرم افزاری در انتهای دیگر طیف قرار دارد. نه تنها بهترین تجربه تاشو را دریافت می کنید، بلکه از اجرای عالی اندروید با پشتیبانی نرم افزاری طولانی نیز لذت خواهید برد.

تفاوت گلکسی زد فولد 5 و شیائومی میکس فولد 3
منبع: به گزارش از gsmarena.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها