در این مطلب به بررسی مشخصات شیائومی 12 پرو (Xiaomi 12 pro)، قیمت و بعضی از ویژگیهای برجسته آن میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری تمامی گوشیهای شیائومی در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

بررسی مشخصات شیائومی 12 پرو

بررسی شیائومی 12 پرو.
پرچمدار 2022 شیائومی در کیفیت صفحه نمایش و ظرافت طراحی درجه یک است. دوربین های آن عالی هستند و بدون ویژگیهای غیر ضروری عرضه میشوند. عمر باتری آن مشکوک است و نرم افزار MIUI هنوز دارای برخی مشکلات جزئی است. با این حال، اگر همیشه دسترسی به شارژر دارید، گوشی فوق العاده ایست.

نقاط قوت
صفحه نمایش فوق العاده است.
قدرتمند
دوربین سه گانه قوی
نرم افزار بهبود یافته است
نقاط ضعف
عمر باتری ناسازگار است
اطلاعیه های متناقض
در حین اجرا گرم میشود
زوم اپتیکال بیشتر مورد نیاز است

دیدگاه ما در مورد دستگاه‌های شیائومی در سال‌های اخیر کمی مبهم بوده است. از Mi 9T Pro در سال 2020 بسیار مقرون به صرفه تا Mi 11 Ultra در سال 2021 (نه خیلی خوب) . برای سال 2022، سازنده تلفن چینی نامگذاری Mi خود را کنار گذاشته، طراحی خود را کاهش داده و تقریباً از نو شروع کرده است.

این گوشی پرچمدار روی ستون‌های اصلی طراحی، سخت‌افزار قدرتمند و دوربین‌های توانمند، بدون جزئیات اضافه برخی رقبا تمرکز دارد که با قیمت خوبی هم عرضه میشود.

نمایش

نمایش

پنل 6.73 اینچی LTPO AMOLED، وضوح WQHD+ (1440 x 3200)، نرخ تازه سازی 120 هرتز، حداکثر 1500 نیت
پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+ محدوده دینامیکی بالا

شیائومی 12 پرو مدل بزرگ‌تر این سری است که دارای صفحه نمایش 6.73 اینچی OLED است. در مقایسه با پنل کمی کوچکتر 6.28 اینچی در شیائومی 12 معمولی. نرخ تازه سازی تطبیقی ​​آن 120 هرتز است. (اگر به دنبال صرفه جویی در مصرف باتری هستید، می توانید این را روشن بگذارید یا 60 هرتز را به صورت دستی انتخاب کنید).

دارای حداکثر روشنایی 1500 نیت بسیار روشن و وضوح قابل توجه است. (به طور پیش فرض فعال نیست، دوباره می توانید گزینه بالاتر را در تنظیمات انتخاب کنید).

این پنل به لبه‌های خمیده ملایمی دارد،. این نرم‌افزار به اندازه کافی هوشمند است و تماس‌های تصادفی دست را به لبه‌ها جلوگیری میکند. این یک انحنا به فرم و جذابیت بصری گوشی کمک میکند. و در عین حال از کنتراست بیش از حد لبه‌ها جلوگیری می‌کند. شیائومی در مقایسه با بعضی رقبا در این زمینه فوق العاده ظاهر شده است. محتوای تاریک عمیق را به طرز ماهرانه و رنگ های سفید خیلی روشن را هم به خوبی نمایش میدهد.

بخوانید  مشخصات و نقدوبرسی گوشی huawei p50 | هوآوی p50

بنابراین، اینکه برای هر دو Dolby Vision و HDR10+ دارای محدوده دینامیکی بالا تأیید شده است، جای تعجب ندارد. و اگر دقیقاً آنطور که می‌خواهید به نظر نمی‌رسد، می‌توانید آن را با جزئیات بیشتری تنظیم کنید. از طیف رنگ اصلی، P3 یا sRGB انتخاب کنید. طرح های رنگی زنده، اشباع، اصلی یا سفارشی را انتخاب کنید. حتی نوارهای قرمز، سبز و آبی را تغییر دهید. یا Hue، Saturation، Contrast و Gamma را تنظیم کنید.

طراحی

xiaomi 12 pro

ابعاد: 163.6 x 74.6 x 8.2 میلی متر / وزن: 205 گرم
گزینه های رنگ: مشکی، سبز، آبی، صورتی
اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر

شیائومی 12 پرو را برگردانید و خواهید دید که همه چیز طراحی آن در مورد ظرافت است. پنل پشتی آن تقریباً در برابر لمس و اثر انگشت عالی است. و مقاومت خوبی دارد و همچنان صاف و شفاف به نظر میرسد. لوگوی شیائومی فقط یک بریدگی کوچک در قسمت عقب است که لمس سبک و ظرافت را نشان میدهد. محفظه دوربین هم، در حالیکه بیرون زده است، باعث آزار بیش از حد نمیشود.

بنابراین، از جلو تا عقب، شیائومی 12 استاد ظرافت است. شاید در ابتدا فکر نکنید که آنقدر جذاب باشد، اما وقتی از این گوشی استفاده کنید، ارزش خود را در این زمینه نشان میدهد. اما آیا بقیه اجزای آن همینطور موفقیت آمیز است؟

عملکرد

شیائومی 12 پرو

پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1، 12GB + 3GB RAM
گزینه های ذخیره سازی 128/256 گیگابایت، بدون کارت microSD
MIUI 13
رابط بر روی سیستم عامل گوگل اندروید 12
شارژ سریع 120 واتی، شارژ سریع بی سیم 50 واتی
ظرفیت باتری 4600mAh

به عنوان یکی از اولین گوشی‌های Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 که وارد اروپا شد، GT 2 Pro Realme آن را شکست داد. اگر به اولین‌ها علاقه دارید واضح است که Xiaomi 12 Pro تماماً در صدد تحقق وعده‌های برتر است. مطمئناً سخت‌افزار کوالکام در ارائه عملکرد روان از مزایایی برخوردار است.

چه بازی‌های سنگین انجام دهید، چندین برنامه بطور همزمان باز کنید و …، این دستگاه عالی است. در واقع، حتی از Galaxy S22 Ultra سامسونگ پایدارتر است. اما با چنین قدرتی بعضی مشکلات هم وجود دارد. جفت شدن 8 Gen 1 در این گوشی باعث برخی مشکلات گرمایی میشود. نه اینکه گوشی داغ شود، اما می توانید احساس کنید که گرمای آن پس از موارد استفاده خاصی افزایش یافته است.

بخوانید  مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 12R پرو + تاریخ عرضه

باتری

ظرفیت باتری شیائومی 12 پرو

گرما به نوبه خود بر عمر باتری تأثیر میگذارد. وقتی به بزرگ‌ترین مانع شیائومی 12 پرو می‌رسیم. این نکته مهم است: باتری تقریبا در طول یک روز کاری دوام خواهد آورد که با ایده آل فاصله زیادی دارد. ظرفیت باتری بزرگ‌تر برای کاهش این نوع عملکرد کمک کننده است.به طور معمول 12-14 ساعت این دستگاه را به “منطقه قرمز” میبرد. در نتیجه شاید گوشی را در روز دو بار شارژ کنید.

از طرف دیگر، 12 Pro دارای شارژ فوق‌العاده سریع 120 واتی برای شارژ سریع است. حتی یک شارژ بی سیم 50 وات نیز وجود دارد. (البته بدون شارژر بی سیم عرضه میشود). بنابراین اگر بیشتر اوقات به برق دسترسی دارید، مشکلی نیست.

دستگاه‌های شیائومی معمولاً در هر بار شارژ ماندگاری بسیار بالایی دارند. زیرا نرم‌افزار MIUI تمام تلاش خود را میکند تا برنامه‌ها را از داشتن کنترل آزاد و مصرف باتری فشرده کند. به نظر میرسد که این مورد در مورد سری 12 کمتر است. بنابراین اگر به دنبال طول عمر بهتر در هر بار شارژ و در نتیجه نگرانی کمتر باتری هستید، اینجاست که Oppo Find X5 Pro از نظر ما برنده است.

نرم افزار

از نظر نرم‌افزاری، معمولا پلتفرم MIUI شیائومی به دلیل خفه کردن اعلان‌ها مشکل ساز است. با این حال، MIUI 13 از نظر ظرفیتی که به برنامه‌ها اجازه میدهد آزادانه کار کنند، «آزادتر» به نظر می‌رسد. مطمئناً، هنوز تأخیرهایی وجود دارد. به طور کلی به نظر نمیرسد که نرم افزار این بار چنین مانعی داشته باشد.

علاوه بر این، از نظر زیبایی، MIUI 13 بسیار زیبا به نظر میرسد. با عملکرد روان و تم هایی که با ماهیت ظریف طراحی گوشی مطابقت دارد. چیزهای عمیق زیادی وجود دارد که می توانید وارد آنها شوید. همانطور که به تنظیمات نمایشگر که بسیار گسترده هستند اشاره کردیم، باعث می شود گوشی بیشتر قابل تنظیم باشد. و این ویژگی واقعا دوست داشتنی است.

دوربین ها

مشخصات شیائومی 12 پرو

دوربین های سه گانه عقب:
اصلی: 50 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.9، تثبیت کننده نوری (OIS)
فوق عریض: 50 مگاپیکسل، f/2.2
زوم (2x): 50 مگاپیکسل، f/1.9
دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل، f/2.5

آخرین قطعه اصلی از پازل شیائومی 12 پرو، آرایش دوربین پشتی آن است که سه لنز را در خود جای داده است. همه آنها مفید هستند. لنز استاندارد واید، فوق عریض، در کنار زوم اپتیکال 2 برابری را پوشش می دهند. و هر یک از آنها با یک سنسور 50 مگاپیکسلی (چیزی که مدل استاندارد 12 فاقد آن است) جفت می شود. بنابراین وقتی می خواهید بزرگنمایی یا کوچک نمایی کنید، هیچ افت کیفیتی از نظر وضوح یا پردازش وجود ندارد.

بخوانید  بررسی گوشی شیائومی پوکو m5s
زاویه گسترده

دیدن تمایل شیائومی به سمت ایدئولوژی کاربردی تر در 12 پرو بسیار عالی است. استفاده از سیستم دوربین نیز بسیار راحت است. جابجایی بین 0.6x، 1x و 2x با یک ضربه سریع انجام میشود. یا اگر می‌خواهید از آن خارج شوید و از زوم دیجیتال استفاده کنید، با نزدیک کردن به زوم می‌توانید. این سه دوربین در حفظ تعادل رنگی که دستیابی به آن دشوار است تا حد زیادی ثابت می‌مانند.

حالت‌های زیادی برای کمک به عکاسی وجود دارد. از پرتره برای تشخیص چهره و پس‌زمینه‌های تار، تا حالت شب برای نوردهی طولانی مدت، تا اتوماسیون HDR و تشخیص صحنه هوش مصنوعی برای تقویت عکس‌ها. HDR در بلند کردن صحنه‌ها در زمانی که نور پس‌زمینه قوی وجود دارد، عملکرد خوبی دارد. بنابراین عکس‌های فوق‌العاده‌ای به دست می‌آید.

تثبیت‌کننده اپتیکال (OIS) روی لنز اصلی وجود دارد که استفاده از حالت شب را برای ارائه نوردهی طولانی‌تر آسان‌تر می‌کند. و عکس های شبانه تقریباً فوق واقعی را ایجاد می‌کند. سیستم تثبیت‌کننده یکی از دلایلی است که اپتیک اصلی بسیار بزرگ است. به علاوه سنسور (یک سونی IMX707) بزرگ‌تر از میانگین است. که علت کیفیت بسیار خوب همین است حتی زمانی که روی عکس ها زوم میکنید.

شیائومی 12 پرو چه در شرایط نور خوب، چه در شرایط کم نور، به ندرت خوب ظاهر نشده است. انتقاد این است که زوم اپتیکال باید کمی بیشتر باشد.

نتیجه

شیائومی

به طور کلی، شیائومی 12 پرو یک شاهکار در عملکرد صفحه نمایش با مشخصات بالا و طراحی ظریف است. جلوه‌های بصری ساده آن عملکرد قدرتمندی را در خود پنهان می‌کند، در حالیکه دوربین‌های آن عالی هستند (اگر فقط زوم 3 برابری داشت نه 2 برابری).

عمر باتری در حقیقت غیرقابل قبول است. که این یک علامت سوال بزرگ در مورد این محصول است.(شارژ فوق سریع تا حدودی این موضوع را نفی میکند). و هنوز هم برخی از ایرادات در مورد اعلان‌های نرم‌افزاری و عملکرد Android Auto وجود دارد که می‌تواند برطرف شود. (اگرچه MIUI 13 در اینجا بسیار بهتر از نسخه قبلی خود عمل میکند).

بررسی مشخصات شیائومی 12 پرو
منبع: به گزارش از پاکت لینت.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها