one plus 9 در مقابل Pixel 6. کدام را بخرید؟ در این مطلب به بررسی تفاوت های دو گوشی وان پلاس 9 و پیکسل 6 میپردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیرات انواع گوشی های هوشمند در مرکز آقای تعمیرات موبایل توسط کادری حرفه ای و مجرب.

one plus 9 در مقابل Pixel 6

اگر به دنبال تلفنی هستید که مانند یک گوشی پرچمدار عملکرد خوبی داشته باشد، اما نمیخواهید هزینه ی زیای برای آن بپردازید، جدید ترین گوشی گوگل را از دست ندهید. Pixel 6 دارای دوربین‌های عالی، عمر باتری عالی، طراحی منحصر به فرد و پردازنده‌ای قدرتمند است. همه این مشخصات در تلفنی است که قیمت آن به اندازه گوشی‌هایی مانند اپل، سامسونگ و اوپو نیست. در ادامه به مقایسه وان پلاس 9 و پیکسل 6 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی

مقایسه طراحی

پیکسل 6: 158.6 × 74.8 × 8.9 میلی متر- وزن 207 گرم؛ Corning Gorilla Glass Victus و قاب آلومینیومی . دارای رتبه IP68
وان پلاس 9: 160 x 74.2 x 8.7 میلی متر- وزن192 گرم؛ Corning Gorilla Glass 5 و قاب پلاستیکی . بدون رتبه IP
گوگل پیکسل 6: مشکی ، مرجانی ، صدفی
وان پلاس 9: مشکی، سفید و آبی اسمانی

اگر به اندازه های گوشی پیکسل 6 و وان پلاس 9 دقت کنید، متوجه خواهید شد که اندازه این دو گوشی بسیار نزدیک به هم هستند. پیکسل 6 کمی کوتاه‌تر اما کمی ضخیم‌تر و عریض‌تر از OnePlus است. در حقیقت، تفاوت چندانی وجود ندارد. چیزی که تفاوت بیشتری در دست ایجاد می کند، مواد استفاده شده و طراحی کناره ها است. فریم واقعی OnePlus کمی باریک‌تر است و به نظر گردتر میرسد.

گوشی OnePlus دارای یک قاب پلاستیکی براق در مقایسه با قاب آلومینیومی مات در Pixel 6 است. که به تلفن Google کمی استحکام بیشتر و همچنین احساس سنگین‌تری می‌دهد. همچنین با گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده است که بادوام ترین شیشه Corning تاکنون است و از شیشه گوریلا گلس 5 در OnePlus 9 بادوام تر است.

طراحی2

گوشی پیکسل 6 Google دارای رتبه رسمی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است، در حالی که Oneplus اینطور نیست. اگرچه، این شرکت می گوید که باید در برابر تماس جزئی با آب دوام بیاورد. همچنین تفاوت زیادی در طراحی دوربین وجود دارد. ماژول دوربین در پیکسل 6 شبیه هیچ گوشی دیگری در بازار نیست. بطور کامل در پشت تلفن کشیده شده، و وقتی آن را از پشت آن روی یک سطح قرار می دهید هیچ لرزشی وجود ندارد. اما بسیار بیرون زده است.

در جلو، هر دو گوشی دارای صفحه نمایش تخت هستند. که تایپ کردن روی آن راحت تر از یک صفحه نمایش منحنی است. اما رویکرد متفاوتی در مورد شکل و قاب ها وجود دارد. گوگل با گوشه‌های تخت و راست ظاهر شده است که در مقایسه با گوشه‌های گردتر OnePlus به صفحه نمایش ظاهری بسیار مربع‌تر می‌دهد.

بخوانید  تعمیر و تعویض برد گوشی در شهرهای مختلف

صفحه نمایش

one plus 9 vs Pixel 6 display

پیکسل 6: 6.4 اینچی AMOLED – فول اچ دی 2400 x 1080 و نسبت 20:9. به‌روزرسانی تطبیقی ​​90 هرتز – پشتیبانی از HDR10+
وان پلاس 9: 6.55 اینچی AMOLED – فول اچ دی 2400 x 1080 و نسبت 20:9. به‌روزرسانی تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز – پشتیبانی از HDR10+

به صفحه نمایش دو گوشی در کنار هم دقت کنید. دیدن تفاوت واضح بین آنها از نظر روشنایی و وضوح بسیار دشوار است. و بسیار شبیه هستند. هر دو دارای رزولوشن fulHD+ یکسان هستند و صفحه نمایش مبتنی بر AMOLED دارند. از نظر ما، اوج روشنایی در OnePlus کمی روشن تر به نظر می رسید. به طور کلی صفحه نمایش روشن تر است اما بطور کلی، تفاوت زیادی وجود ندارد.

نحوه نمایش رنگ ها بر روی نمایشگرها بستگی زیادی به نحوه تنظیم کالیبراسیون دارد. هر کدام گزینه خاص خود را در منو برای تنظیم ظاهر کلی دارند. هر دو را به حالت زنده یا تقویت‌شده تغییر دهید و رنگ‌ها ظاهر می‌شوند. OnePlus با ظاهر بیش از حد اشباع شده کمی بیشتر است. به حالت «طبیعی» بروید و میبینید که رنگ‌ها در هر دو گوشی کمی کمرنگ تر می‌شوند و در اینجا کاملاً شبیه به هم هستند.

در حالت‌های پیش‌فرض، با تنظیم Pixel روی Adaptive و OnePlus روی Vivid، بسیار شبیه به هم هستند. OnePlus کمی بیش از حد رنگ ها و کنتراست را افزایش میدهد، اما لیستی از گزینه های رنگی پیشرفته تر دارد که به شما این امکان را می دهد تا کارهای بیشتری برای تنظیم صفحه نمایش مطابق با اولویت خود انجام دهید.

مقایسه نمایشگرها

صفحه نمایش OnePlus دارای حداکثر نرخ به روز رسانی بالاتر در 120 هرتز در مقابل 90 هرتز است و تشخیص تفاوت واقعاً بسیار سخت است. برای تماشای فیلم و برای اکثر بازی ها، هیچ تفاوتی وجود ندارد. فقط در رابط کاربری با گشتن در برنامه یا منوی تنظیمات، ممکن است تفاوتی را مشاهده کنید. این عامل تفاوت زیادی در تجربه شما ایجاد نمیکند. one plus 9 در مقابل Pixel 6

پیکسل 6 با اندروید 12 کاملاً جدید همراه با تم، ویجت های متنوع و ویژگی های حریم خصوصی بارگذاری می شود. OnePlus 9 فقط اندروید 12 را در نسخه بتا دارد و نسخه بتا آن همه این ویژگی ها را ندارد. علاوه بر این، Pixel 6 پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم و به‌موقع را در اختیار شما قرار می‌دهد.

عملکرد و باتری

عملکرد و باتری

پیکسل 6: تراشه Google Tensor – 5 نانومتری – هشت هسته ای- 8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی
وان پلاس 9:  Snapdragon 888 – 5nm – Octa-core- و 8/12 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی
Pixel 6: باتری 4614 میلی‌آمپر ساعتی – شارژ سیمی 30 واتی – بی‌سیم 21 وات
OnePlus 9: باتری 4500 میلی آمپر ساعتی – شارژ 65 واتی Warp – بی سیم 15 واتی

بخوانید  لییست بهترین گوشی های سامسونگ گلکسی

OnePlus مجهز به اسنپدراگون 888 امتیاز بالاتر چند هسته‌ای کسب می‌کند، اما به طور کلی در استفاده روزانه، تفاوت جزئی را مشاهده خواهید کرد. وقتی نوبت به باز کردن برنامه‌ها می‌رسد، هم بازی‌ها به سرعت بارگیری می‌شوند و هم پس از بارگیری، عملکرد سریع دارند. در انجام بازی ها، وان‌پلاس نسبت به پیکسل کمی روان تر است، که احتمالاً به خاطر تازه‌سازی سریع‌تر صفحه نمایش است. با این حال پیکسل 6 هر زمان که کارهای پرقدرتی مانند بازی انجام می‌دهد یا برای مدتی از دوربین استفاده می‌کند، سمت چپ گوشی گرم می‌شود.

حتی زمانی که صحبت از عمر باتری به میان می آید، تفاوت قابل توجهی بین این دو گوشی در اینجا وجود ندارد. ظرفیت 4614 میلی آمپر ساعتی گوشی پیکسل 6 کمی بزرگتر از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی وان پلاس است. بسته به نوع استفاده و کاری که با تلفن‌ها انجام می‌دهید، عمر باتری متفاوت خواهد بود، اما بسیار به هم نزدیک هستند. با استفاده ​​معمولی روزانه با 2 تا 3 ساعت استفاده از صفحه نمایش، حدود 40 تا 50 درصد از شارژ باقی میماند.

تفاوت در سرعت شارژ است. پیکسل 6 حداکثر سرعت شارژ سیمی 30 وات را دارد، درحالیکه وان پلاس بیش از دو برابر این سرعت یعنی 65 وات دارد و میتواند 2برابر زودتر گوشی را کاملاً پر کند.

دوربین ها

دوربین ها

Pixel 6: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی – f/1.9 – PDAF/OIS/LDAF. 12 مگاپیکسل فوق عریض – f/2.2.
وان پلاس 9:  48MP اصلی – f/1.8 – PDAF. 50MP فوق عریض – f/2.2

هر دو دارای یک سیستم دوربین دوگانه با سنسور اصلی و فوق عریض هستند. از نظر فنی OnePlus دارای سه دوربین است، اما دوربین سوم یک سنسور تک رنگ با وضوح پایین است و به تنهایی عکس نمی گیرد. دوربین اصلی، 50 مگاپیکسل در پیکسل6 در مقابل 48 مگاپیکسل در وان پلاس9، و در دوربین اولتراواید، 12 مگاپیکسل در پیکسل و 50 مگاپیکسل در وان پپلاس است. تفاوت در  تعداد پیکسل نیست، شما تفاوت را هنگام عکسبرداری خواهید دید. تفاوت  در پردازش تصویر است.

OnePlus اغلب رنگ ها را بیش از حد تقویت می کند و ظاهری غیرطبیعی به آنها می دهد. Pixel’s بسیار معمولی تر است و عمق میدان طبیعی بهتری داشت. به طور مشابه، هنگام کار با حالت HDR، در عکاسی از مناظر یا دریا  OnePlus  کنتراست را بیش از حد افزایش میدهد، به ویژه در دوربین فوق عریض، رنگ ها را تیره می کند و عملکرد خوبی ندارد. برخلاف پیکسل که به نظر می رسد در هر موقعیتی عکس های خوبی میگیرد.

مقایسه دوربین

هنگام استفاده از شب، پیکسل به طور خودکار شاتر را برای مدت طولانی تری باز می گذارد و البته پردازش تصویر آن بسیار پیشرفته است. بنابراین در این حالت نیز عکس های در نور کم بهتری می گیرد. در شرایطی که نور بسیار کمی وجود دارد، OnePlus تلاشی برای افزایش نور نمیکند. و معمولا می‌توان دید که رنگ سبز را به همه چیز اعمال می‌کند، در حالی که Pixel به طور پیش‌فرض رنگ گرم‌تری دارد.

بخوانید  بررسی مشخصات احتمالی گوشی ردمی k50i

گوشی Pixel سلفی‌های بهتری هم می‌گیرد، چه در روز یا چه در شب . در روز OnePlus اغلب با نوردهی مشکل دارد. مزیت خوبی که OnePlus دارد، حالت ماکرو است که به شما امکان می دهد خیلی بیشتر از پیکسل به یک سوژه کوچک نزدیک شوید.

قیمت

قیمت

Pixel 6: از 599 پوند
OnePlus 9: از 629 پوند

اگر به قیمت‌های فروشندگان دقت کنید، OnePlus 9 کمی گران‌تر از Pixel 6 است. با این حال، از آنجایی که گوشی پیکسل 6 جدید است و وان پلاس 9 دیگر چندان جدید نیست، احتمالاً می توانید تلفن وان پلاس را با قیمت پایین تری پیدا کنید.

نتیجه
در کل دو عامل وجود دارد که تفاوت زیادی در تجربه استفاده از این دو گوشی ایجاد می‌کند: طراحی و دوربین. اگر بهترین نتیجه را از دوربین می‌خواهید، Pixel بهترین انتخاب است. همچنین ساختار بادوام تری دارد و اندروید 12 دارد.

با این حال، OnePlus 9 جذابیت های خود را دارد. برای استفاده در دست جمع‌وجورتر و راحت‌تر است. کمی سریع‌تر است و صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالاتر دارد و به طور کلی برای انجام کارهایی مانند دانلود فایل‌های حجیم و شارژ سریع‌تر مناسب تر است.

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سامسونگ و هواوی و سایر برند های معتبر دردنیا در زمینه موبایل از سایت اقای تعمیر باخبر شوید. همچنین اگر گوشی شما نیاز به تعمیر دارد و وقت مراجعه حضوری به نمایندگی های تعمیر گوشی را ندارید، این مرکز توانایی تعمیر انواع برندهای موبایل را داشته که به چند مورد آن اشاره می کنیم:
تفاوت های گوگل پیکسل 6 و وان پلاس 9

  • تعمیر گوشی سامسونگ 
  •  تعمیر گوشی آیفون
  •  گوشی هواوی
  •   گوشی اچ تی سی
  •  تعمیر گوشی سونی
  •  تعمیر گوشی ال جی
  • گوشی شیائومی
  •  گوشی نوکیا
  •  تعمیر گوشی بلک بری
  • و …

مشتریان ما کار با ما را دوست دارند زیرا:

ما سالها تجربه تعمیر انواع گوشی همراه را داریم.
همیشه قابل اعتماد و وقت شناس هستیم.
تکنسین های ما تعمیرات دقیق انجام میدهند.
خدمات ما به مشتریان اولویت اصلی ماست.

one plus 9 در مقابل Pixel 6
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها