اپل به‌روزرسانی بزرگ بعدی iOS را تأیید کرد. این به‌روزرسانی باید ترکیبی از ویژگی‌های جدید، وصله‌های امنیتی و پیشرفت‌های زیربنایی را برای کاربران آیفون به ارمغان بیاورد. در این مطلب تاریخ عرضه iOS 15.5 و نکات و ترفندهای آنرا مرور خواهیم کرد.

iOS 15.5 یک به‌روزرسانی هیجان‌انگیز است که کاربران آیفون باید به آن توجه داشته باشند!

اخبار روز دنیای موبایل و تکنولوژی را از سایت مرکز آقای تعمیرات موبایل دمبال کنید.

تاریخ انتشار iOS 15.5

اپل تاریخ عرضه iOS 15.5 را دقیقا تایید نکرده است اما نتظار میرود نسخه نهایی در ماه می یا ژوئن منتشر شود. حجم دانلود iOS 15.5 احتمالاً نسبتاً بزرگ خواهد بود. اگر فضای ذخیره‌سازی کافی در آیفون خود ندارید، iOS به طور موقت بخش‌های قابل دانلود برنامه‌های نصب شده روی گوشی شما را حذف می‌کند. البته گاهی این مورد کافی نیست و مجبور میشوید فایل ها را به صورت دستی حذف کنید.

اگر فضای ذخیره‌سازی شما کم است، مقداری پاکسازی انجام دهید. به حافظه آیفون خود بروید و فایل هایی (مانند عکس ها، برنامه ها و …) را که نیازی ندارید حذف کنید. این به ایجاد فضا برای دریافت iOS 15.5 کمک میکند. و عملکرد کلی آیفون شما را هم بهبود میبخشد. قبل از اینکه آیفون خود را به iOS 15.5 آپئیت کنید، احتیاط کنید و از همه اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

هنگام نصب، آیفون شما به شارژ کامل نیاز دارد. مطمئن شوید که گوشی شما حداقل 50 درصد شارژ داشته باشد. در نهایت، مطمئن شوید که Apple ID و سایر لاگین های خود را در دسترس دارید. همیشه این احتمال وجود دارد که نصب شما را از برنامه‌ها و سرویس‌ها خارج کند.

بخوانید  اخبار و شایعات اندروید 15 چه ویژگی هایی مورد انتظار است؟
نسخه بتا

نصب نسخه بتای iOS 15.5 روی آیفون ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما بهتر است از نصب نسخه بتا اجتناب کنید و منتظر انتشار رسمی باشید. نسخه بتا به اپل کمک میکند تا باگ‌ها و مشکلات عملکرد را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر میلیون‌ها کاربر آیفون برطرف کند. اگر تصمیم به نصب آن بر روی گوشی خود داشته باشید، ممکن است با برخی از مشکلات مشابه مواجه شوید.

بازخورد نصب نسخه بتا توسط کاربران، به شما در مورد مشکلات احتمالی iOS 15.5 هشدار میدهد و همچنین مزایای نرم افزار جدید اپل را آشکار میکند. و به شما کمک میکند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید iOS 15.5 را بلافاصله نصب کنید یا صبر کنید. برای اینکار میتوانید سایت‌هایی مانند YouTube، Twitter و MacRumors را بررسی کنید.

حجم دانلود

نسخه بتا ios 15.5

دقیق مشخص نیست که حجم دانلود iOS 15.5 چقدر خواهد بود، اما احتمالاً به فضای خالی زیادی نیاز دارد. همچنین فرایند نصب ممکن است کمی زمان بر باشد. هنگامی که به‌روزرسانی iOS 15.5 را مشاهده میکنید، پیامی را میبینید که از شما می‌خواهد نرم‌افزار را همین حالا یا بعداً «نصب کنید». می‌توانید برنامه ریزی کنید و آنرا در حالی که خواب هستید نصب کنید یا می‌توانید زمانی که وقت آزاد برای انجام نصب دارید، آنرا نصب کنید.

مشکلات iOS 15.5

مشکلات رایج iOS شامل تخلیه غیرعادی باتری، مشکلات بلوتوث، مشکلات Wi-Fi، ناپایداری برنامه، تاخیر رابط کاربری، خرابی و مشکلات Exchange است. این مشکلات بعد از هر نسخه iOS ظاهر می‌شوند و به احتمال زیاد همه آنها را بلافاصله پس از انتشار iOS 15.5 به صورت بتا مشاهده میکنیم.

بخوانید  چگونه پیام های واتساپ را بازیابی کنیم؟

اگر iOS 15.5 شروع به ایجاد مشکل در آیفون شما کرد و نتوانستید این مشکل را برطرف کنید، احتمالا مجبور میشوید به نرم‌افزار iOS قدیمی‌تر دانگرید کنید.

اگر جیلبریک هستید از iOS 15.5 اجتناب کنید.

به دنبال یک جیلبریک فوری iOS 15.5 هستید؟ توسعه دهندگان Jailbreak می توانند ما را غافلگیر کنند، اما ما انتظار انتشار آن را نداریم. اگر همچنان دستگاه‌های خود را جیلبریک می‌کنید، باید از نسخه قدیمی‌تر iOS استفاده کنید و همچنان که چلو میرویم، مراقب جزئیات جدید جیلبریک iOS 15 باشید.

4 دلیل برای نصب نکردن iOS 15.4.1 و 11 دلیلی که باید برای امنیت بهتر، را نصب کنید.

iOS 15.4.1

برای امنیت بهتر، iOS 15.4.1 را نصب کنید.
اگر امنیت برای شما مهم است، بهتر است فوراً به نصب آپدیت iOS 15.4.1 اپل فکر کنید. iOS 15.4.1 دارای یک وصله امنیتی جدید است و می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن در وب سایت اپل بخوانید. این آپدیت به محافظت از گوشی شما در برابر آسیب کمک میکند.

اپل وب سایت خود را با اطلاعات جدیدی در مورد بسته های امنیتی iOS 15 به روز کرد. این شرکت اکنون می‌گوید این نرم‌افزار مشکلی را برطرف کرده است که می‌توانست اطلاعات Apple ID خصوصی کاربر و تاریخچه جستجوی درون برنامه‌ای را فاش کند. همچنین می‌گوید iOS 15 مشکلی را اصلاح کرده است که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تنظیمات حریم خصوصی را لغو کنند.

علاوه بر این وصله‌ها، iOS 15 با برخی ارتقاء امنیت و حریم خصوصی از جمله بهبود سیری همراه است. درخواست‌های ارسال شده به سیری اکنون در خود دستگاه با استفاده از Neural Engine پردازش می‌شوند. این باعث امنیت بیشتر آن می شود.

بخوانید  مشکلاتی که برای گوشی های موتورولا پیش می آید

اگر کاربر اپل کارت هستید، اکنون یک کد امنیتی دریافت خواهید کرد که برای استفاده در هنگام انجام تراکنش های آنلاین به طور مرتب تغییر می کند. اپل همچنین دارای یک احراز هویت داخلی است که شبیه به Google Authenticator است. این به شما امکان می‌دهد کدهای تأیید را برای امنیت ورود به سیستم در زیر گذرواژه‌های خود ایجاد کنید. همچنین یک ویژگی Mail وجود دارد که آدرس IP شما را پنهان می کند.

تاریخ عرضه ios 15.5
منبع: به گزارش از gottabemobile.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها