به زودی رقابت سیستم عامل HarmonyOS هواوی با iOS اپل

آیا می دانستید در آینده ای نه جندان دور ینی حدود سه سال دیگر سیستم‌عامل HarmonyOS کمپانی بزرگ هواوی با سیستم عامل  آی او اس کمپانی اپل رقابت خواهد کرد؟ سیستم‌عامل HarmonyOS که هوآوی آن را در روز 9 آگوست در رویداد توسعه‌دهندگان خود معرفی کرد،  سیستم‌عاملی توزیع شده بر پایه میکروکرنل است که هدف از طراحی آن ایجاد ساختاری برای ارتباط میان‌دستگاهی برای همه ابزارها و راهکارها بوده است.

سرویس‌های ویژه موبایل  در محصولات جدید هواوی

همان‌طور که هوآوی اعلام کرد، هدف از ساخت این سیستم‌عامل فراهم کردن بستری بین پلتفرم‌هاست که بتواند بین تمام دستگاه‌های هوشمند یکپارچگی ایجاد کند؛ با این اوصاف باید منتظر ابزارهایی مانند ساعت هوشمند، دستیارهای هوشمند خانگی و هر دستگاهی باشیم که قصد استفاده از سیستم‌عامل را دارد و مهم‌ترین این دستگاه‌ها گوشی‌های هوشمند خواهند بود.هوآوی به تازگی گوشی‌های پرچم‌دار سری Huawei Mate 30 را معرفی کرده که در آن از سرویس‌های ویژه موبایل خود با نام HMS استفاده شده که درست همان خدماتی را که گوگل در سرویس‌های خود ارائه می‌دهد، در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

هدف هواوی از توسعه سیستم‌عامل HarmonyOS

نکته مهم در مورد این سیستم‌عامل هدفی است که هوآوی از توسعه آن دارد. رن ژنگفی، بنیان‌گذار شرکت نیز در مصاحبه‌ای با مجله Fortune اعلام کرده است که هوآوی هدفی بسیار بزرگ از ساخت و توسعه این سیستم‌عامل دارد تا طی دو تا سه سال آینده بتواند آن را به سیستم‌عاملی در حد سیستم‌عامل اختصاصی اپل iOS برساند.

ساختار ویژه و یکپارچه جدید نرم افزاری در سیستم‌عامل HarmonyOS

اگر هوآوی سیستم‌عامل اختصاصی خود را در گوشی‌های هوشمند ساخت خودش مورد استفاده قرار دهد، شاهد دومین ساختار کاملاً یکپارچه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دنیای موبایل خواهیم بود که با توجه به وسعت کار هوآوی در حوزه توسعه سخت‌افزار، می‌تواند به جایگاه و عملکردی بالاتر از رقیب آمریکایی خود برسد.

بخوانید  انتشار مشخصات آنر X20 قبل از معرفی

فراگیر شدن سیستم‌عامل HarmonyOS  دستگاه های هوشمند مبتنی بر لینوکس

نکته دیگری که از برنامه‌های هوآوی برای توسعه HarmonyOS دیده می‌شود، جایگاه آن در میان سیستم‌عامل‌های موبایل در سال‌های آینده است. این شرکت اعلام کرده که سیستم‌عامل HongMengOS یا همان HarmonyOS تا پایان سال جاری میلادی به آمار 0.1 درصد از کل دستگاه‌های هوشمند بر پایه لینوکس در کشور چین خواهد رسید و تا پایان سال آینده میلادی نیز می‌تواند با رشدی بسیار سریع، به 5 درصد از کل دستگاه‌های بازار برسد.
در حال حاضر با جمع تمام دستگاه‌های هوشمند، سیستم‌عامل اندروید با 39 درصد جایگاه اول را در پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل به خود اختصاص داده و پس از آن ویندوز با 35 درصد و iOS با 13.87 درصد قرار دارد. سیستم عامل دسکتاپ اپل با 5.92 درصد جایگاه چهارم را داشته و لینوکس نیز با 0.77 درصد رتبه پنجم محبوبیت را دارد.

پشتیبانی سیستم‌عامل HarmonyOS طیف وسیعی از برنامه های تحت اندریود و لینوکس

نکته مهمی که در مورد HarmonyOS وجود دارد، پشتیبانی کامل آن از گستره وسیعی از برنامه‌ها (مثل برنامه‌های نوشته شده برای سیستم‌عامل‌های اندروید و لینوکس و در آینده برنامه‌های بر پایه HTML5) است. همچنین این سیستم‌عامل جدید از کامپایلر ویژه ARK نیز استفاده خواهد کرد که توانایی پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی Koltin، جاوا، جاوا اسکریپت، C و C++ را به آن خواهد داد.

امنیت بالا در سیستم‌عامل HarmonyOS

برای افزایش و ارتقای سطح امنیت دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل هارمونی استفاده می‌کنند، از یک محیط امن اجرای نرم‌افزار یا همان TEE استفاده خواهد شد که می‌تواند تضمین‌کننده عملکرد امن همه برنامه‌ها در هر دستگاهی باشد. رویکرد هوآوی یکپارچگی است و با توجه به پیشرفت بسیار سریع فناوری 5G از یک سو و گسترش استفاده از ابزارهای هوشمند، انتظار داریم این هدف با یک ساختار جذاب مانند سیستم‌عامل هارمونی، به اوج خود برسد.

بخوانید  گوشی Huawei P اسمارت پلاس

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سامسونگ و هواوی و
سایر برند های معتبر دردنیا در زمینه موبایل از سایت اقای تعمیر باخبر شوید 🙂همچنین
اگر گوشی تان نیاز به تعمیر دارد و حوصله و وقت مراجعه حضوری به نمایندگی های
تعمیر گوشی را ندارید، شما میتوانید با چند کلیک مشخصات و آدرس خود و  گوشی
را در پورتال درخواست تعمیر موبایل وارد نمایید و کمتر از ۲ ساعت همکاران ما با شما
برای مراجعه حضوری به درب شرکت یا منزل شما حاضر خواهند شد.

انواع خدمات تعمیرات آقای تعمیرات موبایل

  • ترمیم و تعویض قطعاتی همچون ال سی دی گوشی
  • ترمیم و تعویض تاچ گوشی
  • ترمیم و تعویض قاب گوشی
  • ترمیم و تعویض گلس گوشی
  • ترمیم و تعویض اسپیکر گوشی
  • ترمیم و تعویض میکروفن گوشی
  • صدها اقدامات دیگر حوزه تعمیرات سخت افزاری گوشی

با شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید 🙂 تلفن های تماس : ۱۳۹۴ ۹۹۴ ۰۹۳۵ – ۰۱۵ ۷۴ ۷۳ ۰۹۱۹

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها