ما در این مقاله قصد داریم، شما عزیزان را با بهترین و پرفروش ترین گوشی ها در بازار ایران در بازه های قیمتی مختلف آشنا کنیم.

در این مقاله از(2میلیون تومان) تا (بالای 30میلیون تومان)بهترین و پرفروش ترین گوشی ها را لیست کرده ایم، که با توجه به بودجه که برای خرید گوشی در نظر گرفته اید، و نیاز های خود بهترین را انتخاب کنید.

ممکن است بپرسید چگونه گوشی که مناسب نیاز شما است، ازبین این لیست انتخاب کنید، ما در این لیست سعی کردیم، مزایا و معایب را براساس قیمت آن ها برای شما معرفی کنیم.قبل از اینکه سراغ معرفی گوشی ها بروید، چندنکته است که برای انتخاب بهتر به شما کمک می کنند. تا بهترین گوشی های 2022 را داشته باشید.با ما همراه باشید.

 چه نکاتی را باید هنگام خرید گوشی رعایت کنیم؟

مهم ترین نکته که باید رعایت کنید، بودجه شما است که چه مقدار هزینه برای گوشی خود در نظر گرفته اید. هنگامی که بودجه خود را مشخص کنید اپشن های سر راهتان محدود می شود و از سردرگمی خلاص می شوید.

بازار موبایل سه دسته کاربر را پوشش می دهد.

  1. افرادی که یک گوشی اقتصادی می خواهند.
  2. کاربرانی که به دنبال میان رده هستند.
  3. اشخاصی که به کمتر از پرچمدار راضی نمی شوند.

قیمت، برای دسته اول و دوم بسیار مهم است اما یک گوشی اقتصادی ویا میان رده ی خوب چه ویژگی های دارد این نکته را در نظر داشته باشید، که میان رده ها همه ی اپشن ها را در حد پرچمداران ندارند، اما اگر هوشمندان انتخاب شوند کارایی بی نظیری را ارائه می دهند پس باید اولویت خود را مشخص کنید که گوشی را برای بازی و گیم می خواهید؟دوربین برای شما مهم است؟یک باتری عالی می خواهید؟ویا نمایشگر که حرف اول را می زند؟!

  • یک گوشی اقتصادی باید حداقل کارایی را داشته باشد، مثلا انتظار اجرای گیم را نداشته باشید همین که هوشمند باشد وقابلیت نصب اکثر برنامه های شبکه های اجتماعی مانند واتساپ و ایستاگرام ر ا داشته باشد کافی است.در این کلاس به سختی می شود دوربین خوب پیدا کرد، اما کافی است گوشی خود را از برند های چینی مانند شیائومی،هاوی انتخاب کنید. تا با یک قیمت پایین گوشی خوب بخرید.

اکثر مدل های اقتصادی سنسور اثرانگشت ندارند، و هنگام خرید به این مسئله توجه داشته باشید زیرا مدل های ارزان قیمتی زیادی هستند، که سنسور در آنها کار شده است.

 

  • دسته دوم بهترین میان رده ی بازار را می خواهند، اگر گیمر هستید به دنبال گوشی باشید که تراشه قوی تری داشته باشد معمولا گوشی های که بنچمارک بالای 250هزار دارند برای بازی عالی هستند.

اگر باتری و شارژدهی برای شما مهم است، مدل های را خریداری کنید که باتری بزرگتر دارند. به نسخه فست شارژ توجه داشته باشید  تا مجبور نباشید برای شارژکردن کامل گوشی خود بیش از دو ساعت زمان بگذارید.نسخه های 10 واتی و 15  واتی دیگر کمتر استفاده می شوند، دوره دوره ی شارژهای 33واتی به بالا است. اگر نمایشگر عالی می خواهید گرچه آمولد بهتر است اما اولویت را روی تراکم  پیکسلی بالاتر و وضوح تصویربهتر قرار بدهید.و به حافظه داخلی نیز دقت داشته باشید.

 

  • دسته آخر بهترین گوشی های موجود در بازار یعنی پرچمدارها را می خواهند همه ی شرکت ها برای ساخت پرچمدارهای خود فوق العاده عمل می کنند.
  • نکاتی که هنگام خرید گوشی های پرچمدار باید راعایت کنیم؟

1.ضد آب بودن یا نبودن گوشی را چک کنید.

2.توجه داشته باشید که بدنه گوشی پلاستیکی نباشد.

3.فقط به لنز دوربین مگاپیکسلی نگاه نکنید، حتما امکانات و کیفیت دوربین لنز را بررسی کنید.

بهترین گوشی تا 2 میلیون

گوشی نوکیا c10

قیمت گوشی های نوکیا در بازار ایران خرید آنها را جذاب تر و وسوسه کننده کرده است، به همین دلیل بیشتر کاربران ترجیح می دهند به جای گوشی های برند یک گوشی با اصالت مانندنوکیا خریداری کنند.برای بررسی این گوشی با ما همراه باشید.

اگر قصد خرید یک گوشی با قیمت مناسب دارید، c10 یک گوشی اقتصادی از سری cبرند نوکیا است.  ساده ترین گوشی اقتصادی که یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید.

طراحی این گوشی بدنه کاملا پلاستکی با خطوط موازی دارد، و با مقاومت کمی دارند ممکن است موقع افتادن آسیب ببیند. در این کلاس قیمتی از نوکیا انتظار نمایشگر آمولد و روزلوشن 1080 مگاپیکسلی نداشته باشید.

دوربین این گوشی یک لنز  5مگاپیکسلی دارد، کیفیت عکس و فیلم برداری این گوشی خوب و قابل قبول است. باتری این گوشی 250 میلی آمپری می باشد و قابل تعویض است، این گوشی برای نیاز های روزانه شما عملکرد خوبی دارد.

بهترین گوشی تا 3 میلیون

 

بخوانید  جزئیات مشخصات دوربین گوگل پیکسل سری 8

 

شیائومی ردمی A9

هر کجا که حرف از یک گوشی خوش قیمت باشد، شیائومی حرف اول را می زند.ردمی 9a یکی از جدید ترین اقتصادی این برند است با حافظه 32 گیگابایت با صفحه نمایش 6.0 اینچ می باشد.

این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی، سبزموجود است.بدنه پلاستیکی دارد و سنسور اثرانگشت در این گوشی وجود ندارد، اما امکان باز کردن قفل نمایشگر با تشخیص چهره وجود دارد اما به این نکته دقت داشته باشید که سنسوری برای این قابلیت در نظر گرفته نشده و تشخیص چهره با نرم افزار صورت می گیرید.

دوربین این گوشی عملکرد قابل قبولی دارد.از این مدل گوشی نباید انتظار داشت که بازی های سنگین و آنلاین را به خوبی برای طولانی مدت اجرا کند، اما  در بازی های سبک تر عملکرد رضایت بخشی دارد.

باتری بزرگ و5000 میلی آمپری در این گوشی استفاده شده است، اما قابلیت فست شارژ برای چنین گوشی در نظر گرفته نشده است، که این خود یک نقطه ضعف محسوب می شود.

اگر کاربر عادی هستید و صرفا برای برطرف کردن نیاز های روزانه دنبال یک مدل جدید می گردید، شیائومی ردمی 9a انتخاب درست برای شما است زیرا این مدل گوشی به خوبی از پس کارهای روزانه مانند وبگردی و شبکه های اجتماعی بر می آید، و به علاوه عملکرد خوبی نسبت به برند های دیگر خود دارد.

 

بهترین گوشی تا 4 میلیون

سامسونگ گلکسی A12

سامسونگ یک عضو جدید از خانواده ی بزرگ A را راهی بازار کرد. گوشیa12 در 24 نوامبر2020 معرفی شد، اما در دسامبر به بازار عرضه شد. که جز پرطرفدارترین گوشی محسوب می شود.

گلکسی a12 شما را با یک گوشی بزرگ و خوش دست روبه رو می کند، اما سامسونگ در طراحی خود نوآوری زیادی به خرج نداده است.بدنه پلاستکی و نسبتا مقاوم دارد.

ماژول دوربین نیز مربعی است و دارای چهار لنز مختلف را در خود جا داده است.سنسور اثر انگشت در کنار گوشی قرار گرفته است، این گوشی دو سیم کارت است و جز گوشی میان رده ی خوب محسوب می شود.

دوربین گوشیA12 چهار گانه است. لنز اصلی48 مگاپیکسلی، لنز 5 مگاپیکسلی و لنز ماکرو برای گوشی a12 در نظرگرفته شده است، و عکس های با کیفیتی ارائه می دهد.

این گوشی تنوع خوب برای خانواده ی بزرگ سری a ایجاد کرده، استفاده از چهار لنز متنوع و باتری حجیم می تواند a12 را به مدل جذاب تبدیل کند. از نظر قدرت نیز برای کارهای روزانه مناسب است اما انتظار عملکرد های سنگین را نداشته باشید و برچسپ قیمتی نسبتا مناسب می تواند یک نقطه قوت برای این مدل محسوب شود.

 

بهترین گوشی تا 5 میلیون 

سامسونگ گلکسی A22

بازار گوشی های سامسونگ حسابی داغه، سامسونگ نیز برای اینکه از رقبای چینی خود عقب نماند گلکسی a22 جدید را معرفی کرده است.

طراحی این گوشی مشابه a12 است. سنسور اثر انگشت در کنار گوشی جا گرفته است. باتری این گوشی 5000 میلی آمپری با فست شارژ 15 واتی در نظر گرفته شده است.دوربین این گوشی a22 سه گانه است.لنز اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه دو لنز فرعی دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی a22 در کلاس قیمتی خود دوربین چشم گیری ندارد.باتری بزرگ و تراشه نسبتا قدرتمند و سخت افزاری و نرم افزار به خوبی با یک دیگر جفت شده اند.

 

بهترین گوشی تا 6 میلیون

ردمی نوت 10s

همه ی گوشی های خانواده ردمی نوت 10 مشابه یکدیگر ساخته شده اند. ساختار بدنه قاب جلو از جنس شیشه و دارای IP53 مقاومت در برابر پاشش و اسپری آب دارد.سنسور اثرانگشت در کنار گوشی قرار گرفته است، و از درگاه اختصاصی برای کارت حافظه استفاده کرده است.

نمایشگر یکی از جذاب ترین قسمت ردمی نوت 10s است.پنل آمولد و روشنایی خیره کننده ای دارد، و این یعنی زیر نور آفتاب برای دیدن محتویات گوشی دیگر هیچ مشکلی ندارید و وضوح تصویر نیز1080 مگاپیکسلی است.

دوربین 64 مگاپیکسلی در کنار لنز اولتراواید و لنز اصلی 64 مگاپیکسلی ارائه رنگ طبیعی دارد و تصویر با وضوح عالی نشان می دهد.

باتری نیز 5000 میلی آمپری فست شارژ33 واتی است، و حدود یک ساعت و نیم فول شارژمی شود وازنظر شارژدهی عالی است.

 

بخوانید  مشخصات و نقدوبررسی گوشی honor 50 | هانر ۵۰

بهترین گوشی تا7 میلیون

گوشی شیائومی Pocox3

مدتی است که برخی از شرکت های بزرگ به ساخت گوشی های گیمینگ خاص و منحصر به فرد رو آورده اند.اما این گوشی ها مانند بلک شارک و ROG فون قیمت های نجومی دارند.به همین دلیل کمپانی شیائومی با یک حرکت هوشمندانه در سال 2018 خط تولید پوکو را راه اندازی کرد تا بتواند، قدرت را درکنار برچسپ قیمتی مناسب طرفداران خود هدیه کند.

سنسور اثر انگشت این گوشی در کنار گوشی قرارگرفته است، وعملکرد خوب و سریعی دارد.گوشی pocox3 دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی IPS LCD با روزلوشن 1080 مگاپیکسلی و نرخ نوسازی 120هرتز است.

این گوشی بازی ها را با عملکرد عالی اجرا می کند. دوربین چهارگانه x3 داخل یک ماوژل گرد جا گرفته است، و لنز اصلی آن 64 مگاپیکسل است و تصویر خوبی را چه در نور روز و چه در شب ثبت می کند.دوربین سلفی نیز 20  مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

Pocox3 به یک باتری5160 میلی آمپری فست شارژ33 واتی مجهزشده است، و تنها در 65 دقیقه صد درصد شارژ می شود. یک مدل اقتصادی و اپشن جذاب برای گیمرها و جز پرطرفدارترین گوشی ها محسوب می شود. 

 

بهترین گوشی تا 8 میلیون

پوکوx3

شیائومی بعد از خط تولید پوکو شاید پیش بینی می کرد، که می تواند مشتری های زیادی برای خود دست و پا کند و گیمر ها را با برچسپ قیمتی کیفیتی که ارائه می دهد سمت خود جذب کند.پوکو امسال علاوه بر x3 پرو f3 را نیز راهی بازار کرده است.

 ساختاربدنه پوکوx3 دارای گواهی IP53 و مقاوم در برابر قطرات آب، قاب جلو و عقب از شیشه با محافظت گوریلا گلس به همراه فریم پلاستیکی طراحی شده است.نمایشگر6.67 اینچی آمولد با نرخ نوسازی 120هرتزی می توانید از ویدئو دیدن و بازی کردن با این گوشی لذت ببرید.

در قسمت دوربین از ترکیب سه گانه لنز 48 مگاپیکسلی اولتراید 8 مگاپیگسلی و ماکرو5 مگاپیگسلی استفاده شده است، و عکاسی با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

باتری پوکوf3  4520 میلی آمپری  با فست شارژ33 واتی که شیائومی برای این گوشی قرار داده است، که در 52 دقیقه گوشی شما را فول شارژ می کند و می توان گفت یکی از نقاط قوت f3 نام برد.اگر به دنبال یک گوشی با پردازنده قوی و صفحه نمایش فوق العاده هستید که طراحی جذابی داشته باشد پوکوf3 یکی ازبهترین گزینه های شما است.

 

بهترین گوشی تا 9میلیون

سامسونگ گلکسی A52s

سامسونگ امسال نسخه ارتقا یافته گلکسی A52 را به اسم A52s معرفی کرده، این گوشی 5G  و نسبت به نسخه اصلی افزایش قیمت داشته است.گوشی a52  و a52s با یگدیگر تفاوت های زیادی دارند.

سنسور اثرانگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.بدنه پلاستیکی و ضدآب دارد.سامسونگ a52s را با یک تراشه قوی تر معرفی کرده است،تراشه اسنپدراگون 778G 5G با پردازنده قوی می تواند بازی های سنیگن را اجرا کند.

نمایشگر 6.5 اینچی فوق العاده دارد.پنل  سوپر آمولد با نرخ نو سازی 120 هرتزی این مدل روان ترین سطح از عملکرد را برای شما به ارمغان می آورد،  فیلم دیدن و بازی کردن را برایتان لذت بخش می کند.

دوربین این گوشی از لنز واید 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی، سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسلی مجهز شده است. سامسونگ برای این گوشی  باتری 4500 میلی آمپری با فست شارژ25 واتی در نظر گرفته است.

 

بهترین گوشی تا 10 میلیون

شیائومی 11t

شیائومی 11t یکی از جدید ترین گوشی های این برند بوده، که بسیار جذاب ساخته شده است. بدنه این گوشی از شیشه و مقاوم در برابر آب است.سنسور اثر انگشت در کنار گوشی قرار گرفته است. نمایشگر از پنل آمولد6.67 اینچی ساخته شده که به شدت روشن است.این گوشی برای سنگین ترین گوشی ها مناسب بوده و به خوبی آن ها را اجرا می کند.

باتری این گوشی با ظرفیت 5000 میلی آمپری و با فست شارژ67 واتی مجهز شده است.دوربین نیز برای این گوشی 108 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده وچیدمان لنزاولتراواید 8 مگاپیکسلی، ماکرو 5مگاپیگسلی تکمیل شده است، دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسل است.دوربین 108 مگاپیکسلی این گوشی چه شب باشد چه روزه نور زیاد باشد و چه کم می تواند بهترین عملکرد را از خود نشان بدهد.

فرقی نمی کند گیمرباشید، دوربین برای شما مهم باشد، از شارژر فراری باشید یا حتی یک نمایشگر جذاب وعالی  می خواهید.شیائومی 11t در کلاس خود بهترین است و می تواند همه این قابلیت ها را در کنار هم داشته باشد.

بهترین گوشی تا 13 میلیون

S20 FE 5G

گوشی s20 FE 5g  یکی دیگر از مدل های سامسونگ است که توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. این گوشی بسیار شیک و ساده است ماژول دوربین به شکل مستطیلی و ساده طراحی شده است.صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع سوپر آمولد با وضوح تصویرFHDاست.

دوربین این گوشی سه گانه است، شامل دوربین اصلی واید 12 مگاپیکسلی، تله فتو 8 مگاپیکسلی با دوربین سلفی 12مگاپیکسلی مجهز شده است.باتری این گوشی 4500 میلی آمپری با فست شارژ 25 واتی که می تواند ظرف 1 ساعت و 15 دقیقه 100 درصد شارژ می شود.

بهترین گوشی تا 17 میلیون

S21 FE 5G

گوشی S21 FE 5G دارای چهار رنگ زیتونی، مشکی، سفید و یاسی است.نمایشگر S21 fe 5g 6.4 اینچی و سنسور اثر انگشت در پایین صفحه نمایش جا گرفته است.این گوشی مقاوم در برابر آب بوده. سامسونگ برای گوشی از تراشه اسنپدراگون 888 5G  استفاده کرده است که گیمر های حرفه ای علاقه زیادی به این گوشی دارند این گوشی هر نوع بازی سبک و سنگین را اجرا می کند.

این گوشی از سه سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، تله فوقو 8 مگاپیکسلی و اولتراواید 12 مگاپیکسلی تشکیل می شود.S21 fe 5g  باتری4500 میلی آمپری با فست شارژ 25 واتی دارد.

بهترین گوشی تا 23 میلیون

گوشی آیفون مینی 13

آیفون 13 مینی نسبت به نسخه سال گذشته از نظر سایز تغییر زیادی نکرده، اما سنگین تر شده است. لنز ها چیدمان متفاوت تری به خود گرفته اند و بزرگ تر به نظر می آیند.کیفیت ساخت مانند همیشه بالاست فریم از آلومینوم و پنل ها از شیشه گوریلا گلس ساخته شده اند. نمایشگر 5.4 اینچی که روزلوشنی برابر 2340*1080 پیکسل و تراکم پیکسلی فوق العاده ای در حد 477 پیکسل در هر اینچ ارائه می دهد.دوربین های 12 مگاپیکسلی بهبود یافته اوید و اولتراواید به کار گرفته شده است.از نظر باتری نیز آیفون 13 مینی نسبت به نسخه قبل خود ارتقا کمی داشته است و از باتری 2438 میلی آمپری  با فست شارژ20 واتی استفاده کرده که در نیم ساعت گوشی شما را 50 درصد شارژ می کند.

بهترین گوشی تا 38 میلیون

آیفون 13 پرومکس اپل

آیفون 13 پرومکس اپل جز گوشی های پرچمدار است،که توانسته توجه بیشتر کاربران را به خود جلب کند. ماژول دوربین به واسطه لنز های بزرگ تر فضای بیشتری از پنل پشتی به خود اختصاص داده اند.نمایشگر اپل 13 پرو مکس اندازه 6.7 اینچی دارد و صفحه نمایش جدید هوشمند از پنل OLED کار آمدتر، موتور نمایشگر جدید A15 Bionic و عملکرد سریعتر GPU برخوردار است.

یکی دیگر از بیشترفت چشمگیری پرچمدار جدید اپل دوربین آن است دوربین لنز واید 12 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو12 مگاپیکسلی ، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرومکس بهترین دوربین های ساخته شده برای گوشی های هوشمند تا کنون را داشته و در همه زمینه ها تا به امروز بی رقیب است.

باتری این گوشی نیز بیشرفت چشمگیری داشته است باتری 4352 میلی آمپری با فست شارژ آن نیز 27واتی در نظر گرفته شده است و در نیم ساعت 50 در صد گوشی شما شارژ می شود.مشخص است که روز به روز آیفون ضعف خود را نسبت به باتری بهبود می بخشد.

اگر با قیمت بالای 13 پرومکس مشکلی ندارید و یک گوشی عالی می خواهید که حرف اول را در بازار می زند در حال حاضر بهترین انتخاب شما گوشی جدید اپل است که نسبت به نسخه قبلی تفریبا در همه ی زمینه ها پیشترفت قابل توجه ی داشته و قطعا ارزش خرید بالایی دارد، و یکی از پرطرفدارترین گوشی ها در ایران می باشد.اگر به دنبال بهترین گوشی پرچمدار 2022  هستید، پیشنهاد می کنیم مقالات این سایت را مطالعه کنید.بهترین گوشی های پرچمدار 2022

 

بخوانید  تعمیرات تخصصی گوشی آیفون11

 

نتیجه گیری

امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی برای شما عزیزان ارائه کنیم. هریک از این گوشی ها از ویژگی و قابلیت خاصی برخوردار هستند شما با توجه به بودجه و علاقه خود می توانید یکی از این گوشی ها را خریداری کنید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها