بیشترین تعداد پتنت را در سال گذشته توسط هواوی

خبرها حاکی از آن است که کمپانی بزرگ هواوی با بیشترین تعداد پتنت رکورد را به نام خود زد. کمپانی  هوآوی سال گذشته با ثبت ۵۴۰۵ پتنت مقام نخست را کسب کرده و در سال‌های اخیر عمدتا جایگاه خود را حفظ نموده است. البته ثبت پتنت به تنهایی به معنای ابتکار عمل یک شرکت نیست. به گزارش وبسایت Nikkei Asian Review، محققان می‌گویند تنها ۲۱ درصد از پتنت‌های پارسال هوآوی در دسته پتنت‌های مبتکرانه قرار می‌گیرد.

چگونگی تعیین صلاحیت هواوی در ارائه پتنت

شرکت تحقیقاتی Patent Result پتنت‌های ثبت‌شده توسط هوآوی و رقبای این شرکت را از نظر اصالت، تنوع و کاربرد آن‌ها مورد ارزیابی قرار داده تا به کیفیت این پتنت‌ها پی ببرد. سپس هر پتنت را بر اساس امتیاز آن رده‌بندی کرده است. پتنت‌هایی که امتیاز ۵۵ یا بالاتر را کسب کرده‌اند به عنوان پتنت خلاقانه یا «با کیفیت بالا» در نظر گرفته شده‌اند. آمار پتنت‌های مربوط به این دسته برای هوآوی ۲۱ درصد، برای کوآلکام ۴۴ درصد و برای اینتل ۳۲ درصد بوده است.

خریداری مالکیت‌های فکری سایر شرکت‌های خارج از چین توسط هواوی

هوآوی علاوه بر ثبت پتنت‌های اختصاصی خود، بخشی از مالکیت‌های فکری سایر شرکت‌های خارج از چین را نیز خریداری کرده است. این شرکت ۵۰۰ پتنت خارجی خریده که نیمی از این‌ها متعلق به شرکت‌های آمریکایی است. بسیاری از این پتنت‌ها مربوط به فناوری‌های تجهیزات شبکه است که هوآوی در آن حوزه رتبه نخست بازار جهانی را در اختیار دارد. در میان شرکت‌های آمریکایی، IBM و یاهو به ترتیب با فروش ۴۰ و ۳۷ پتنت به هوآوی در بالاترین رتبه قرار گرفته‌اند.

بخوانید  پایان کار سرویس Google Play Music

جذب نخبگان سرایز جهارن توسط هواوی

این غول بزرگ چینی علاوه بر خرید مالکیت‌های فکری از شرکت‌های آمریکایی، مدتی است که به جذب مهندسان و متخصصان این شرکت‌ها می‌پردازد و آن‌ها را در تیم تحقیق و توسعه خود قرار داده است. شرکت Patent Result می‌گوید ۱۷ نفر از ۳۰ مهندس برتر هوآوی از آمریکای شمالی به این شرکت پیوسته‌اند. این ۱۷ نفر مجموعا ۳۷۰ پتنت با کیفیت بالا ثبت کرده‌اند. در گزارش Patent Result آمده که بسیاری از این مهندسان از شرکت‌هایی همچون موتورولا به هوآوی ملحق شده‌اند و آن‌ها همچنان به جذب نیروهای آمریکایی ادامه می‌دهند.

جذب استعدادهای آمریکایی توسط هوآوی به مذاق قانون‌گذارانی که ماه‌هاست هوآوی را به دلایل امنیتی تحریم کرده‌اند خوش نیامده است. حالا مجلس سنای ایالات متحده در حال تدوین لایحه‌ای است که به دولت فدرال اجازه می‌دهد جلوی هوآوی را از خرید پتنت‌های آمریکایی بگیرد.

علی‌رغم آن که هوآوی از دسترسی به زنجیره تامین شرکت‌های آمریکایی منع شده است، اما مسئولان این کمپانی امیدوارند که تا پایان سال بتوانند ۲۷۰ میلیون دستگاه بفروشد. این شرکت سال گذشته ۲۰۶ میلیون دستگاه فروخته بود و می‌خواست امسال ۳۰۰ میلیون موبایل بفروشد، اما به موجب تحریم‌ها این هدف به رقمی پایین‌تر تقلیل داده شد.

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سامسونگ و هواوی و
سایر برند های معتبر دردنیا در زمینه موبایل از سایت اقای تعمیر باخبر شوید 🙂همچنین
اگر گوشی تان نیاز به تعمیر دارد و حوصله و وقت مراجعه حضوری به نمایندگی های
تعمیر گوشی را ندارید، شما میتوانید با چند کلیک مشخصات و آدرس خود و  گوشی
را در پورتال درخواست تعمیر موبایل وارد نمایید و کمتر از ۲ ساعت همکاران ما با شما
برای مراجعه حضوری به درب شرکت یا منزل شما حاضر خواهند شد.

بخوانید  کلاهبرداری گیفت کارت آیتونز و هشدار اپل به کاربران
انواع خدمات تعمیرات آقای تعمیرات موبایل
  • ترمیم و تعویض قطعاتی همچون ال سی دی گوشی
  • ترمیم و تعویض تاچ گوشی
  • ترمیم و تعویض قاب گوشی
  • ترمیم و تعویض گلس گوشی
  • ترمیم و تعویض اسپیکر گوشی
  • ترمیم و تعویض میکروفن گوشی
  • صدها اقدامات دیگر حوزه تعمیرات سخت افزاری گوشی

با شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید 🙂

 تلفن های تماس : ۱۳۹۴ ۹۹۴ ۰۹۳۵ – ۰۱۵ ۷۴ ۷۳ ۰۹۱۹

 

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها