در این مطلب به بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی A12، یکی از گوشی های مقرون به صرفه برند سامسونگ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تعمیرات گوشی a12 سامسونگ گلکسی در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط تعمیرکاران حرفه ای و مجرب.

مشخصات سامسونگ گلکسی A12

اگرچه بسیاری از افراد، حداکثر عملکرد را از تلفن های خود میخواهند، برخی دیگر نمیخواهند هزینه ی زیادی برای آن پرداخت کنند. به همین دلیل است که سری گلکسی A برای سامسونگ بسیار موفق بوده است. تقریباً همه می‌توانند مطابق با بودجه‌ خود یک گوشی سامسونگ بخرند.  اما آیا آنها گوشی های مناسبی هستند؟

مشخصات برجسته گلکسی a12

ابعاد: 164 x 75.8 x 8.9 میلی‌متر، 205 گرم
رم: 3 گیگابایت
فضای ذخیره سازی: 32 گیگابایت، قابل ارتقا از طریق microSD
صفحه نمایش: 6.5 اینچی 1600×720 IPS
باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی
نرم افزار :وان UI، اندروید 10
SoC Mediatek Helio P35
دوربین: 48 مگاپیکسلی، f/2.0 (واید)، 5 مگاپیکسل، f/2.2 (فوق عریض)، 2 مگاپیکسل، f/2.4، (ماکرو)، 2 مگاپیکسل، f/2.4، (عمق)

نقاط مثبت
ساخت پلاستیک با کیفیت، در دست خوب و محکم احساس میشود.
صفحه نمایش فقط 720p، اما بزرگ و روشن است، و وضوح آزار دهنده نیست.
عمر باتری به راحتی دو روز دوام می آورد.
پشتیبانی از به‌روزرسانی سامسونگ، به‌ویژه برای گوشی‌های ارزان قیمت، بی‌رقیب است.
نقاط منفی
تقریباً عملکرد همه چیز کند به نظر میرسد.
وجود 4 دوربین در این گوشی به این معنی نیست که عکس های خوبی هم دریافت خواهید کرد.
کند شارژ میشود.

طراحی

طراحی گلکسی a12

در بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی A12، فریم پلاستیکی و بافت پشت آن ممکن است ارزان و بی کیفیت به نظر برسد، اما در دست راحت است. A12 دارای طراحی یکپارچه است که احساس محکمی میدهد. و روکش مات آن به دفع اثر انگشت کمک می کند. دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور آن (که به عنوان حسگر اثرانگشت نیز عمل می‌کند) در کنار قرار می‌گیرند.

بخوانید  معرفی مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا

نمایشگر 6.5 اینچی A12 ممکن است خیلی بزرگ باشد، حتی برای کسانی که عاشق گوشی های بزرگ هستند. دستیابی به گوشه سمت چپ بالای صفحه با یک دست غیرممکن است. حاشیه‌های کوچک و بریدگی U شکل کمک می‌کنند تا بیشترین استفاده را از سطح آن ببرید. در حال حاضر این گوشی یکی از گوشی‌های بزرگ‌ در بازار است.

خوشبختانه سامسونگ برای دسترسی آسان دکمه پاور را در زیر دکمه تنظیم صدا قرار داده است. باز کردن قفل تلفن کمتر در دسترس قرار دارد. سنسور اثر انگشت داخلی سریع و دقیق است. در قسمت پایین گوشی، یک پورت USB-C و جک هدفون را خواهید دید. همچنین یک اسپیکر کوچک (تنها بلندگوی تلفن) وجود دارد که صدای آن خوب است. سمت چپ و بالای دستگاه خالی هستند. به جز اسلات سیم کارت و میکروفون ترکیبی.

نرم افزار، عملکرد و باتری

galaxi a12

اگرچه یک پنل 6.5 اینچی 720p ممکن است خوب به نظر نرسد، اما تجربه بدی هم ایجاد نمیکند. در قسمت صفحه نمایش، کیفیت شیشه آن در مقایسه با کیفیت مدل های پرچمدار، پایین است و در A12 به سرعت لکه ها و چربی ها ایجاد میشود.

ممکن است نرم افزار a12 قدیمی باشد، سامسونگ در ارائه به روز رسانی های امنیتی عملکرد بسیار خوبی داشته است. سامسونگ به جای استفاده از یک پردازنده ارزان‌قیمت اسنپدراگون یا یکی از تراشه‌های اگزینوس خود، A12 را با Helio P35 مدیاتک تغذیه کرده است. این اولین بار نیست که این شرکت از این تراشه در گوشی‌های سری A استفاده می‌کند.

باز کردن برنامه ها، رفتن به صفحه اصلی، جستجو، تایپ کردن و … کند است. چند برنامه بطور همزمان پاسخگو نیست. البته این مشکلات بعد از دریافت بروزرسانی اندروید بهبود پیدا میکند اما بطور کامل رفع نمیشود. A12 با پردازنده کم مصرف، صفحه نمایش 720p و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، حداقل دو روز دوام می آورد.

بخوانید  تفاوت آیفون ۱۳ پرومکس و سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا + باید کدام را بخریم؟

دوربین ها

دوربین گلکسی a12

علاوه بر دوربین سلفی، A12 شامل چهار لنز در پشت است. یک لنز با زاویه دید عریض 48 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی، و یک لنز ماکرو و عمق 2 مگاپیکسلی. A12 فقط در نور روز تصاویر قابل قبولی میگیرد. به خصوص در لنز فوق. در طول روز، لنز واید می‌تواند عکس‌های قابل قبولی از گیاهان، مناظر، خانه‌ها و افراد بگیرد. عکس های داخل خانه هم بد نیستند، به شرطیکه منبع نور خوبی برای عکس وجود داشته باشد.

با این حال، خارج از این شرایط ایده‌آل، دوربین A12 نمی‌تواند خوب ظاهر بشود. تصاویر با نور ضعیف به قدری دانه‌دار هستند که غیرقابل استفاده هستند. دوربین سلفی خوب است، تا زمانی که نور کافی داشته باشید. اما نتایج طوری نیست که بخواهید چاپ کنید.

a12 بخریم یا نه؟

گلکسی a12 بخریم یا نه؟

احتمالا نه. تلفن های مقرون به صرفه جایگاه خود را دارند و برای برخی، صرف بیش از 200 دلار برای یک دستگاه تلفن همراه ارزش آن را ندارد. گلکسی A12 گوشی بدی نیست.در واقع، با صفحه نمایش بزرگ و باتری مناسب، همراهی توانمند در سفرها است. اما سامسونگ برای کاهش قیمت مجبور به کاهش کیفیت شده است. و متأسفانه، عملکرد نمی تواند با استانداردهای مدرن مطابقت داشته باشد.

a12 بخرید اگر:
پشتیبانی عالی به روز رسانی را در یک تلفن ارزان قیمت میخواهید.
صفحه نمایش بزرگ و باتری بادوام برای شما مهم است.

a12 نخرید اگر:
با تاخیر در عملکرد و زمان بارگذاری کند اذیت میشوید.
میخواهید عکس های خارق العاده داشته باشید.

آنباکسینگ گلکسی A12

آنباکسینگ
در جعبه، یک شارژر 15 واتی، یک کابل کوتاه USB-A به USB-C و کاغذهای معمولی را خواهید دید. در حالی که این شارژر به عنوان “شارژ سریع تطبیقی” برچسب گذاری شده است، در باتری بزرگ A12، شارژ شدن به چندین ساعت زمان نیاز دارد.

بخوانید  بررسی اپل واچ سری 8
نتیجه

پشتیبانی بروزرسانی یکسان (یا بهتر) را با سایر اعضای سری A دریافت میکنید. قیمت Galaxy A32 100 دلار بیشتر است و دارای صفحه نمایش بهتر و کیفیت دوربین بهتر است. طرفداران سامسونگ باید نگاهی به این گوشی داشته باشند. همچنین گوشی هایی مانند OnePlus Nord N200 5G وجود دارد که تنها با 240 دلار سخت افزار بسیار بهتری دارد.

در نهایت، گلکسی A12 نمی تواند با دیگر دستگاه ها رقابت چندانی داشته باشد. عمر باتری بسیار طولانی است و از این نظر گزینه ی خوبی است. اما بهتر است گزینه دیگری را مدنظر داشته باشید.

بررسی سامسونگ گلکسی A12
منبع: به گزارش از androidpolice.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها