شاید برای شما و یا اطرافیان پیش آمده که گوشی موبایل از دستتان افتاده و پس از افتادن، صفحه رویی گوشی موبایل دچار آسیب دیدگی شده باشد. و به فکر تعویض گلس ال سی دی افتاده اید. درصورتیکه فقط صفحه رویی آن بطور کامل شکسته و یا ترک برداشته باشد. اکثر مواقع مشتریان که اطلاع کامل از این مطلب را ندارند و به دنبال تعویض کامل تاچ و ال سی دی گوشی خود هستند.

انجام تمامی تعمیرات مربوط به تعویض حرفه ای گلس ال سی دی گوشی های هوشمند در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

در واقع دیگر نیاز به تعویض کامل تاچ و ال سی دی گوشی نیست چرا که این کار هزینه بالایی را برای شما در بر دارد.  ما در ادامه مطلب به شما راهکاری را ارائه میدهیم که هزینه شما را به نصف و شاید هم کمتر کاهش پیدا میکند.

گلس فنی یا گلس ال سی دی چیست؟؟

وقتی اسم گلس گوشی می آید، همه ذهنشان به سمت گلس محافظ گوشی که فروشنده های لوازم جانبی میفروشند میرود. که آنرا برای خط و خش نیفتادن و محافظت از صفحه نمایش گوشی؛ روی ال سی دی گوشی می اندازند. اما تعمیر کاران موبایل وقتی اسم گلس را میشنوند در ذهنشان سوالی می آید که منظور گلس محافظ یا گلس فنی یا همان گوریلا گلس است؟

ما در اینجا شما را با این نوع گلس آشنا میکنیم. گوریلا گلس یا همان گلس فنی گوشی، شیشه ای مقاوم و ضد خش میباشد که کارخانه های تولید کننده تاچ و ال سی دی موبایل بر روی ال سی دی گوشی نصب میکنند. تا از خود ال سی دی محافظت کند و کار تاچ گوشی هم بر عهده این قطعه میباشد.

همان شیشه ای که( قبل از نصب گلس محافظ) شما لمس میکنید گوریلا گلس یا گلس فنی و یا گلس ال سی دی نام دارد. و در مواردی که گوشی شما افتاده و صفحه نمایش آن آسیب دیده باشد؛ ولی تصویر آن سالم باشد و فقط گلس ال سی دی شکسته باشد یا ترک دار باشد دیگر نیاز به تعویض تاچ و ال سی دی نیست. و شما میتوانید همان را تعمیر کنید.

چه زمانی تاچ و ال سی دی با گلس فنی تعویض میشود؟؟

تعویض گلس ال سی دی

در مواردی که صفحه نمایش گوشی بر اثر ضربه خوردگی چه شدید و چه جزئی دچار شکستگی و آسیب شده؛ ولی تصویر دستگاه موجود است. منظور اینکه شما تصویر دستگاه را به طور کامل مشاهده میکنید ولی ترک دارد. این زمان است که صفحه نمایش گوشی شما نیازمند تعویض گلس فنی یا همان گوریلا گلس میباشد تا به چرخه استفاده برگردد.

بخوانید  تعمیرات موبایل در مشهد

لازم به ذکر است که کار کردن یا نکردن تاچ دستگاه هیچگونه مسئله ای ندارد. یعنی درصورتی که تاچ کار هم نکند؛ با تعویض گلس فنی و در این موارد گلس تاچ این ایراد هم رفع میشود.

نحوه و مراحل انجام تعویض گلس فنی به چه صورت است؟

وقتی حرف از تعویض گلس فنی پیش می آید شاید برخی فکر کنند که آیا خودمان نمیتوانیم این کار را انجام دهیم؟ آیا حتما باید به تعمیر کار بسپاریم تا برایمان تعویض نماید؟ در پاسخ باید بگوییم که انجام این کار حتی در توان هر تعمیر کاری هم نیست چه برسد به شخص غیر تعمیر کار.

انجام این کار نیازمند متخصصین حرفه ای و تجهیزات و دستگاه های بسیار گران قیمتی است. که فقط مراکز معتبر و با سابقه دارا میباشند. پروسه انجام اینکار که بسیار با دقت و حساسیت بالایی برخوردارست شامل موارد زیر میشود.

1: جدانمودن گلس شکسته از صفحه نمایش

مراحل تعویض گلس ال س دی

این مرحله یکی از مهمترین مراحل و از حساس ترین مراحل تعویض گلس میباشد. چرا که شکستگی ها و ارتک های روی صفحه نمایش در زمان جدا نمودن بسیار کار سختی است و اگر دقت و تجربه کافی نداشته باشید، باعث رفتن تصویر ال سی دی میشود. و این بدترین اتفاق ممکن میباشد.

چرا که باید تاچ و ال سی دی جدید بخرید و هزینه تعمیر مطلقا افزایش می یابد. رفتن تصویر صفحه در موارد معدودی هم به تجربه و تخصص و تجهیزات مربوط نمیشود، چرا که اگر میزان صدمه وارده بسیار بالا باشد درصدی از دلایل رفتن تصویر مربوط به میزان صدمات میباشد. در این مورد بایستی این نکته را یاداور شویم که تعمیر کاران مجموعه آقای تعمیرات موبایل درصد رفتن تصویر را به مشتری اعلام نموده و در صورت تایید از طرف مشتری کار را بیمه میکنند.

منظور اینکه در صورت رفتن تصویر و یا بروز هرگونه مشکل, مشتری نیاز نیست هزینه تاچ ال سی دی بپردازد. و تعمیر کار موظف است یک تاچ ال سی دی اورجینال بر روی دستگاه نصب نماید و هیچگونه هزینه اضافی از مشتری نگیرد.

بخوانید  دوره آموزشی حضوری تعمیرات موبایل اپل
2: تمیز نمودن ال سی دی

پس از اینکه گلس شکسته به صورت صحیح و بدون مشکل از روی ال سی دی برداشته شد، باید سطح رویی ال سی دی به صورت کامل تمیز شود و بدون هیچ لک و حتی نقطه ای باشد. چرا که درصورت وجود هرگونه کثیفی در انتهای تعویض گلس آن کثیفی روی صفحه نمایش باقی میماند. پس باید این مرحله را بسیار جدی گرفت.

3: پرس گلس جدید

گذاشتن گلس جدید روی گوشی

این مرحله آخرین مرحله تعویض گلس ال سی دی میباشد. و در این مرحله گلس جدید بر روی ال سی دی نصب میشود. و در دستگاه پرس مخصوص گذاشته میشود و با توجه به مدل و میزان فشار وارده؛ دستگاه مدتی در آن قرار داده میشود و سپس خارج میشود. کار تعویض گلس پایان میابد و پس از تست توسط تکنسین آماده نصب بر روی گوشی میباشد البته در موارد بسیار معدوی هم پس از خروج از دستگاه حباب هایی زیر گلس وجود دارد که جای نگرانی نیست و توسط دستگاه حباب گیر این ایراد هم رفع میشود.

آیا همه برندهای موبایل گلس ال سی دی شان تعویض میشود؟

مطلب مهمی که در مورد تعویض گلس فنی ال سی دی باید بدانید اینست که این کار برای تمامی برندهای گوشی قابل انجام نیست. و اینکار فقط برای دارندگان گوشی های برند آیفون و سامسونگ  و برخی مدلهای شیائومی و هواوی صورت میپذیرد و برندهای دیگری همچون موتورولا، بلکبری، وانپلاس، نوکیا، آنر، ریلمی و …. را شامل نمیشود.

در گوشی های سامسونگ به طور کامل انجام میشود و در مورد برند شیائومی و هواوی فقط در برخی مدلها انجام پذیر است.

هزینه ی تعمیر گلس ال سی دی چقدر است؟

هزینه ی تعمیر گلس ال سی دی

 

سوالی که شاید برایتان پیش بیاید این است که هزینه تعویض گلس فنی چقدر است و آیا مقرون به صرفه است؟ در پاسخ باید بگوییم که با توجه به قیمتهای بالای تاچ ال سی دی موبایل و متاسفانه روند افزایشی آن که روز به روز بیشتر هم میشود، قیمت تعویض گلس فنی گوشی بستگی به قیمت تاچ و ال سی دی اورجینال دستگاه در بازار دارد.

ولی به طور معمول و حدودی میشود گفت قیمت آن کمتر از نصف قیمت یا یک سوم قیمت تاچ ال سی دی است. البته بستگی به بیمه کردن یا نکردن ال سی دی درحین تعمیر دارد چون با بیمه کردن مبلغ به نصف هم خواهد رسید ولی در صورت بیمه نکردن در حین تعمیر، قیمت کمتر میشود.

بخوانید  نکات خرید گوشی موبایل شیائومی 11T pro 5G
آیا تعویض گلس فنی ال سی دی موبایل گارانتی دارد؟

تمامی خدمات تعویض گلس فنی در مجموعه آقای تعمیرات موبایل همراه با گارانتی بوده و در صورت بروز هر گونه مشکلی پس از تعویض گلس فنی صورت گرفته بر روی تاچ  ال سی دی، بدون قید و شرط و بدون هیچ هزینه ای مشکل رفع خواهد شد. این نکته را به یاد داشته باشید که گارانتی با بیمه ای که در موارد بالا بیان شد متفاوت است. بیمه فقط در مورد تعویض گلس فنی در حین تعمیر (ریسک رفتن تصویر)است ولی گارانتی در مورد خدمات پس از تعمیر میباشد.

آیا با وجود داشتن نقطه یا لکه در تصویر تعویض گلس انجام میشود؟

در برخی موارد که تاچ و ال سی دی ضربه میخورد و صفحه ترک برمیدارد و نقطه ها و لکه هایی در تصویر می افتد. سوالی که پیش می آید اینست که باز هم میشود تعویض گلس انجام شود؟ در پاسخ باید بگوییم در اینگونه موارد تعویض گلس انجام خواهد شد ولی نکته ای که وجود دارد اینست که به احتمال 50 درصد آن نقطه یا لک موجود در تصویر زیاد شود. شاید کل تصویر را بگیرد شاید کلا صفحه دیگر تصویر ندهد و مواردی هم شاید زیاد نشود و همان میزان لک در تصویر بماند.

آیا پس از تعویض گلس فنی گوشی دیگر مشکلی برای تاچ و ال سی دی پیش نمی آید؟

تعویض گوریلا گلس با گارانتی

در پاسخ به این سوال باید بگوییم: در صورتی که به تاچ و ال سی دی ضربه ای یا فشاری وارد نشود و آب و مایعات به آن نفوذ نکند، تاچ و ال سی دی مورد نظر بدون هیچ مشکلی و همانند قبل با همان کیفیت تصویر برایتان کار میکند.

سخن پایانی

مجموعه آقای تعمیرات موبایل با بیش از 10 سال سابقه در زمینه تعمیرات موبایل و دارا بودن تجهیزات و امکانات به روز و داشتن تکنسین های مجرب تمامی خدمات تعویض گلس فنی تمامی برندهای موبایل؛ به همراه گارانتی پس از تعمیر برای شما انجام میدهد. ما حس خوب رضایت را به شما تقدیم خواهیم کرد.                *خدمت به شما افتخار ماست*

منبع: به گزارش از: https://mobilekomak.com/store/product-category/lcd-glass/

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها