تاریخ انتشار و تمام ویژگی های iPadOS 16 که به iPad شما می‌آیند. در این مطلب به بررسی مشخصات و تاریخ انتشار iPadOS 16 میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات گوشیهای آیفون و آیپد در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری جرفه ای و مجرب.

تاریخ انتشار

اپل آخرین نرم افزار خود را برای آیفون، اپل واچ، مک و آی پد در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود (WWDC) در ابتدای ژوئن پیش نمایش داد. ویژگی‌های زیادی در اواخر امسال با iOS 16 به آیفون شما و چند ویژگی اضافی با watchOS 9 به Apple Watch شما می‌آیند. همچنین چند ویژگی جدید برای iPad با iPadOS 16 نیز وجود دارد.

همه چیزهایی که باید در مورد iPadOS 16 بدانید، از جمله زمان عرضه، ویژگی‌های قابل انتظار برای iPad شما ، چگونگی امتحان کردن و مدل‌های سازگار با این نسخه.

iPadOS 16
تاریخ رونمایی: 6 ژوئن 2022
تاریخ انتشار: سپتامبر 2022 (TBC)

اپل به‌روزرسانی بزرگ بعدی نرم‌افزار را برای iPad در طول WWDC به‌صورت iPadOS 16 اعلام کرد. پیش‌نمایش در 6 ژوئن 2022 انجام شد و نسخه بتای توسعه‌دهنده اکنون برای دانلود در دسترس است. نسخه بتای عمومی از جولای 2022 در دسترس خواهد بود. و iPadOS 16 سپس در قالب رسمی خود “پاییز امسال” منتشر خواهد شد.

چگونه بتای عمومی را امتحان کنیم؟
نسخه بتای توسعه‌دهنده iPadOS 16 هم‌اکنون برای دانلود در دسترس است. اما بتای عمومی هنوز در دسترس نیست. احتمالا در ژوئیه 2022 باشد. ابتدا باید به برنامه نرم‌افزار بتا اپل بپیوندید، پس از آن می‌توانید هر نسخه بتای موجود را برای آزمایش نصب کنید. از جمله iOS 16 و watchOS 9.

کدام آیپدها با این نسخه سازگار هستند؟

کدام آیپدها با ipados16 سازگار هستند

اپل معمولاً چندین سال به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای دستگاه‌های خود ارائه می‌دهد که بیشتر از تولیدکنندگان اندروید است. اگر iPad شما در لیست نیست، احتمالاً به این دلیل است که سخت افزار آن به اندازه کافی قدرتمند نیست تا برخی از ویژگی ها را اجرا کند. گاهی اوقات، iPad شما ممکن است با نرم افزار سازگار باشد اما ویژگی های خاصی ندارد.

در اینجا لیست کامل آیپدهای سازگار با iPadOS 16  آمده است:

آیپد پرو (همه مدل ها)
iPad Air (نسل سوم به بعد)
آی پد (نسل پنجم به بعد)
آیپد مینی (نسل پنجم به بعد)

بخوانید  اندروید ۱۳ | ویژگی ها و تاریخ عرضه

ویژگی های iPadOS 16

تاریخ انتشار ipados16

در اینجا تمام ویژگی های iPadOS 16 که در اواخر امسال به iPad شما می آیند آورده شده است. متأسفانه، iPad قابلیت‌های Lock Screen را که آیفون با iOS 16 دریافت می‌کند را دریافت نمی‌کند، اما بسیاری از ویژگی‌های iOS 16 و چند ویژگی اضافی را دارد.

مدیر صحنه

قابلیتی به نام Stage Manager با iPadOS 16 ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد برای اولین بار در iPad، پنجره‌های همپوشانی را در یک نمای واحد داشته باشید. مانند Mac. و در عین حال به شما امکان می‌دهد اندازه پنجره‌ها را تغییر دهید و بین برنامه‌ها با یک ضربه جابجا شوید. حداکثر چهار برنامه را می توان همزمان باز کرد. این یکی از بزرگترین تغییرات iPad با iPadOS 16 است.

عکس ها

Photos چند تغییر دارد. از جمله iCloud Shared Photo Library که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها و ویدیوها را به راحتی با پنج نفر دیگر به اشتراک بگذارید. می‌توانید براساس تاریخ شروع یا افراد موجود در عکس‌ها انتخاب کنید چه چیزی شامل شود و همه مجوزهای یکسانی برای افزودن، ویرایش و حذف عکس‌ها در کتابخانه مشترک دارند.

حتی دکمه‌ای در اپلیکیشن دوربین وجود خواهد داشت که به شما امکان می‌دهد عکس بگیرید و آن را مستقیماً به کتابخانه عکس مشترک اضافه کنید.

پیام ها

با iPadOS 16، می‌توانید پیامی را تا 15 دقیقه پس از ارسال در iMessage ویرایش کنید. همچنین می‌توانید یک پیام را لغو کنید و هر رشته پیام را به‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کنید. از دیگر تغییرات پیام‌ها می‌توان به اضافه شدن SharePlay که قبلاً به FaceTime محدود شده بود؛ اشاره کرد که به شما امکان می‌دهد همزمان با یک دوست، چیزی را مستقیماً در پیام‌ها تماشا کنید. و در عین حال مکالمه پیام خود را ادامه دهید.

علاوه بر این، می‌توانید یادداشت‌ها، ارائه‌ها، یادآوری‌ها، گروه‌های برگه سافاری و موارد دیگر را در پیام‌ها با iPadOS 16 به اشتراک بگذارید. تا فوراً شروع به همکاری کنید و به‌روزرسانی‌های پروژه‌های مشترک را در رشته مشاهده کنید.

ایمیل

تعدادی تغییرات در Mail وجود دارد، از جمله امکان زمان‌بندی ایمیل‌ها و عدم ارسال ایمیل. همچنین جستجوی بهتری با iPadOS 16 ارائه می‌شود و اگر پیوستی را نیز فراموش کنید، Mail به شما هشدار می‌دهد.

بخوانید  بررسی مانیتور Odyssey Neo G8 سامسونگ
امنیت

iPadOS 16 چند به روز رسانی را برای حفظ حریم خصوصی و امنیت به ارمغان می آورد. عکس‌های مخفی و آلبوم‌های عکس اخیراً حذف شده به‌طور پیش‌فرض قفل می‌شوند و همچنین می‌توانید یادداشتی را قفل کنید. Face ID، Touch ID یا رمز عبور خود را به جای اینکه رمز عبور دیگری را به خاطر بسپارید.

سافاری

با iPadOS 16، قابلیتی به نام Passkeys به Safari می‌آید که راه امن‌تر و آسان‌تری برای ورود به سیستم ارائه می‌دهد. گروه‌های برگه مشترک نیز در راه است که به شما امکان می‌دهد برگه‌ها و نشانک‌ها را به اشتراک بگذارید، پیام ارسال کنید و FaceTime را مستقیماً از Safari شروع کنید.

آب و هوا

آب و هوا آیپد

iPadOS 16 در نهایت اپلیکیشن Weather را از iPhone به iPad می آورد و با ضربه زدن روی ماژول های پیش بینی، به روز رسانی های دقیقه به دقیقه، پیش بینی های 10 روزه و جزئیات مربوط به کیفیت هوا، پیش بینی های محلی و موارد دیگر را ارائه می دهد.

صفحه نمایش

قابلیتی به نام Display Scaling Mode به آی‌پد با iPadOS 16 می‌آید و به شما امکان می‌دهد وضوح نمایشگر خود را تغییر دهید. تا بیشتر بر روی صفحه نمایش قرار گیرد. با افزایش تراکم پیکسلی نمایشگر، می‌توانید موارد بیشتری را در برنامه‌های خود مشاهده کنید. هنگام استفاده از نمایش تقسیم‌بندی مفید است.

iPad Pro 12.9 اینچی همچنین می‌تواند رنگ مرجع برای استانداردهای رنگی رایج و همچنین فرمت‌های ویدیویی SDR و HDR را با iPadOS 16 نمایش دهد.

بازی

بازی با iPadOS 16 نیز به‌روزرسانی می‌شود. با داشبورد Game Center بازطراحی‌شده که به شما امکان می‌دهد عملکرد دوستانتان را ببینید و با امتیاز بالای آنها رقابت کنید. SharePlay همچنین با iPadOS 16 به بازی‌ها می‌آید و به شما امکان می‌دهد به هم بپیوندید و بازی کنید. در طول یک بازی چند نفره که از Game Center استفاده می کند، می توانید یک جلسه SharePlay را شروع کنید و به راحتی دوستان خود را بیاورید.

بخوانید  بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی F14
متن زنده و جستجوی تصویری

چند به‌روزرسانی برای متن زنده وجود دارد، از جمله امکان توقف موقت ویدیو در هر فریمی که حاوی متن برای کپی، ترجمه، جستجو و اشتراک‌گذاری است. همچنین اقدامات سریعی وجود دارد که تماس با شماره تلفن، بازدید از وب سایت ها، تبدیل ارز و ترجمه زبان ها را آسان تر می کند.

برای Visual Look Up؛ که یک ویژگی عالی است می توانید سوژه را از یک تصویر بلند کنید، یا با حذف پس زمینه، سوژه را ایزوله کنید.

صفحه اصلی

برنامه Home برای iPadOS 16 با یک برگه Home جدید برای پیمایش آسان دستگاه های خانه هوشمند، و همچنین نمای جدید چند دوربینی و دسته بندی های جدید برای آب و هوا، چراغ ها و امنیت دوباره طراحی شده است. سازگاری ماده نیز در راه است.

اشتراک گذاری خانواده

به‌روزرسانی‌های متعددی برای اشتراک‌گذاری خانواده با iPadOS 16 ارائه می‌شود. از جمله مدیریت آسان‌تر حساب‌های کودک. یک فهرست بررسی خانواده وجود خواهد داشت که نکات و پیشنهادهایی را برای استفاده حداکثری از اشتراک‌گذاری خانواده ارائه می‌دهد، مانند به‌روزرسانی تنظیمات کودکان با افزایش سن. همچنین یک گزینه شروع سریع وجود خواهد داشت تا به راحتی یک آیفون یا آیپد جدید را برای فرزندتان با تمام کنترل‌های مناسب والدین تنظیم کنید.

فرم رایگان

Freeform یک برنامه بهره وری است که اواخر امسال راه اندازی می شود و به شما امکان می دهد با Apple Pencil یادداشت ها را ترسیم و یادداشت کنید، فایل ها را به اشتراک بگذارید و پیوندهای وب، اسناد، ویدئو و صدا را وارد کنید. می‌توانید همکاران را دعوت کنید، پیوندی را به اشتراک بگذارید و بلافاصله کار را با هم شروع کنید.

زمان رویارویی

FaceTime به روز رسانی بزرگی در iPadOS 15 دریافت کرد اما iPadOS 16 Handoff را به ارمغان می آورد. این یعنی می‌توانید تنها با یک ضربه بین Mac، iPhone و iPad خود جابه‌جا شوید و هدست بلوتوث متصل هم تغییر می‌کند.

ویژگی های iPadOS 16
منبع: به گزارش از pocket-lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها