iOS 16: ویژگی های شایعه شده، تاریخ انتشار احتمالی. در این مطلب به بررسی مشخصات احتمالی iOS 16 میپردازیم.با ما همراه باشید.

مرکز آقای تعمیرات موبایل ارائه دهنده خدمات تعمیرات انواع گوشی هوشمند.

مشخصات آپدیت iOS 16

apple معمولاً نسل بعدی سری های آیفون را در پاییز عرضه می کند. و معمولاً در کنار نسخه‌های به‌روزشده iOS و iPadOS، سیستم‌عامل‌هایی که برای آنها طراحی میکند، معرفی میشود. به عنوان مثال، در سپتامبر 2021، اپل iOS 15 و iPadOS 15 را معرفی کرد. در اینجا همه مواردی است که باید در مورد مشخصات احتمالی iOS 16 بدانید.

تاریخ انتشار آی او اس 16:
تاریخ رونمایی: به احتمال زیاد در ژوئن 2022
انتشار: احتمالا در سپتامبر 2022
اپل معمولاً در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود، یک به روز رسانی نرم افزاری بزرگ برای آیفون را اعلام می کند و بلافاصله پس از آن نسخه بتای توسعه دهنده و سپس یک نسخه بتا عمومی را منتشر میکند. اگر رویداد آیفون 14 اپل در سپتامبر امسال برگزار شود، احتمالاً iOS 16 یک هفته بعد عرضه می‌شود.

iOS 16 برای کدام آیفون‌ها عرضه خواهد شد؟
احتمالاً آیفون 7 و بالاتر
اگرچه اپل هر سال به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بزرگی را برای iOS منتشر می‌کند، اما سعی می‌کند از پشتیبانی از مدل‌های قدیمی‌تر آیفون اطمینان حاصل کند. به عنوان مثال، iOS 15 روی آیفون 6S 2015 و نسخه های جدیدتر به راحتی کار می کند. با این حال، طبق سایت فرانسوی، iOS 16 تنها از مدل‌هایی پشتیبانی می‌کند که دارای پردازنده A10 یا بالاتر هستند. که آیفون 7 و بالاتر است. در نتیجه آیفون 6 اس، 6 اس پلاس و آیفون SE 2016 سازگار نیستند.

بخوانید  طراحی گوشی موتورولا اج 30 اولترا

توجه: iPhoneSoft همچنین گفته که iPadOS 16 احتمالاً با iPad Mini 4، iPad 5، iPad Air 2 یا iPad Pro 9.7 و 12.9 اینچی سازگار نخواهد بود.

ویژگی های شایعه شده iOS 16

ویژگی های ios 16

در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد iOS 16 وجود دارد زیرا هنوز در دسترس نیست. فقط چند مورد در مورد این نرم افزار فاش شده است بنابراین امکان تغییر وجود دارد.

ویجت های بزرگ
LeaksApplePro گزارش داد که آی او اس 16 احتمالا”ویجت های بزرگ” را معرفی میکند. حتی تصویری را توییت کرد که برنامه‌ها را در مربع‌ها و مستطیل‌های بزرگ‌تر نشان می‌داد.

تشخیص تصادف خودرو
اپل در حال کار بر روی ویژگی تشخیص تصادف خودرو برای آیفون است. شایعات حاکی از آن است که آیفون 14 میتواند دارای یک حالت تشخیص تصادف باشد که می تواند زمان وقوع تصادف را تعیین کند و به طور خودکار خدمات اضطراری را شماره گیری کند. احتمالاً این یک ویژگی iOS 16 است.

لیست علاقه مندی ها
Face ID زیر صفحه نمایش
افشاکننده توییتر DylanDKT ادعا کرده است که آیفون 14 پرو دارای بریدگی سوراخ‌دار به شکل قرص برای دوربین جلویی خود است و بیشتر فناوری Face ID اپل به جای استفاده از یک بریدگی بزرگ، زیر نمایشگر پنهان می‌شود. به خاطر داشته باشید که تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو، اولین بار سال گذشته گفت که مدل های آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس از طراحی سوراخ دار استفاده میکنند.

کو همچنین ادعا کرد که اپل قصد دارد تا تاچ آی‌دی را به شکل اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بازگرداند. اما این تا سال 2023 اتفاق نمی‌افتد. اگر اپل بخواهد از Face ID زیر صفحه استفاده کند، به این معنی است که iOS باید از آن پشتیبانی کند. امیدواریم آی او اس 16 از Face ID زیر صفحه پشتیبانی کند و سری بعدی آیفون با سخت افزاری برای فعال کردن چنین ویژگی همراه باشد.

بخوانید  مشخصات و قیمت گوشی سامسونگ A53

عینک اپل

شایعاتی وجود دارد که اپل در حال روی یک هدست AR/VR به نام Apple Glasses است. حتی ممکن است امسال منتشر شود. اگر درست باشد، iOS 16 می‌تواند از تجربیات واقعیت افزوده که به‌طور خاص برای این هدست طراحی شده، پشتیبانی کند. شاید اپل هدست AR/VR خود را در کنار iOS 16 در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان در ژوئن معرفی کند. این به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه هایی را برای Apple Glasses ایجاد کنند.

با این حال، اپل عرضه عینک های اپل را تایید نکرده است. بنابراین در حال حاضر صرفاً حدس و گمان است.

منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها