بررسی Vivo X80 پرو، عملکرد پرچمدار ! در این مطلب نگاهی به مشخصات گوشی ویوو ایکس 80 پرو می اندازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

Vivo X80 Pro همچنان به خط تولید دستگاه‌های پرچم‌دار ادامه می‌دهد و به دنبال افزایش قدرت در بازار جهانی است. در حالی که در چین و کشورهای آسیایی به خوبی شناخته شده است، ورود به اروپا با Vivo X51 (به نام Vivo X50 Pro در جاهای دیگر) در سال 2020 آغاز شد. ما مدل‌های متوالی را پشت سر گذاشتیم – X60 Pro و X70 Pro+ (هر دو در سال 2021) دنبال شدند و اکنون Vivo X80 Pro توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

بررسی Vivo X80 پرو

بررسی مشخصات گوشی Vivo X80 پرو

اگر به بررسی Vivo X80 پرو بپردازید، فکر می کنید X80 Pro یک دوربین است. اما اینطور نیست! این یک گوشی هوشمند است و موارد بیشتری از عملکرد یک دوربین ساده در آن وجود دارد. انرژی زیاد، عمر باتری به اندازه کافی مناسب و نمایشگر عالی که تقریباً در هر شرایطی خوب به نظر میرسد از دیگر ویژگیهای خوب این گوشی است.

اما به نظر می رسد نرم افزار Vivo در FunTouch OS مشکلاتی دارد که نباید وجود داشته باشد. این همان چیزی است که X80 Pro را از ارائه بهترین تجربه باز می‌دارد. اما هنوز چیزهای زیادی برای توجه وجود دارد. یک تجربه پرچمدار قابل تأیید از Vivo  تنها چیزی که اکنون منتظر آن هستیم قیمت است.

نقاط قوت
طراحی عالی
نمایشگر خوب
دوربین عالی با عکاسی عالی در نور کم
قدرت بالا
نقاط ضعف
برخی از مشکلات اتصال
برنامه دوربین کمی شلوغ است
اشکالات نرم افزار، برخی از اعلان ها هرگز نمیرسند.

طراحی و ساخت

طراحی vivo x80 پرو

164.57 x 75.30 x 9.10 میلی‌متر؛ 219 گرم
IP68

Vivo به روند طراحی که با Vivo X70 Pro+ آغاز کرده بود ادامه می‌دهد و بزرگترین نقطه بحث، دوربین بزرگ در پشت تلفن است. این لنز شبیه به X70 Pro+ است. که این لنزها را در یک خط در یک طرف قرار داده است. اما این تنها نقطه شباهت به X70 Pro + نیست. این گوشی‌ها بسیار شبیه به هم هستند، لبه‌های خمیده، قرارگیری دکمه‌های مشابه و نوشته‌ای در بالای صفحه که عبارت «عکاسی حرفه‌ای» را نشان می‌دهد.

بخوانید  بررسی گوشی هواوی نوا 11 پرو | Huawei nova 11 Pro

پنل پشتی شیشه ای است اما روکش مات دارد. در واقع این یک روکش جذاب است که Cosmic Black نامیده می شود. ابریشمی صاف است و وقتی نور به آن برخورد می کند می درخشد. یک قاب در جعبه وجود دارد که فقط از پشت تلفن محافظت می کند، با حس لمس نرمی که کمی شبیه چرم است.

در واقع، قاب ارائه شده هیچ محافظتی از صفحه نمایش به شما نمی دهد، بنابراین ممکن است یک کیف بخواهید، زیرا Vivo X80 Pro یک گوشی بسیار لغزنده است. بلندگوهای استریو در Vivo X80 Pro وجود دارد که به بازی یا ویدیوهای اجتماعی شما کمک می کند، اما سوکت هدفون 3.5 میلی متری وجود ندارد. برای محافظت از هدست در برابر نفوذ گرد و غبار یا آب، دارای رتبه IP68 است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

6.78 اینچ، 3200 x 1440 پیکسل (517ppi)
LTPO AMOLED، 1-120 هرتز
HDR

دارای صفحه نمایش بسیار توانمند است. که شبیه به X70 Pro+ است، با لبه‌های خمیده و حاشیه‌های نسبتاً کم. دوربین جلو در یک سوراخ پانچ در مرکز قرار دارد. این نمایشگر LTPO AMOLED است، به این معنی که بسته به کاری که انجام می‌دهید، نرخ‌های تازه‌سازی تطبیقی ​​بین 1 تا 120 هرتز را نیز ارائه می‌دهد.

هدف این است که با کاهش سرعت آن در مواقعی که نیازی به به‌روزرسانی سریع ندارد، مانند هنگام خواندن متن ایستا، بهترین نرخ تازه‌سازی را به شما ارائه دهیم و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم. همچنین گزینه ای برای انتخاب 60 یا 120 هرتز و همچنین گزینه ای برای رزولوشن FHD+ به جای کامل وجود دارد. تمام این اقدامات برای حفظ عمر باتری طراحی شده است.

بخوانید  چگونه حافظه گوشی را زیاد کنیم؟

صفحه نمایش روشن و زنده است، با دید خوب در فضای باز، حتی در شرایط روشن.

عملکرد و باتری

عملکرد

اسنپدراگون 8 نسل 1، 12 گیگابایت (+4 گیگابایت) رم
باتری 4700 میلی آمپر ساعتی، 80 وات سیمی، 50 وات بی سیم
حافظه 256 گیگابایتی

Vivo X80 Pro دارای اسنپدراگون 8 نسل است. سخت افزاری که در سال 2022 بسیاری از دستگاه های پرچمدار را تامین می کند. این آن را از Vivo X80 استاندارد که مدیاتک Dimensity 9000 را دریافت می کند (و در اروپا در دسترس نخواهد بود) متمایز می کند. یعنی اینکه 5G فعال است و اتصال بسیار خوب است.بدون مشکل در Wi-Fi یا بلوتوث.

در مورد سخت افزار اصلی، این گوشی قدرتمند است و عملکردی پرچمدار ارائه می دهد. تجربه‌ای بدون تاخیر را ارائه می‌دهد و بازی‌های سنگینی مانند Call of Duty Mobile به نرمی انجام می‌شوند. هنگام انجام بازی‌های فشرده مقداری گرم میشود، اما نه به اندازه‌ای که نگران کننده باشد.

باتری 4700 میلی آمپر ساعت با شارژ سیمی 80 وات و شارژ بی سیم 50 وات است. شارژ شدن کامل در عرض 35 دقیقه انجام میشود که عالی است. عمر باتری به طور کلی بسیار خوب است. همچنین تعداد زیادی گزینه برای شخصی سازی پیدا خواهید کرد مانند نحوه عملکرد انیمیشن، گزینه‌های صدای سفارشی برای هدفون و بسیاری موارد دیگر.

دوربین

دوربین vivo x80 pro

سیستم دوربین چهارگانه
اصلی: 50 مگاپیکسل، f/1.57، OIS
اولتراواید: 48MP, f/2.2
پرتره: 12 مگاپیکسل، f/1.85
تله فوتو: 8 مگاپیکسل، f/3.4
جلو: 32 مگاپیکسل

معمولا تلفن ها دارای یک “دوربین چهارگانه” هستند و تعداد کمی از آنها چهار لنز قابل استفاده دارند. Vivo X80 Pro که دوربین‌های مناسبی را در هر یک از این موقعیت‌ها ارائه می‌کند، اینطور نیست.

بخوانید  بررسی مشخصات گوشی آنر X40 GT و آنر Play 6C

مسئله داشتن یک دوربین اصلی با عمق میدان کم است. یعنی اینکه اگر به سوژه‌ای که هر عمقی دارد خیلی نزدیک شوید، احتمالاً تار می‌شود. در حالی که دیافراگم بزرگ‌تر برای موقعیت‌های کم نور عالی است. برای عکس‌های نزدیک واضح‌تر باید از لنز دیگری استفاده کنید. و در شرایط کم نور، دوربین عقب عملکرد خوبی دارد.

با استفاده از 2x به‌عنوان یک لنز پرتره به‌طور پیش‌فرض، به سوژه نزدیک می‌شود، اما می‌توانید 1x یا 5x را نیز انتخاب کنید. از گرفتن عکس‌های شارپ خودداری می‌کند و با تشخیص لبه برای عکس‌های پرتره عملکرد خوبی دارد. گزینه‌های زیادی برای فیلم‌برداری وجود دارد، از جمله 4K/60fps و 8K/20fps اما همچنین در سینماتیک شما این گزینه را برای 1080/24fps دارید.

دوربین جلو نسبتاً خوب است و نتایج خوبی خواهید گرفت، اما فوکوس ثابت است و اگر در حال حرکت باشید گرفتار میشوید. این دوربین در موقعیت های دشوار از هوش AI که برخی از دوربین های دیگر  انجام میدهند برخوردار نیست، و نویز در نور کم را به خوبی برخی از رقبا در عکس های تاریک تر پاک نمیکند.

به طور کلی، این یک سیستم دوربین قانع‌کننده است و مهمتر از همه در اکثر شرایط نتیجه خوبی خواهید گرفت.

نتیجه

Vivo X80 Pro یک گوشی پرچمدار با دوام است که تمام تمرکز خود را بر روی دوربین قرار داده است. دوربین کمی پیچیده است، کارهای زیادی را برای شما انجام میدهد و همین را می توان در مورد سیستم عامل FunTouch به طور کلی گفت این یک گوشی هوشمند قدرتمند است که یک تجربه پرچمدار را ارائه می دهد.

بررسی Vivo X80 پرو
منبع: به گزارش از pocketlint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها