برندگان و بازندگان اپل 2024. در این مطلب به بررسی لیستی از محصولات برنده و بازنده ی اپل در سالی که گذشت خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی های همراه آیفون و انواع محصولات اپل در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری مجرب و حرفه ای با به روز ترین تجهیزات روز دنیا.

سال پرحادثه ای برای اپل بود. زیرا سرانجام پورت Lighting را به نفع استاندارد جهانی USB-C کنار گذاشت. چهار آیفون جدید با 15 پرو مکس را دیدیم که لنز زوم پریسکوپ 5 برابری داشتند. اپل همچنین به تلاش خود با تراشه‌های مک سری M3 ادامه داد و در نهایت هدست Vision Pro AR/VR خود را معرفی کرد. حتی اگر این هدست تا قبل از سه ماهه اول سال 2024 به فروش عمومی نرسد.

در طول مسیر، برخی از محصولات برجسته بودند در حالی که برخی دیگر در حد متوسط از عرصه رقابت ها محو شدند. در ادامه برداشت ما از آنچه اپل در سال 2023 به درستی انجام داد و آنچه که به خوبی پیش نرفت، را خواهید دید.

USB-C در آیفون

پورت USB-C در آیفون

*برنده
USB-C تقریباً از هر راه قابل تصوری نسبت به لایتنینگ برتری دارد. حتی اگر اپل به لطف برنامه صدور مجوز ساخته شده برای آیفون (MFi) سود خوبی از درگاه قدیمی خود کسب کرده باشد. اگر قانون رایج شارژر پارلمان اتحادیه اروپا نبود، اپل احتمالاً عمر لایتنینگ را برای چند سال دیگر تمدید می کرد. اما مطمئناً اینکه همه تلفن های جدید صرف نظر از اکوسیستم آنها اکنون از یک پورت استفاده می کنند؛ خوشحال کننده است.

کاربران قدیمی اندروید ممکن است تعجب کنند، اما USB-C در آیفون یکی از آن تغییرات مهمی است که چند سال پیش مانند یک سراب دور به نظر می رسید. همانطور که می گویند “دیرتر بهتر از هرگز”.

بخوانید  بررسی مانیتور Odyssey Neo G8 سامسونگ

لایتنینگ

برنده ها و بازنده های اپل

*بازنده
لایتنینگ با وجود همه انتقاداتی که به آن وارد شد، شایسته تحسین است. همانطور که فیل شیلر در معرفی آیفون 5 در سال 2012 بیان کرد، این اولین “کانکتور برگشت پذیر تمام دیجیتال برای دهه آینده” بود.

لایتنینگ محدودیت های فنی خود را با حداکثر سرعت انتقال آن در 480 مگابیت در ثانیه داشت و اجازه شارژ سریع بیش از 20 وات را نمی داد. (اگر این سرعت را در نظر بگیرید). آن‌ها در سال 2012 معامله‌گر نبودند. اما در حال حاضر، ما تلفن‌هایی با سرعت انتقال USB 3.1 تا 10 گیگابایت و شارژ بیش از 100 وات داریم.

مشکل مهم تر در مورد Lighting این بود که به طور انحصاری در دستگاه های اپل استفاده می شد. اگر آیفون یا ایرپاد دارید، فقط برای شارژ آن دستگاه‌ها باید یک کابل اضافی همراه داشته باشید و نمی‌توانید آن سبک زندگی تک کابلی را داشته باشید.

سری آیفون 15 پرو

برنده ها و بازنده های اپل

*برنده
از دیگر برندگان و بازندگان اپل 2024 میتوان به گوشی های سری 15 اشاره کرد که بطور مسلم، برنده این میدان است!
محفظه تیتانیومی سبک تر، کانکتورهای USB 3.2 Type-C، اولین چیپست 3 نانومتری جهان و اولین دوربین پریسکوپ 5 برابر در آیفون. به جرات می توان گفت که سری آیفون 15 پرو یک معامله بزرگ است. که به اندازه کافی به روز رسانی ارائه می کند و حتی کاربران طولانی مدت اندروید را وسوسه می کند.

اپل همچنین با عرضه عناوینی مانند Resident Evil Village، Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage به طور انحصاری روی 15 گوشی پرو و پرو مکس خود، صفحه جدیدی را در زمینه بازی باز می کند. دکمه Action یک افزودنی شیک است که حس شخصی‌سازی را به همراه دارد. و حاشیه‌های باریک اطراف صفحه نمایش نیز حس مدرن‌تری به گوشی‌ها می‌دهد.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی آنر مجیک 6 | Honor Magic6

آیفون 15 پرو پایه باید با فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی شروع می شد و محدود کردن تله فوتو 5 برابری فقط به مدل مکس، خودخواهی به نظر میرسد. اما اپل به وضوح برای آیفون 16 پرو سال آینده فضای زیادی را باقی می گذارد. آیفون 15 و 15 پلاس نیز به‌روزرسانی‌های خوبی دریافت کرده‌اند. اما اپل قیمت آن‌ها را نزدیک به مدل‌های Pro به‌عنوان انگیزه‌ای پنهان برای استفاده از دستگاه‌های برتر قیمت‌گذاری می‌کند.

اپل واچ سری 9 و واچ اولترا 2

اپل واچ سری 9 و واچ اولترا 2

*بازنده
سری اپل واچ در چند سال اخیر در وضعیت رکودی قرار داشته است و واچ سری 9 و واچ اولترا 2 دو تا از افزایشی ترین به روز رسانی های حافظه اخیر هستند. هر دو ساعت جدید با طراحی مشابه با مدل های قبلی خود عرضه می شوند و ویژگی های خیمه شب بازی به روز شده Apple S9 SiP و کنترل های حرکتی Double Tap هستند.

بدتر از همه، اپل نیز خود را در یک اختلاف حق ثبت اختراع یافت که مجبور شد فروش آخرین ساعت های هوشمند خود را درست قبل از پایان فصل تعطیلات متوقف کند. بررسی اپل واچ سری 9 ما تنها احساس ما را نسبت به جدیدترین پوشیدنی‌های کوپرتینویی تأیید می‌کند و منتظر خواهیم بود ببینیم آیا در ادامه سال 2024 اوضاع بهتر خواهد شد یا خیر.

تراشه‌های سری M مبتنی بر Arm تغییری عظیم را برای رایانه‌های اپل در سال 2020 نشان دادند و طبیعتاً تکامل یافته‌اند تا در سه سال گذشته قدرت و کارایی بیشتری به ارمغان بیاورند. خانواده M3 که در کنار لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی و آی‌مک کاملاً جدید 24 اینچی راه‌اندازی شد، جهشی بزرگ در عملکرد GPU شتاب‌دهنده سخت‌افزاری و حافظه پنهان پویا برای برنامه‌ها و بازی‌های سخت‌افزاری به ارمغان می‌آورد.

بخوانید  گوشی هوآوی نوا Y91 رسمی شد | Huawei nova Y91

مودم 5G داخلی اپل

برنده ها و بازنده های اپل

*بازنده
طبق گزارش‌ها، پس از سال‌ها توسعه اپل برنامه‌های توسعه مودم 5G داخلی خود را کنار گذاشت. هدف ساده بود. با توسعه یک مودم 5G برای استفاده در آیفون های آینده، اتکا به کوالکام را قطع کنید. اپل تا به امروز بزرگترین مشتری کوالکام است که تقریباً یک چهارم از کل درآمد این سازنده تراشه را به خود اختصاص میدهد.

اما چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد، چگونه با ارزش ترین شرکت جهان نمی تواند مودم خود را توسعه دهد؟ خب، مسلماً مودم‌ها سخت‌ترین مؤلفه برای ساخت داخل تلفن هوشمند شما هستند و حتی برای اپل نیز به اندازه کافی چالش برانگیز هستند.

تخصص اپل در توسعه چیپست با تراشه های سری A و سری M خود را نمی توان به سمت مودم منتقل کرد، زیرا طبق گزارش مفصل وال استریت ژورنال، نمونه های اولیه مودم 5G اپل حداقل سه سال از تراشه های مودم پرچمدار کوالکام عقب تر بودند. اپل در ابتدا قصد داشت مودم 5G خود را در آیفون های امسال داشته باشد و بعداً هدف خود را به سال 2024 تغییر داد تا اینکه برنامه ها را به طور کلی لغو کرد.

امیدوارم این مطلب را دوست داشته باشید.
به نظر شما دیگر کدام محصولات اپل برنده و یا بازنده ی رقابت ها شدند؟!

برندگان و بازندگان اپل 2024
منبع: به گزارش از gsmarena.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها