شایعات Samsung Galaxy Z Flip 5. تاکنون چه اتفاقی افتاده است؟ در این مطلب همه اخباری که تاکنون در مورد Samsung Galaxy Z Flip 5 شنیده ایم را مشاهده میکنید. بررسی گلکسی زد فلیپ 5.

سامسونگ هر ساله تعدادی گوشی هوشمند را عرضه می کند، از دستگاه های گلکسی اس در ابتدای سال گرفته تا دستگاه های گلکسی Z در نیمه دوم سال. همچنین چند دستگاه Galaxy A را هم میتوانید مشاهده کنید.

گلکسی زد فلیپ گوشی هوشمند تاشوی این شرکت است و معمولاً در کنار گلکسی زد فولد عرضه می‌شود. در اینجا ما بر روی آنچه از Galaxy Z Flip 5 انتظار داریم تمرکز می کنیم.

تاریخ انتشار گلکسی Z Flip 5 ؟

تاریخ انتشار سامسونگ گلکسی Z Flip 5

آگوست 2023؟
در حال حاضر، هیچ شایعه‌ای درباره تاریخ عرضه گلکسی زد فلیپ 5 وجود ندارد. اما سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 با گلکسی زد فولد 4 در ابتدای آگوست 2022 معرفی شد. گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 3 نیز هر دو در آگوست سال قبل آن معرفی شدند. بنابراین آگوست 2023 ماه قابل پیش بینی برای تاریخ انتظار این گوشی به نظر میرسد.

از نظر قیمت، Samsung Galaxy Z Flip 4 از 999 پوند در انگلستان و 999 دلار در ایالات متحده شروع می شود. اینکه آیا گلکسی زد فلیپ 5 زیر قیمت 1000 پوند یا 1000 دلار باقی می‌ماند یا خیر، در حال حاضر مشخص نیست، اما امیدواریم که خیلی تغییر ایجاد نشود.

طراحی

مشخصات سامسونگ گلکسی Z Flip 5

تغییر در طراحی
چین افقی
لولا دوباره طراحی شده

در بررسی گلکسی زد فلیپ 5، سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 از زمانی که برای اولین بار معرفی شد، تغییر چندانی از نظر طراحی نداشته است، تنها با چند پیشرفت و بهبود در چند قسمت به جای طراحی مجدد و کامل.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی ردمی نوت 13 4G

برخی شایعات وجود دارد که ممکن است تغییراتی در Galaxy Z Flip 5 وجود داشته باشد. یک طراحی جدید در لولا و همچنین یک صفحه نمایش بزرگتر گزارش شده است. همچنین پیشنهادی برای نمایشگر بیرونی دوم وجود دارد که در کنار دوربین‌های دوگانه پشتی قرار می‌گیرد و برخی رندرها اینکه نمایشگر چه شکلی است را نشان میدهند.

انتظار میرود که همچنان شاهد یک درز افقی و طیف وسیعی از گزینه‌های رنگی باشیم. گلکسی زد فلیپ 4 دارای محافظ Corning Gorilla Glass Victus، قاب Armor و رتبه IPX8 است. ادعا میکنند Z Flip 5 دارای رتبه IP67 است و در برابر گرد و غبار مقاوم است.

Z Flip 4 دارای یک دوربین سوراخ پانچ در بالای صفحه نمایش داخلی است. که گفته می شود Z Flip 5 نیز آنرا دارد. و یک دوربین دوگانه در پشت با نمایشگر در کنار آن وجود دارد. اگر گلکسی زد فلیپ 5 صفحه نمایش خارجی بزرگ تری داشته باشد، می توان شاهد تغییراتی در طراحی Z Flip 4 برای تطبیق با آن باشیم، به خصوص اگر آن صفحه نمایش بیرونی ثانویه را داشته باشیم.

نمایشگر Galaxy Z Flip

نمایشگر

جلد صفحه نمایش بزرگتر؟
3-4 اینچ

همانطور که در بالا ذکر شد احتمالا این گوشی با صفحه نمایش بزرگتری عرضه خواهد شد. در ابتدا ادعا شده بود که این صفحه نمایش حدود 3 اینچی خواهد بود که افزایش قابل توجهی در صفحه نمایش 1.9 اینچی Z Flip 4 خواهد بود.اندازه ی دقیق ان بطور قطع مشخص نیست اما در واقعیت به رقم پایین تر نزدیک تر است.

گلکسی زد فلیپ 4 دارای صفحه نمایش اصلی 6.7 اینچی با رزولوشن 2640 در 1080 پیکسل است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا گلکسی زد فلیپ 5 نیز همین ویژگی را به همراه دوربین پانچ سوراخ در بالا ارائه خواهد کرد یا اینکه از دوربین زیر نمایشگر مانند Z Fold 4 استفاده میکند.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو

نمایشگر اصلی گلکسی زد فلیپ 4 دارای نرخ نوسازی متغیری بین 1 هرتز و 120 هرتز است که انتظار داریم Z Flip 5 نیز از آن استفاده کند.

سخت افزار و مشخصات Galaxy Z Flip

سامسونگ گلکسی Z Flip 5

کوالکام اسنپدراگون 8 + Gen 2؟
8 گیگابایت رم
128/256/512 گیگابایت

در حال حاضر، هیچ شایعه‌ای در مورد سخت‌افزاری که گلکسی زد فلیپ 5 روی آن اجرا خواهد شد، وجود ندارد. گلکسی زد فلیپ 4 از پردازنده  2 2 Qualcomm Snapdragon 8+ Gen استفاده می کند. 1 چیپست با 8 گیگابایت رم پشتیبانی می شود. این نشان می دهد که گلکسی زد فلیپ 5 هم بر روی پلتفرم معرفی نشده اسنپدراگون 8+ نسل 2 اجرا می شود.

با توجه به گزارشات، Z Flip 5 بهبودهای گرافیکی و پردازشی را ارائه می دهد، اما تاکنون جزئیاتی در مورد میزان آن اعلام نشده. در سال 2022، سامسونگ یک نوع فضای ذخیره سازی 512 گیگابایتی را به گزینه های گلکسی زد فلیپ اضافه کرد. بنابراین انتظار میرود که این کار تا سال 2023 ادامه یابد. بنابراین ممکن است که گزینه های ذخیره سازی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت باشد.

ظرفیت باتری برای گلکسی زد فلیپ 4،  3700 میلی آمپر ساعت است. انتظار میرود در گلکسی زد فلیپ 5 بیشتر ا به اندازه ی Galaxy Z Flip 4 باشد.

دوربین های گلکسی زد فلیپ

Samsung Galaxy Z Flip 5

دوربین عقب دوگانه؟
در حال حاضر با بررسی گلکسی زد فلیپ 5، جزئیات در مورد آنچه که می توانیم از Galaxy Z Flip 5 از نظر دوربین انتظار داشته باشیم، کم است، اگرچه یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی گزارش شده است.

گلکسی زد فلیپ 4 دارای یک دوربین دوگانه پشتی با دو سنسور 12 مگاپیکسلی است. که یکی از آنها لنز زاویه باز با دیافراگم f/1.8 و دیگری یک لنز فوق عریض با دیافراگم f/2.2 است. این همان Z Flip 3 ارائه شده است، اگرچه برخی بهبودها وجود دارد.

بخوانید  تفاوت آیفون 15 با آیفون 14

دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 نیز وجود دارد. این سنسور دارای میدان دید 80 درجه و پیکسل 1.22 میکرومتر است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا گلکسی زد فلیپ 5 سخت افزار دوربین را تغییر می دهد یا خیر. اما به احتمال زیاد بهبودهایی وجود خواهد داشت، حتی اگر این فقط در سطح پردازش باشد نه وضوح.

بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی Z Flip 5
منبع: به گزارش از pocketlint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها