iOS 12

iOS 12 مدتی است که برای کاربران اپل مشکلاتی ایجاد کرده است که برخی از آنها واقعا باعث اختلال در روند کار با این سیستم عامل شده است. ما  تعدادی از آن ها را در این مقاله بررسی و راه های رفع مشکلات iOS 12 را ارائه خواهیم داد.سیستم عامل iOS 12 در حال حاضر تقریبا در بیشتر دستگاه های iPhone و iPad به سیستم عامل جدید یافت می شود.ولی iOS 12 نیز مانند اوایل انتشار سیستم عامل iOS 11، دارای ایرادات و مشکلات فنی می باشد.اما باید گفت برخی از مشکلات iOS 12 ، به کمک به پچ کردن برخی ایتم ها ورفع می شود.

ایرادات iOS 12، دلایل خوبی برای  کسانی که از نسخه های قدیمی تر برای ارتقا به iOS 12 استفاده می کند، ایجاد کرده است.
برخی از مسائل مربوط به iOS 12.1.2 ممکن است ناشی از چگونگی استفاده از iOS 12.1.1 باشد.  ولی گفته شده است، به روز رسانی  iOS 12.1.2 ممکن است برخی از مسائل مربوط به 12.1.1 رفع کند.

  • همه مسائل مرتبط با موبایل و Wi-Fi

بعد از اپگریت کردن سیستم عامل به iOS 12.1.1 ارسال دیتای موبایل به صروت جزئی یا به طور کامل قطع می شود.این مشکل با یک توئیت به فروم کمپانی اپل مشخص شد.هیچ اصطلاح مشخصی به جای فراتر رفتن از نسخه قدیمی iOS 12.1، اساسا وجود ندارد.برای رفع این مشکل ، ممکن است مجبور شوید دستگاه خود را به یک کامپیوتر وصل کنید، از طریق iTunes به تنظیمات دستگاه بروید وتنظیمات را به تنظیمات کارخانه برگردانید.برخی از کاربران پیشنهاد کرده اند که تنظیمات شبکه را با رفتن به صفحه مورد نظردوباره تنظیم مجدد کنند:Settings > General > Reset > Reset Network Settings.

  • عدم امکان پشتیبانگیری iCloud

یک مسئله خاص برای کاربران iPad ها این واقعیت است که آنها در iOS 12.1.2 نمی توانند بکاپ خود را درون ریزی کنند.برای کاربران سعی در راه اندازی یک iPad جدید از پشتیبان آیکلاد آیفون خود را برای اجرای سیستم عامل iOS 12.1.2 هستند، این روند به سادگی کار نمی کند.مشکل درون ریزی بکاپ اپل را در سه iPad مختلف تجربه شده است.

  • ارسال پیام به افراد غلط با سیستم iMessages

این مشکل واقعا یکی از مسائل عجیب و غریب مربوط به  ایرادات iOS 12 می باشد.عده زیادی گزارش داده اند که بعد از به روز رسانی به iOS 12، iMessages خود به خود به افراد اشتباهی پیام ارسال می کند.

  1.  با به اشتراک گذاری گروهی، مخاطبین جداگانه، تقویم ها، اعلان ها و غیره را ایجاد می کند.
  2. یکی دیگر از کاربران انجمن پیشنهاد کمی سخت تر داده است که : کسانی که از همان اپل آی دی استفاده می کنند باید به هر یک از تنظیمات iMessage دستگاه خود تنظیمات جدا بدهند.

این ها جواب ها پی غیر مطمئن کاربران اپل می باشد. ولی امیدواریم که اپل رسما این موضوع را به زودی با یک خط مشی و خیلی جدی توضیح دهد .

  • اپلیکیشن‌ها با iOS 12 خوب کار نمی‌کنند

    ممکن است به این مشکل برخورده باشید که برخی از اپلیکیشن‌ها بعد از به روزرسانی به iOS 12  به خوبی سیستم عامل قبلی کار نمی‌کنند. این کاملا مشکل عادی است به خصوص وقتی اپلیکیشن‌ها را در حالت جدید full version قرار می‌دهید. دلیل این موضوع مربوط به سازندگان اپلیکیشن‌هاست که برخی از آنها به سرعت و برخی دیگر با کمی تاخیر اپلیکیشن‌هایشان را با نسخه جدید سیستم عامل انطباق می‌دهند. پس اپلیکیشن‌های خود را آپدیت کنید.

  • تخلیه سریع شارژ باتری

یکی از رایج ترین ویژگی های iOS 12 ، عملکرد بهتر برای دستگاه های قدیمی تر بود.اخیرا برخی از کاربران این گوشی گزارش می دهند که پس از به روز رسانی، باتری گوشی آن ها به صورت غیر عادی خیلی سریع دشارژ می شود.اول از همه ، شما باید سلامت باتری دستگاه خود را بررسی کنید تا مطمئن شود عامل دیگری باعث تخلیه شارژ گوشی شما نمی شود.اما اگر این مشکل نرم‌افزاری باشد احتمالا همان مشکلی است که در iOS 11 هم آن را دیده بودیم.

تخلیه سریع باتری

راه حل دوم

راه دوم اینکه، اگر مسئله نرم افزاری باشد، این مشکل جدید iOS 12 ممکن است در واقع یک مشکل قدیمی باشد که ما قبلا در آخرین به روزرسانی شدهiOS 11 دیده ایم.اساسا زمانی که مقدار زیادی از کدهای این سیستم عامل  تغییر می کند، بخش هایی از دایرکتوری ذخیره شده داخلی دوباره مرتب می شوند و انرژی برای پیدا کردن برنامه ها و اطلاعات ذخیره صرف می شود.

اگر این علت تخلیه باطری است، نگران نباشید.اگر دستگاه شما بعد از چند روز همچنان با مشکل مصرف باتری زیاد  و غیر معمول مواجه بود باید راه حل‌هایی شبیه آنچه در مورد iOS 11 پیشنهاد شده را انجام دهید از جمله Reset کردن دستگاه به تنظیمات اولیه یا factory settings . بعد از آن دوباره به iOS 12 دستگاه را به روز کنید و سپس restore را انجام دهید.

اگر این کار را کردید و جواب نداد یک راه حل سخت‌تر هم دارید که برخی از کاربران آن را پیشنهاد کرده‌اند . دستگاه را به تنظیمات اولیه برگردانید( Factory setting ) اما Restore را از طریق آی‌کلاد یا بک آپ روی دستگاه انجام ندهید بلکه بعد از نصب iOS 12 تک تک اپلیکیشن‌ها را جداگانه دانلود کنید .

  • خاموش نشدن هاتسپات گوشی

این مساله ممکن است واقعا یک مشکل حاد مربوط به ایرادات iOS 12 باشد.هنگام اتصال مستقیم آیفون 6S به یک لپ تاپ که قبلا تلفن را به عنوان یک hotspot تبدیل شده است، بعد از خاموش کردن تنظیمات شخصی hotspot تلفن، دوباره به صورت اتوماتیک هاتسپات گوشی فعال می شود.

تصال-خودکار-هاتسپات-گوشی

ریست کردن تنظیمات شبکه

این مساله می تواند دلیل یک تنظیمات نادرست در سمت حامل باشد (قبلا از سرویس ورایزن Verizon  استفاده کرده باشد)، یا ممکن است فقط در دستگاه های قدیمی تر iOS بعد از به روز رسانی سیستم عامل آن وجود داشته باشد.شما میتوانید  این مسئله را با پیروی از دستورالعمل هایی که مربوط به “هاتسپات از دست رفته” در نسخه  بتا قبلی iOS 12 را حل کنید.یعنی وارد این قسمت از گوشی خود شوید: General > Reset > Reset Network Settings. با ریست کردن تنظیمات شبکه گوشی بپردازید .

 

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سامسونگ و هواوی و سایر برند های معتبر دردنیا در زمینه موبایل از سایت اقای تعمیر باخبر شوید 🙂همچنین اگر گوشی تان نیاز به تعمیر دارد و حوصله و وقت مراجعه حضوری به نمایندگی های تعمیر گوشی را ندارید، شما میتوانید با چند کلیک مشخصات و آدرس خود و  گوشی را در پورتال درخواست تعمیر موبایل وارد نمایید و کمتر از ۲ ساعت همکاران ما با شما برای مراجعه حضوری به درب شرکت یا منزل شما حاضر خواهند شد.

بخوانید  آموزش تعمیرات موبایل اندروید
×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها