اگر شما هم برای عرضه آیفن 16 در ماه سپتامبر هیجان زده هستید و میخواهید بدانید چه تفاوتی بین آیفون 15 پرو که هم اکنون در بازار است و آیفون 16 پرو چه تفاوت هایی وجود دارد به خواندن ادامه دهید تا اطلاعاتی در مورد آن با شما به اشتراک بگذاریم. انتشار سالانه آیفون‌های جدید توسط اپل همواره در بین طرفداران این برند هیجان ایجاد می‌کند.

انتظار می‌رود غول تکنولوژی کالیفرنیا آیفون 16، 16 پلاس، 16 پرو و 16 پرو مکس را در پاییز امسال معرفی کند. همچنین صحبت‌هایی درباره مدل اولترا آیفون شده است. اینکه آیا این مدل به عنوان پرو مکس بازسازی‌شده خواهد بود یا یک تلفن جدید و حتی پیشرفته‌تر، در حال حاضر قابل گفتن نیست.

چالش این است که حتی با وجود هیجان ناشی از آمدن مدل ‌های جدید در اواخر امسال، بهترین زمان برای خرید آیفون جدید وقتی است که شما آماده هستید. البته، مشاوره عاقلانه درحالتی که در حال بررسی خرید آیفون 15 هستید یا منتظر ماندن چند ماه دیگر برای خرید هرچه که اپل معرفی می‌کند ، کمک زیادی به شما نمی‌کند. پس بیایید بررسی کنیم که چه چیزهایی در آیفون 16 پرو خواهد آمد، آیفون 15 پرو چگونه است و چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید وقتی که قصد خرید آیفون جدید دارید.

چه چیزهایی در آیفون 16 پرو خواهد آمد؟

به‌طور قطع، تنها مقدار محدودی از تغییرات می‌تواند هر سال بر روی یک قطعه مستطیلی از فلز و شیشه اعمال شود. برخی سال‌ها بیشتر از دیگر سال‌ها تغییرات چشمگیری دارند. انتظار می‌رود سال 2024 یک آیفون جدید با طراحی کلی مشابه معرفی کند. تغییراتی که ممکن است شاهد آنها باشیم شامل رنگ‌های جدید و صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر با حاشیه‌های باریک‌تر خواهد بود. شایعات حاکی از بازگشت برآمدگی دوربین عمودی به شکل قرصی است.

از لحاظ داخلی، به احتمال زیاد شاهد پردازنده جدید A18 خواهیم بود، و با معرفی هوش مصنوعی اپل، ممکن است 8 گیگابایت رم در تمام مدل‌ها ارائه شود. همچنین ممکن است باتری‌های بزرگ‌تری در سراسر خط تولید ببینیم. در تلاش برای افزایش قیمت‌ها، ممکن است ظرفیت 128 گیگابایتی از خط تولید پرو حذف شده و با گزینه 256 گیگابایتی پایه جایگزین شود، مشابه با آیفون 15 پرو مکس و آیپد پروی اخیر.

تغییر مهم دیگری که ممکن است ببینیم، دکمه اختصاصی برای گرفتن عکس است. مدت‌هاست که امکان گرفتن عکس با استفاده از دکمه‌های حجم صدا در آیفون وجود دارد — و با معرفی دکمه عمل، این دکمه نیز می‌تواند به عنوان دکمه شاتر اختصاصی عمل کند. این دکمه اختصاصی احتمالاً در نزدیکی گوشه پایین سمت راست دستگاه قرار خواهد گرفت تا موقعیت دکمه شاتر یک دوربین سنتی را تقلید کند و گرفتن عکس را آسان‌تر کند.

آیفون 15 پرو چطور است؟

آیفن 15 پرو همچنان به عنوان یک آیفون بسیار خوب مطرح است. دوربین 48 مگاپیکسلی آن، همراه با قاب تیتانیومی، همچنان تاثیرگذار است و حس خوبی در دست دارد. آیفون 15 پرو با قیمت 999 دلار با ظرفیت 128 گیگابایت عرضه می‌شود، در حالی که آیفون 15 پرو مکس با قیمت 1199 دلار برای ظرفیت 256 گیگابایت آغاز می‌شود. آیفون 15 پرو و پرو مکس تنها دو آیفونی هستند که در حال حاضر فروخته می‌شوند و می‌توانند از هوش مصنوعی اپل که در پاییز امسال می‌آید، پشتیبانی کنند.

موبایل آیفون 15 پرو در چهار رنگ نسبتاً ملایم عرضه می‌شود: تیتانیوم طبیعی، آبی، مشکی و سفید. از لحاظ سخت‌افزاری، آیفون 15 پرو دارای چیپ A17 پرو، تا 29 ساعت عمر باتری برای پخش ویدیو و صفحه نمایش OLED  به اندازه 6.1 یا 6.7 اینچ است.

چه چیزهایی را باید در مورد تفاوت های آیفون 15 پرو و آیفون 16 پرو نظر بگیرید؟

مقایسه مشخصات آیفون 16 پرو با آیفون 15 پرو موجود یک چیز است، اما چندین فاکتور دیگر نیز وجود دارد که باید هنگام تصمیم‌گیری آنها را در نظر بگیرید.

گوشی آیفون فعلی شما چگونه عمل می‌کند؟ آیا شما به شدت نیاز به یک آیفون جدید دارید؟ فضای ذخیره‌سازی موجود خود را ارزیابی کنید، وضعیت باتری و وضعیت فیزیکی کلی دستگاه را بررسی کنید. اگر فضای ذخیره‌سازی شما تمام شده یا دستگاه شما در حال خرابی است، ارتقاء اکنون ممکن است تصمیم بهتری نسبت به انتظار باشد. اگر فقط مشکل باتری دارید، تعویض باتری ارزان ممکن است تنها چیزی باشد که نیاز دارید.

شرایط مالی شما چگونه است؟

گوشی های آیفون‌ ارزان نیستند. نه به هیچ وجه. آیا می‌توانید اکنون یک تلفن جدید بخرید یا نیاز دارید که کمی بیشتر صرفه‌جویی کنید؟

انتظار برای انتشار آیفون‌های جدید در پاییز می‌تواند دو برابری برنده باشد؛ نه تنها آیفون 16 پرو در دسترس خواهد بود اگر شما آن را بخواهید، بلکه اگر آیفون 15 پرو را بخواهید، قیمت آن پس از معرفی آیفون 16 پرو کاهش خواهد یافت.

با این حال، اگر شما آیفون 15 پرو را می‌خواهید، باید سریع باشید زیرا اپل اغلب نسل قبلی پروهای خود را به صورت آنلاین نگه نمی‌دارد و تنها حدود یک هفته پس از انتشار در فروشگاه‌ها نگه می‌دارد اگر خوش‌شانس باشید.

اپراتورها می‌توانند منبع خوبی برای دستیابی به تخفیف در موجودی‌های قدیمی باشند اگر موجودی داشته باشند. تابستان‌ها همچنین تمایل دارند که تخفیف‌های بازگشت به مدرسه برای آیفون‌های نسل فعلی بیاورند، که اگر تا پاییز صبر کنید، ممکن است نتوانید چنین تخفیف‌هایی را تا تعطیلات پیدا کنید.

آیا از داشتن جدیدترین تکنولوژی لذت می‌برید؟

درصورتی که ترجیح می‌دهید جدیدترین و بهترین‌ها را داشته باشید و مشکلی با پرداخت هزینه آن ندارید، بله، برای آیفون 16 پرو منتظر بمانید. اگر این شما نیستید، ارتقاء اکنون ایده بدی نیست. وقتی به تکنولوژی اهمیت نمی‌دهید، هر زمان که برای شما مناسب است، تلفن جدید بخرید — مثل همین حالا! آیفون 15 پرو یک دستگاه فوق‌العاده است.

بررسی خرید (مزایا و معایب)

برای طرفداران اپل که هر ساله به‌صورت رسمی موبایل خود را ارتقاء می‌دهند، خرید یک تلفن جدید در 6 ماه مانده تا عرضه آیفون جدید منطقی نیست. با این حال، هیچ زمان بهتری برای خرید تلفن جدید نیست جز وقتی که شما به آن نیاز دارید. همچنین  تابستان‌ها معمولاً تخفیف‌های خوبی روی خرید آیفون ها وجود دارد. بیایید بررسی کنیم که چرا ممکن است بخواهید آیفون 15 پرو را اکنون بخرید یا منتظر آیفون 16 پرو در پاییز باشید.

مزایای انتظار برای آیفون 16 پرو

  • جدیدترین تکنولوژی پیشرفته
  • قیمت پایین‌تر برای آیفون 15 پرو
  • احتمالاً همه مدل‌ها از هوش اپل پشتیبانی خواهند کرد

مزایای خرید آیفون 15 پرو

  • فرصت برای تخفیف‌های خوب از اپراتورها
  • همین حالا در دسترس است
  • سخت‌افزار فوق‌العاده

برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
پشتیبانی در پیام رسان ها
خروج از نسخه موبایل