بهترین گوشی های هوشمند 2022. ما برترین تلفن های همراه موجود بازار برای خرید را آزمایش و رتبه بندی کرده ایم. اگر به دنبال بهترین گوشی هوشمند سال هستنید در این مطلب به ما همراه باشید.

آقای تعمیرات موبایل ارائه دهنده ی انواع خدمات تعمیرات تلفن همراه.

بهترین گوشی های هوشمند 2022

اگر از قبل می‌دانید با کدام سیستم‌عامل تلفن همراه راحت هستید، برایتان آسان‌تر است که به بهترین تلفن Android یا بهترین گوشی آیفون در این لیست توجه کنید. و اگر قیمت گوشی های زیر زیاد است، ممکن است بخواهید یک گوشی هوشمند میان رده را بررسی کنید.

در اواخر سال 2021، شاهد عرضه آیفون 13 و طیف وسیعی از پیکسل 6 گوگل بودیم که به سری گلکسی اس 21 سامسونگ و خانواده وان پلاس 9 که در اوایل سال وارد شدند، اضافه شدند. همچنین تعداد زیادی گوشی هوشمند در سال 2022 وارد بازار خواهد شد. بهترین گوشی های هوشمند کدامند؟ در حال حاضر، گوگل پیکسل 6 پرو در بالای لیست قرار دارد. با این حال، توصیه می کنیم اپل آیفون 13 پرو، سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا، وان پلاس 9 و آیفون 13 را هم بررسی کنید.
بهترین گوشی های هوشمند 2022

سامسونگ گلکسی s22 اولترا

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ سامسونگ گلکسی s22 اولترا

128 گیگابایت رم 8 گیگابایت  879.00 دلار
256 گیگابایت 12 گیگابایت رم 938.00  999.97 دلار

گلکسی اس 22 اولترا به دلایل بسیاری بهترین انتخاب فعلی ما به عنوان یکی از بهترین گوشی های سال 2022 است. اولا، این نه تنها یک Galaxy S Ultra، بلکه یک Galaxy Note Ultra نیز هست! همچنین تمام فناوری‌های پیشرفته‌ای را که سامسونگ تاکنون می‌تواند به عموم ارائه دهد، به جز صفحه‌نمایش تاشو به همراه دارد.

گلکسی اس 22 اولترا همه چیز دارد. دوربین اصلی حسگر بزرگ، فوکوس خودکار فوق عریض، و دو تله فوتو.

شیائومی پوکو f4 GT

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ شیائومی پوکو f4 GT

128 گیگابایت 8 گیگابایت رم  488.00 492.00
256 گیگابایت رم 12 گیگابایت  548.00  618.00 دلار]

Poco F3 در نهایت توسط Poco F4 GT جدید از این لیست خارج شد. این ارزان‌ترین گوشی هوشمند با اسنپدراگون 8 نسل 1 در بازار است، اما این تنها موئلفه عالی در مورد Poco F4 GT نیست.

ریلیمی GT Neo 3T

ریلیمی GT Neo 3T

128 گیگابایت رم 8 گیگابایت  559.00$ 429.00 یورو
256 گیگابایت رم 8 گیگابایت  469.99 یورو

Realme GT Neo 3T یکی از بهترین پیشنهادات در حال حاضر است و در حالی که معمولاً رتبه اول برای Poco محفوظ است، Neo 3T این یکی را به دلیل قدرت بهتر خود برنده شد. همچنین یک گوشی هوشمند قدرتمند و در میان قابل اعتمادترین عملکردها در مورد عمر باتری است.

اپل آیفون 13 mini

اپل آیفون 13 mini

128 گیگابایت 4 گیگابایت رم  599.00 $ 699.99 دلار
256 گیگابایت 4 گیگابایت رم 799.99  829.00 دلار

آیفون 13 مینی جدید اپل نسخه کوچکتری از آیفون 13 است و چیزی از دست نداده است. مهم‌ترین به‌روزرسانی‌ها نسبت به 12 مینی ظرفیت باتری بزرگ‌تر، بریدگی صفحه نمایش کوچک‌تر و فضای ذخیره‌سازی پایه دو برابری است. دارندگان آیفون 12 مینی حتما نیاز به به‌روزرسانی ندارند، اما  13 مینی بهترین تلفن جمع‌وجور موجود در حال حاضر است!

شیائومی 12 لایت

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲ شیائومی 12 لایت

شیائومی 12 لایت 450 یورویی بهترین انتخاب ما برای یک گوشی هوشمند همه کاره در این رده است. این دستگاه سبک وزن با پنل OLED باورنکردنی با رنگ‌های 12 بیتی، رفرش 120 هرتز و پشتیبانی از Dolby Vision است. چیپست Snapdragon 778G 5G بیش از حد قادر به مدیریت بازی های HFR است.

سامسونگ گلکسی A52s 5G

سامسونگ گلکسی A52s 5G

میان رده همه کاره (تا 300 یورو)
128 گیگابایت رم 6 گیگابایت 287.00 دلار
رم 128 گیگابایتی 8 گیگابایتی

حتی اگر مدل جدیدتری گلکسی A53 وجود داشته باشد که به زودی جایگزین گلکسی A52s در سراسر جهان شود، نمی‌توانیم آن را نسبت به A52s توصیه کنیم، زیرا یک کاهش قابل توجه و در عین حال گران‌تر است. بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲

شیائومی Redmi Note 11S

شیائومی Redmi Note 11S 

64 گیگابایت رم 6 گیگابایت 245.50 دلار
128 گیگابایت رم 6 گیگابایت 217.00 دلار 247.50 دلار

بخوانید  مشخصات احتمالی سری 13شیائومی

ردمی نوت 11 اس 200 تا 220 یورو به راحتی بهترین گوشی زیر 250 یورو است. این صفحه نمایش AMOLED روشن و سریع 90 هرتزی دارد و عمر باتری عالی و شارژ سریع را ارائه می دهد. Helio G96 سریعترین چیپست در این بخش نیست، اما بد هم نیست.

شیائومی پوکو M4 Pro 5G

شیائومی پوکو M4 Pro 5G 

64 گیگابایت رم 4 گیگابایتی 194.99 €  199.00 €
128 گیگابایت رم 6 گیگابایت 219.15 یورو 249.00 یورو

Poco M4 Pro 5G 199 یورویی بهترین انتخاب ما برای این رده پایه میان رده است. اول از همه با عمر باتری و شارژ سریع همه را تحت تاثیر قرار می دهد، اما همچنین دارای تعداد انگشت شماری از مشخصات عالی است.

موتورولا Moto G22

موتورولا Moto G22 

64 گیگابایت رم 4 گیگابایت
128 گیگابایت 4 گیگابایت رم  164.00$ 174.49 €

Moto G22 انتخاب برتر فعلی ما برای رده پایه است، فقط به این دلیل که بیشترین ویژگی ها را با قیمت 149 یورو دارد. G22 دارای صفحه نمایش LCD 90 هرتزی، راه اندازی چهار دوربین همه کاره و باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است.

گوگل پیکسل 6 پرو

گوگل پیکسل 6 پرو

نقاط قوت
عملکرد دوربین درجه یک
طراحی برجسته

نقاط ضعف
کمی بزرگ
شارژ سریع نیست

در طول سال‌ها شاهد ورود گوشی‌های پیکسل زیادی به بازار بوده‌ایم، اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند انتظارات معمولی از یک دستگاه پرچمدار را برآورده کنند. این موضوع با پیکسل 6 پرو کاملاً تغییر کرده است. مثل همیشه، گوگل یک دوربین و سیستم عکاسی ارائه کرده است که از نظر ما بهترین است. با 6 Pro، یک حس واقعی کامل بودن وجود دارد. طراحی عالی، صفحه نمایش واضح، بلندگوها عالی و تراشه Tensor گوگل دارای اندروید 12 است که بسیار روان کار می کند.

این گوشی کمی بزرگ است، و سرعت شارژ آن را کمی کاهش می دهد که برای همه مناسب نیست. اما این یک انتخاب عالی برای کسانی است که یک گوشی اندرویدی می خواهند. در حال حاضر، Google Pixel 6 Pro انتخاب ما برای بهترین گوشی هوشمند موجود برای خرید است. با این حال، ما می دانیم که ممکن است هر کاربری از ظاهر آن خوشش نیاید یا بخاطر قیمت بالای آن منصرف شود.

اپل آیفون 13 پرو

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲

نقاط قوت
صفحه نمایش 120 هرتزی ارائه می دهد.
عمر باتری بهبود یافته است.
کیفیت دوربین ها بی نظیر است.

نقاط ضعف
تغییر بزرگی نسبت به  iPhone 12 Pro وجود ندارد.
برای کاربرانی که استفاده زیاد دارند، باتری همچنان جوابگو نیست.

آیفون 13 پرو برای کسانی است که کمی بیشتر به عملکرد گوشی خود اهمیت می دهند. اگر می خواهید تجربه استفاده از یک پرچمدار واقعی اپل را داشته باشید، این انتخاب درست است. البته به این معنی نیست که تفاوت زیادی با نسخه مشابه سال گذشته دارد اما ارتقا قانع کننده ای را انجام داده است. عمر باتری بهبود یافته است و تقریباً 90 دقیقه بیشتر از iPhone 12 Pro است. بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲

نرخ تازه سازی تطبیقی ​​ProMotion اپل اسکرول بسیار نرم تری را ارائه می دهد. البته، ناچ روی صفحه نمایش هنوز وجود دارد، اما کاهش یافته است. کاربرانی که استفاده زیادی از گوشی دارند همچنان این باتری را نسبتاً سریع تخلیه میکنند اما به طور کلی، این بهترین تجربه از iOS است که می‌توانید داشته باشید. طبیعتاً، همه اینها در مورد نسخه Pro Max نیز صدق می کند، چرا که این دو گوشی تنها از لحاظ اندازه با هم تفاوت دارند.

وان پلاس 9

وان پلاس 9

نقاط قوت
کیفیت در حد پرچمدار
سرعت شارژ سیمی فوق العاده
شارژ بی سیم دریافت میکند

نقاط ضعف
دارای برترین ساخت نیست.
بدون محافظت از گرد و غبار یا آب

اگرچه OnePlus یک نسخه حرفه ای برای بررسی دارد، اما این نسخه استاندارد OnePlus 9 است. شما سخت افزار درجه یک رده بالای پرچمدار را با تخفیف جزئی با قیمت معمولی دریافت می کنید، و این دلیل کافی است تا آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی های هوشمند برای خرید در نظر بگیرید. برخی از ویژگی ها برای پایین آوردن قیمت دخیل اند مانند قاب پلاستیکی و ساختار درشت اما ارزشش را دارد.

بخوانید  هوآوی P Smart 2021 معرفی شد

دارای دو دوربین عالی در پشت است، در نهایت شارژ بی سیم را معرفی میکند (با شارژ سیمی بسیار سریع که می تواند 0-100٪ شارژ را در حدود 30 دقیقه ارائه دهد). همچنین عملکرد سریعی را ارائه می دهد.  همانطور که مشخص است طراحی شیک مدل Pro را ندارد، اما با تجربه کلاسیک OnePlus که با هزینه های شما سازگار است با ارزش است.

سایر گوشی های هوشمند

تلفن های هوشمندی که در بالا ذکر شد ممکن است برای سلیقه و بودجه هر فرد کافی نباشند. همچنین در روند رتبه‌بندی بهترین گوشی‌های هوشمند، علاوه بر تحقیقات کامل،  سعی میکنیم نظرات مصرف کنندگان، کیفیت برند را هم در نظر بگیریم. تعدادی از گوشی هایی که در ادامه میبینید در بین کاربران بسیار پر طرفدار هستند. بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲

Oppo Find X3 Pro
Samsung Galaxy Z Flip 3
آیفون 12 پرو
Samsung Galaxy S20 FE
شیائومی می 11
اپل آیفون 12
سونی اکسپریا 5 III
سامسونگ گلکسی نوت 20
Apple iPhone SE (2020)

نحوه انتخاب گوشی
هنگامی که به دنبال یک گوشی پرچمدار جدید هستید، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. در ادامه، توصیه هایی در مورد آنچه که باید در هر یک از بخش های سخت افزاری به دنبال آن باشید، و همچنین اینکه آیا گوشی آیفون یا اندروید برای شما مناسب است، خواهیم داشت.

آیا اندروید بهتر از آیفون است؟

مزیت بزرگ اندروید نسبت به اپل، تنوع گسترده آپشن ها است. طیف وسیع‌تری از تولیدات وجود دارد، به این معنی که قیمت‌ها و طرح‌های متفاوتی وجود دارد، همگی با نرم‌افزار اندروید آشنا هستند، بنابراین نیاز به یادگیری آموزش خاصی برای استفاده از آن نیست. سازندگان اندروید اغلب با فناوری‌های جدید عمل می‌کنند و ویژگی‌های جدید دوربین را قبل از اپل معرفی می‌کنند، اما معمولا یک طراحی را فقط برای یک سال حفظ می‌کنند، و در مدل های جدیدتر متفاوت است.

اکثر دستگاه‌ها دو یا سه نسخه اندروید دریافت می‌کنند، و هرگز به اندازه اپل محدود نمی‌شوند. قیمت‌ها سریع‌تر کاهش می‌یابند، بنابراین مدل‌های جدیدتر را میتوان به راحتی خریداری کرد.

ios or android

نمایشگرها و اندازه ها

نمایشگرهای بزرگتر برای استفاده عالی هستند، برای تماشای تلویزیون یا فیلم ایده آل هستند و اغلب توسط گیمرها ترجیح داده می شوند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که نمایشگرهای بزرگتر به معنای یک گوشی بزرگ تر و درشت تر است و احتمالا استفاده از آن چندان کاربردی نیست. با این حال، بسیاری از سازندگان، بهترین گوشی خود را در قالب بزرگترین گوشی می‌سازند. بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲

همه دستگاه‌های پرچم‌دار رزولوشن‌های برتر Quad HD یا 4K را ارائه نمی‌کنند، و برخی از آنها به وضوح کافی مانند 1080p پایبند هستند. با این حال، برای دیدن تفاوت در جزئیات باید خوب دقت کنید. آنچه مهمتر است کیفیت نمایشگر است. از آنجایی که اکثر گوشی های پرچمدار دارای صفحه نمایش OLED هستند، تفاوت های زیادی وجود ندارد، اما برخی از آنها لبه های منحنی دارند که می تواند استفاده از تلفن بزرگتر را آسان تر کند.

صفحه نمایش

چیزی که اخیراً به عنوان یک گزینه جذاب تر ظاهر شده است نرخ تجدید است. تلفن های برتر اکنون 120 هرتز را ارائه می دهند تا محتوا را روان تر نشان دهند. این فقط در مورد بازی نیست، بلکه در مورد پشتیبانی از اسکرول در برنامه ها و صفحه اصلی نیز هست.

سخت افزار و ذخیره سازی اصلی

گوشی های پرچمدار معمولا جدیدترین سخت افزار را در خود دارند. اپل سخت افزار خود را ارائه می دهد، در حالیکه اندروید از میان طیف وسیعی از تامین کنندگان انتخاب می کند. که بسیاری از آنها کوالکام را ارائه می دهند. سامسونگ از Exynos و Qualcomm استفاده خواهد کرد و برخی از آنها هم ممکن است از MediaTek استفاده کنند اگرچه مدیاتک معمولاً برای دستگاه های میان رده یا ابتدایی در نظر گرفته میشود.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی پوکو c65

فضای ذخیره‌سازی کم، قیمت را پایین می‌آورد، اما با توجه به اینکه این روزها، گوشی های کمتر و کمتری از قابلیت درگاه microSD پشتیبانی میکنند، باید دستگاهی با فضای ذخیره‌سازی کافی بخرید با توجه به اینکه ویدیوی 4K و 8K فضای ذخیره‌سازی بیشتری را مصرف می‌کند. البته، این روزها فضای ذخیره سازی ابری هم در دسترس است تر شده است، اما اگر می خواهید تعداد زیادی عکس ذخیره کنید، باید هزینه آن را بپردازید.

دوربین ها

دوربین‌ها جایی هستند که تلفن‌ها می‌توانند بیشترین تفاوت را داشته باشند، و اغلب، دوربین بیشترین بحث را دارد. دستگاه های پرچمدار بهترین دوربین از اپل گرفته تا ZTE، دوربین های بیشتر یا بهتری دارند. با این حال، مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید، دوربین اصلی خوب است. اگر دوربین اصلی عکس های خوبی می گیرد، به این معنی است که بیشتر عکس های شما خوب خواهند بود. اگر نمی توانید یک عکس معمولی خوب با آن بگیرید، داشتن دوربین های بیشتر که عکس های بی کیفیتی به شما می دهند فایده ای ندارد. بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲

استفاده از زاویه فوق عریض آسان است و جلوه‌های فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند، لنزهای تله‌فوتو شما را بسیار نزدیک‌تر نشان میدهد. اما کیفیت دوربین‌های تله‌فوتو به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است. لنزهای پریسکوپ رایج‌تر می‌شوند، به این معنی که زوم 5x و 10x اکنون گزینه‌ای عالی در برخی از مدل‌ها است.

بهترین گوشی های سال 2022

بسیاری از گوشی‌های میان‌رده از دوربین اصلی با وضوح بالا استفاده می‌کنند و عکس‌های ضعیفی به همراه دارند. مهم‌تر این است که تصاویر چگونه پردازش می‌شوند، با هوش مصنوعی و عکاسی محاسباتی که اکنون می‌توانند تفاوت زیادی در سخت‌افزار اصلی ایجاد کنند. حقه‌های زیادی وجود دارد. حالت‌های حرفه‌ای که هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد، گزینه‌های عکسبرداری که ممکن است اصلا استفاده نشود. بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲

عمر باتری

تلفن‌های پرچمدار معمولاً بهترین عملکرد را از نظر عمر باتری ندارند. هدف ارائه بهترین تجربه است، نه نگه داشتن باتری تلفن شما برای یک هفته. همیشه گوشی‌های میان رده وجود دارند که عملکرد بهتری داشته باشند: قدرت کمتر، نمایشگر کوچکتر، وضوح کمتر یا روشنایی کمتر همراه با باتری فیزیکی بزرگ‌تر برای دوام بیشتر نسبت به گوشی‌های پرچمدار.

گزینه ی شارژ سریع هم اهمیت زیادی دارد. به این معنی است که با شارژر مناسب می توانید در کمترین زمان گوشی خود را کامل شارژ کنید.

آیا تغییر از آیفون به اندروید آسان است؟

جابه‌جایی بین گوشی های اندرویدی آسان است تا زمانی که با گوگل پشتیبان‌گیری می‌کنید همچنین جابه‌جایی بین اپل و اندروید خیلی سخت نیست. مطمئناً برخی از سرویس‌های اپل وجود دارند که نمی‌توانید آن‌ها را در تلفن اندرویدی دریافت کنید، مانند iMessage، اما در کل، اکثر برنامه‌ها یکسان هستند. اگر از سیستم اپل استفاده کرده باشید، احتمالاً متقاعد خواهید شد که در آنجا بمانید.

بهترین گوشی های سال 2022

با فناوری های امروزی هیچ کاری سخت نیست به عنوان مثال انتقال اطلاعات از اندروید به ایفون با برعکس تنها با چند حرکت ساده امکان پذیر شده است. باید بررسی کنید که در کدام پلتفرم احساس راحتی و آزادی عمل بیشتری دارید. آیفون یا اندروید؟ انتخاب با شماست!

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هنگام رتبه بندی تلفن های هوشمند مختلف، ملاحظات زیادی وجود دارد. طراحی، ویژگی‌ها، سیستم‌عامل‌ها، حریم خصوصی، عملکرد و ارزش دوربین، همگی فوق‌العاده مهم هستند و چیزهایی که در هر دستگاه به‌صورت جداگانه رتبه‌بندی می‌کنیم. در نهایت، ارائه لیستی که برای هر نوع کاربری مناسب باشد غیرممکن است.

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۲
منبع: به گزارش از gsmarena.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها