Honor Magic5. در این مطلب به بررسی مشخصات گوشی آنر مجیک 5 و تفاوتش با همتای پرو و معمولی آن میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات گوشی همراه آنر درمرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری حرفه ای و مجرب.

دوربین‌های فوق‌العاده آنر Magic4 را دیدید و دوست داشتید که این شرکت امسال یک پرچمدار کوچک‌تر تولید کند؟ آرزو برآورده شد! Magic4 سال گذشته تقریباً به اندازه همتای Pro خود بود. امسال Magic5 صفحه‌نمایش 0.08 اینچی کوچک‌تر دارد. و خود گوشی نیز حدود یک میلی‌متر کوتاه‌تر و باریک‌تر است. بنابراین، اگرچه از نظر فنی کوچک‌تر است، حتی زمانی که تلفن‌های معمولی و پرو را در دست میگیرید، تشخیص تفاوت آن دشوار است.

نکته ای که متوجه خواهید شد این است که Magic5 به طور قابل توجهی سبک تر است. 28 گرم سبک تر نسبت به Magic4 سال گذشته است.

مشخصات آنر مجیک 5

آنر مجیک 5

برای شروع، مدل 2022 دارای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب با رتبه IP54 بود. مدل 2023 به طور رسمی برای هیچ مقاومتی رتبه بندی نشده است. آنر Magic5 (با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی) با قیمت 900 یورو عرضه میشود.

گوشی معمولی سال گذشته بی نقص نبود، با این حال، ویژگی های جالبی را ارائه می کرد که از برندهای معتبرتر با همان قیمت دریافت نخواهید کرد. به عنوان مثال، دارای صفحه نمایش LTPO OLED (با وضوح بین FHD+ و QHD+) و پریسکوپ 5 برابری است. سامسونگ و اپل حتی در سال 2023 گوشی های 900 یورویی با نمایشگر LTPO و پریسکوپ ندارند.

بخوانید  مشخصات و نقدوبررسی گوشی honor 50 | هانر ۵۰

با این حال، مدل امسال این موارد را ارائه نمیدهد. این صفحه نمایش یک پنل OLED معمولی 120 هرتزی است. با این حال، به طرز شگفت انگیزی روشن است و به 1600 نیت می رسد و رنگ 10 بیتی را ارائه می دهد. به علاوه، امسال سیستم کم نور PWM با فرکانس بالا بهبود یافته است و با فرکانس 2160 هرتز (از 1920 هرتز) کار می کند.

دوربین

دوربین مجیک 5

در بررسی سایر مشخصات گوشی آنر مجیک 5، در قسمت دوربین این گوشی دارای یک ماژول اصلی 54 مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور 1/1.49 اینچی و با لنز f/1.9 در مقایسه با سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.56 اینچی و لنز f/1.8 در مدل قبلی است. برخلاف مدل جدید Pro، این مدل OIS در ماژول اصلی ندارد. تغییرات در ماژول فوق عریض حتی کمتر است. یک سنسور 50 مگاپیکسلی در پشت یک لنز 122 درجه، تنها تفاوت در دیافراگم روشن تر f/2.0 (در مقابل f/2.2) است.

جالبتر اینکه پریسکوپ 5 برابری با وضوح 8 مگاپیکسل از بین رفته است. در جای خود یک لنز 2.5x در مقابل یک سنسور 32 مگاپیکسلی قرار دارد. این به این معنی است که می‌تواند 5 برابر با 8 مگاپیکسل، همراه با زوم دیجیتال صاف بین 2.5 تا 5 برابر بدون استفاده از سنسور اصلی کار انجام دهد.

باتری

Honor Magic5

 

همانطور که در بررسی Magic5 Pro اشاره شد، Honor وضعیت باتری را تغییر داد. سرعت شارژ بی سیم و سیمی را کاهش داد اما ظرفیت باتری را افزایش داد. Vanilla Magic5 باتری بزرگ‌تری نیز دارد، ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت، که نسبت به مدل سال گذشته ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش یافته است. در حالی که شارژدهی به همان سرعت ۶۶ وات باقی می‌ماند.

بخوانید  ویژگی های اندروید 13

هیچ پشتیبانی بی سیمی وجود ندارد، اما باتری مدل معمولی به اندازه باتری همتای Pro خود بزرگ و سریع است. با توجه به اینکه این گوشی سبک تر و 1 میلی متر نازک تر از مجیک 4 و مجیک 5 پرو است، قابل توجه است. لازم به ذکر است که Magic5 دارای همان چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 مدل پرو است. در عرضه جهانی این دو گوشی، قیمت گوشی معمولی با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی 900 یورو و پرو (12/512 گیگابایت) 1200 یورو خواهد بود.

نتیجه

تصاویر آنر مجیک 5

به طور کلی، Honor Magic5 کاملاً متفاوت از مدل معمولی سال گذشته است. Magic4 همان دوربین های اصلی و فوق عریض Magic4 Pro را دارد، در حالی که پریسکوپ آن به اندازه ماژول 64 مگاپیکسلی در Pro چشمگیر نیست. باتری و رتبه IP جایی است که مدل معمولی 2022 یک گام به عقب برداشت.

امسال تفاوت های قابل توجهی بین Magic5 و Magic5 Pro در دوربین و نمایشگر، مقاومت در برابر گرد و غبار و آب نیز وجود دارد. و اگر از شارژ بی سیم استفاده نمی کنید، باتری ها نیز ممکن است یکسان باشند. با این حال، فاصله قیمتی بین این دو مدل حدودا 300 یورو است.

مشخصات گوشی Honor Magic5
منبع: به گزارش از gsmarena.com.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها