Apple iPhone 13 Pro Max در مقابل Samsung Galaxy S21 Ultra: کدام را باید بخرید؟ در این مطلب به بررسی تفاوت های ۱۳ پرومکس و s21 اولترا و مشخصات آنها میپردازیم.

تعمیرات انواع گوشی آیفون و سامسونگ و … در مرکز اقای تعمیرات موبایل با قطعات اورجینال و دارای گارانتی.

تفاوت ۱۳ پرومکس و s21 اولترا

اپل آیفون 13 پرومکس: 160.8 x 78.1 x 7.7 میلی متر ، وزن 240 گرم
سامسونگ s21 اولترا: 165.1 x 75.6 x 8.9 میلی‌متر ، وزن 227 گرم
13 پرو مکس: فولاد ضد زنگ و شیشه
S21 اولترا: آلومینیوم و شیشه
هر دو: IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

طراحی

از لحاظ جنس به کار رفته تنها شباهت این است که هر دو از شیشه و فلز ساخته شده اند. اما اپل از فولاد ضد زنگ درجه یک استفاده کرده در حالی که سامسونگ آلومینیوم دارد. نکته جالب این است که اگرچه گوشی سامسونگ از آیفون بلندتر و ضخیم‌تر است، اما سبک‌تر، کمی باریک‌تر و دارای انحنا هایی در پشت است.

یعنی اینکه نسبت به آیفون، احساس بهتر و راحت تری در دست دارد. انحناهای ظریف لبه ها s21 اولترا را زیباتر کرده و لبه های تیز زیادی وجود ندارد. اما جایی که اپل کمی برتری دارد، دقت در طراحی است. مانند محفظه دوربین که بطور یکپارچه در پشت قرار گرفته. سامسونگ تقریباً این ظاهر یکپارچه را دارد اما خطوط بسیار ریزی وجود دارد که کمی انرا خراب می‌کنند.

13 پرومکس صفحه نمایش کامل دارد و حتی منحنی گوشه ها را با قاب مطابقت می دهد. سامسونگ این کار را نکرده، اما به لطف داشتن صفحه‌نمایش خمیده، حاشیه‌های آن در کناره‌ها بسیار نازک‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، تنها یک دوربین کوچک در وسط s21 وجود دارد که به اندازه بریدگی اپل نیست، باوجود اینکه کوچک‌تر شده است.

تفاوت آیفون ۱۳ پرومکس و سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا + باید کدام را بخریم؟

با این حال، این شکاف برای FaceID که هنوز یک راه بسیار سریع برای باز کردن قفل گوشی است طراحی شده است. سامسونگ برای این کار از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر استفاده می‌کند که تقریباً همیشه خوب کار می‌کند. در مورد مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، هر دو دارای استاندارد IP68 یکسان هستند. اگرچه سامسونگ تنها در عمق 1.5 متری آزمایش شده، اما اپل ادعا می کند که می تواند تا عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد.

صفحه نمایش

آیفون 13 پرومکس: 6.7 اینچی OLED ، وضوح 1284 x 2778
گلکسی s21 اولترا: 6.8 اینچی AMOLED ، وضوح 1440 x 3200
13 پرومکس: Dolby Vision، HDR10، حداکثر روشنایی 1200 نیت
S21 اولترا: HDR10+، حداکثر روشنایی 1500 نیت
هر دو: نرخ تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتز

13 pro max display

هنگامی که صحبت از نمایشگرها میشود، علیرغم برخی تفاوت ها میتوان گفت که این دو گوشی به طور شگفت انگیزی با هم مطابقت دارند. به عنوان مثال، سامسونگ از نظر تراکم پیکسلی بزرگ‌تر و کمی واضح‌تر است، اما وقتی در حال تماشای آیفون در کنار سامسونگ هستید که روی حالت طبیعی خود تنظیم شده است، تشخیص تفاوت‌ها کمی دشوار است. اکثر اوقات با روشنایی کامل هر دو ، آیفون دارای پنل به طور کلی روشن‌تری است.

بخوانید  مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A5

 

به نظر می‌رسد در تماشای ویدیوها و فیلم‌ها در سرویس‌های مختلف، چه نتفلیکس، دیزنی پلاس یا یوتیوب کنتراست بیشتری دارد، که یعنی در مقایسه با سامسونگ کمی تند به نظرمیرسد. سامسونگ معمولا ویدیو را کمی طبیعی‌تر نشان می‌دهد. البته، اگر آنرا روی حالت زنده قرار دهید، داستان کاملاً متفاوت است. همه رنگ ها را بیش از حد تقویت می کند.

s21 ultra display

عملکرد و باتری

13 Pro Max: پردازنده شش هسته ای A15 Bionic، گزینه های ذخیره سازی 128/256/512 گیگابایت و 1 ترابایت. باتری تقریباً 4300 میلی آمپر ساعتی ، شارژر 27 وات سیمی، شارژ بی سیم MagSafe 15 واتی
S21 Ultra: پردازنده هشت هسته ای Exynos یا Snapdragon 888 (بسته به منطقه)، گزینه های ذخیره سازی 128/256/512 گیگابایت، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژر 25 وات سیمی، شارژ بی سیم 15 وات

از آنجا که هر دو سیستم عامل بسیار متفاوتی دارند و iOS به طور کلی در استفاده عمومی بسیار کارآمدتر از Android است. بنابراین نیازی به رم اضافی یا ظرفیت های مگا باتری که در گوشی های اندرویدی می بینیم ندارد. با افزایش سرعت و روان بودن، این دو گوشی کاملا شبیه هم هستند. هر دو سریع و پاسخگو هستند، بازی ها و برنامه ها را به سرعت بارگیری می کنند. ۱۳ پرومکس و s21 اولترا

این در حالی است که چیپست سامسونگ دارای دو هسته پردازشگر اضافی است. در اروپا، این پردازنده برتر Exynos در مقابل تراشه A15 Bionic اپل است که در تست‌های Geekbench از هر گوشی هوشمند دیگری برتری دارد. در کنار هم، ظاهرا آیفون بیشتر بازی‌ها و برنامه‌ها را سریع‌تر از سامسونگ بارگیری می‌کند، اما با اختلاف بسیار کمی(کمتر از یک ثانیه)

ظرفیت واقعی باتری

اپل ظرفیت باتری را به طور رسمی فاش نمی کند، اما باتری حدود 4300 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. و به طور قابل توجهی کوچکتر از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی سامسونگ است. سامسونگ هرگز دو روز دوام نمی آورد. در پایان روز اول معمولاً به حدود 40 درصد کاهش می‌یابد، و این در حالتی است که پشتیبانی از 5G ندارد. آیفون 13 پرو مکس به راحتی یکی از بادوام‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است و به ندرت ممکن است باعث نگرانی باتری شما شود.

بخوانید  اپل واچ سری 8 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

هیچکدام از اینها شارژ سریع خاصی ندارند، اما از Power Delivery پشتیبانی می کنند. آیفون‌ها می‌توانند با سرعت 27 وات (با شارژر مناسب) شارژ شوند، در حالی که سامسونگ 25 وات را ارائه می‌کند. هر دو از شارژ بی سیم 15 واتی نیز پشتیبانی می کنند.

دوربین ها

13 پرو مکس :سیستم دوربین سه گانه؛ 12 مگاپیکسل f/1.5 ؛ عرض 26 میلی متر؛ تعویض سنسور OIS.
12 مگاپیکسل f/2.8 ، تله فوتو 77 میلی متر ، OIS ، زوم اپتیکال 3 برابر؛ لنز 12 مگاپیکسل f/1.8 ، 13  میلی متر فوق عریض.
S21 اولترا: سیستم دوربین چهارگانه؛  108 مگاپیکسل f/1.8 ،عرض 24 میلی متر ،OIS و AF لیزری.
10 مگاپیکسل f/4.9 ،پریسوپ 240 میلی‌متری ،زوم اپتیکال 10 برابر.
10 مگاپیکسل f/2.4 ، تله فوتو 72 میلی متر ، OIS ، زوم اپتیکال 3 برابر. 12 مگاپیکسل f/2.2 ، 13 میلی متر فوق عریض.
13 پرومکس: ضبط 4K/60 و Dolby Vision
S21 اولترا: ضبط 8K/24 و HDR10+

13 promax camera

هر دو دارای دوربین اصلی، فوق عریض و زوم تله فوتو 3 برابری هستند، اما S21 Ultra  دارای زوم اپتیکال 10 برابری پریسکوپ است. این نوعی سلاح مخفی آن است که به شما امکان می دهد بدون از دست دادن جزئیات، بیشتر زوم کنید. با این حال، با افزایش مقدار زوم به اندازه دوربین اصلی تصویر واضحی نخواهید داشت. دوربین های اصلی، هر دو از فناوری مشابهی برخوردار هستند.

با این حال در لنز فوق عریض؛ یعضی عکس ها با رنگ اصلی آیفون مطابقت نداشت، که برای اپل غیرعادی است. همین امر را می توان در مورد ultrawide سامسونگ نیز گفت که گاهی اوقات عکس ها را پاک می کند. در حالت ماکرو گاهی آیفون در مقایسه با سامسونگ، نقاط برجسته را از بین می برد. و مشکل تغییر دوربین وجود دارد که اپل در حال ارائه راه حلی برای آن است. یعنی اگر به سوژه ای نزدیک شوید، شروع به جابجایی بین دوربین ها می کند و کادربندی عکس شما را سخت می کند.

دوربین 13 پرومکس یا s21 اولترا؟

در عکس‌های با نور کمتر، هر دو خوب عمل می‌کنند، اگرچه رویکرد متفاوتی نسبت به دما دارند. در حالت شب، عکس های سامسونگ نرم‌تر و طبیعی‌تر از آیفون است، که به نظر می‌رسد کنتراست را کمی بیش از حد افزایش می‌دهد، شاید در تلاش برای واضح‌تر نشان دادن تصویر.

هر دو می‌توانند در حالت آهسته عکس‌برداری کنند، اما در فیلم گرفتن، آیفون ترفندی به نام حالت سینمایی دارد که یک تاری پس‌زمینه نسبتاً طبیعی ایجاد می‌کند و سپس هنگامی که دوربین را به سمت دیگری هدایت می‌کنید، به آرامی فوکوس می‌کند. با اجسام ثابتی که از نظر بصری به خوبی مشخص هستند به خوبی کار می کند، اما وقتی با افراد متحرک زیادی سروکار دارید، کمی دچار مشکل میشود.

بخوانید  تعمیرات موبایل سامسونگ در صادقیه

s21 ultra camera

گوشی اپل می تواند با Dolby vision HDR تا سرعت 60 فریم در ثانیه، گوشی سامسونگ HDR10+ را انجام دهد و همچنین می تواند تا رزولوشن 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. در نهایت، صرف نظر از اینکه کدام را انتخاب می کنید، یک سیستم دوربین عالی خواهید داشت.

اکوسیستم ها

از لحاظ نرم افزار و اکوسیستم هر دو قوی هستند. سامسونگ گلکسی واچ 4 جدید را دارد که برای هر ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام عالی است. از بسیاری جهات شبیه اپل واچ است. همچنین دارای ردیاب اشیاء SmartTag است، مانند Apple AirTags، و دارای چند مدل مختلف Galaxy Buds است که اپل دارای AirPods است.

علاوه بر این، اگر تلویزیون سامسونگ دارید، می توانید به جای کنترل از راه دور از SmartThings برای کنترل آن استفاده کنید. در مورد اپل تی وی اپل نیز همینطور است. اما اگر از مک استفاده می کنید، استفاده از iphone  فوایدی دارد. مانند امکان نقل و انتقال راحت بین دستگاه‌ها یا احراز هویت پرداخت‌های مبتنی بر وب Apple Pay.

قیمت

۱۳ پرومکس یا s21 اولترا

در زمان درج این نوشته:
 پرو مکس 13: از 35 میلیون تومان به بالا
S21 Ultra: از 29 میلیون تومان به بالا

نتیجه: با توجه به مشخصات ذکر شده، قیمت و اینکه چه ویژگی مورد علاقه شما است میتوانید یکی از این 2 مدل را انتخاب کنید.

آقای تعمیرات موبایل

آخرین اخبار و مقالات معتبر و به روز درباره گوشی های اپل و سامسونگ و هواوی و سایر برند های معتبر دردنیا در زمینه موبایل از سایت اقای تعمیر باخبر شوید. همچنین اگر گوشی شما نیاز به تعمیر دارد و وقت مراجعه حضوری به نمایندگی های تعمیر گوشی را ندارید، این مرکز توانایی تعمیر انواع برندهای موبایل را داشته که به چند مورد آن اشاره می کنیم:
تفاوت ۱۳ پرومکس و s21 اولترا

  • تعمیر گوشی سامسونگ 
  •  تعمیر گوشی آیفون
  •  گوشی هواوی
  •   گوشی اچ تی سی
  •  تعمیر گوشی سونی
  •  تعمیر گوشی ال جی
  • گوشی شیائومی
  •  گوشی نوکیا
  •  تعمیر گوشی بلک بری
  • و …

مشتریان ما کار با ما را دوست دارند زیرا:

ما سالها تجربه تعمیر انواع گوشی همراه را داریم.
همیشه قابل اعتماد و وقت شناس هستیم.
تکنسین های ما تعمیرات دقیق انجام میدهند.
خدمات ما به مشتریان اولویت اصلی ماست.

۱۳ پرومکس و s21 اولترا
منبع: به گزارش از pocket lint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل بپیوندید.

 

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها