بررسی اولیه Samsung Galaxy Z Flip 4. در این مطلب به بررسی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 مشخصات و ویژگی های برجسته آن میپردازیم. با ما همراه باشید.

انجام تمامی تعمیرات سامسونگ گلکسی در مرکز آقای تعمیرات موبایل.

در حالی که Z Flip سامسونگ ممکن است کوچک‌تر از مدل‌های تاشو Z در نظر گرفته شود، اما با اختلاف قابل توجهی از Z Fold فروش بیشتری دارد. این باعث می‌شود که Galaxy Z Flip 4 به‌روزرسانی مهمی برای سامسونگ داشته باشد. یکی از رازهای موفقیت Z Flip این واقعیت است وقتی تا می‌شود کوچک‌تر می‌شود. بنابراین نه تنها راحت‌تر است، بلکه حس نوستالژی تلفن‌های تاشوی گذشته را نیز به همراه دارد.

نقاط قوت
طراحی پیشرفته
گزینه های شخصی سازی زیاد
نمایشگر عالی
حفاظت IPX8
نقاط ضعف
شارژ سریعترین نیست
دوام نمایشگر همچنان یک مشکل است.

طراحی

طراحی زد فلیپ 4

84.9 x 71.9 x 17.1 میلی‌متر (تاشده)؛ 165.9 × 71.9 × 6.9 میلی متر (بازشده)، 187 گرم
حفاظت IPX8
رنگ های مختلف

Samsung Galaxy Z Flip با هر بروزرسانی تکراری بیشتر شبیه یک گوشی معمولی سامسونگ به نظر میرسد. اکنون Z Flip 2022 در نسل چهارم خود، لولا را باریک کرده و رویکرد متفاوتی را در طراحی به کار می‌گیرد تا بهتر به نظر برسد. پنل‌های عقب یکپارچه‌تر به نظر می‌رسند و قاب کنار باریک تر است. بنابراین همه چیز مدرن‌تر و پیچیده‌تر به نظر می‌رسد. دوربین در پشت بزرگتر است و با روندهای طراحی گوشی های اخیر مطابقت دارد و زیبایی کلی جسورانه تری دارد.

در ادامه بررسی گلکسی Z Flip 4، رنگ‌های مات خوبی برای آن رنگ‌ها وجود دارد که بنفش و آبی برجسته هستند. حفاظت IPX8 در برابر نفوذ آب وجود دارد (توجه داشته باشید که هیچ محافظتی در برابر گرد و غبار وجود ندارد) نکته مهم این است که Z Flip 4 عالی به نظر می رسد . گزینه های رنگی فرصت ایجاد چیزی منحصر به فرد را برای شما فراهم می کند، در حالی که عملکرد تاشو هنوز فوق العاده راضی کننده است.

بخوانید  مشکلاتی که برای گوشی های موتورولا پیش می آید

صفحه نمایش

گلکسی زد فلیپ 4

داخلی: 6.7 اینچ AMOLED، 2640 x 1080 پیکسل، 425ppi، 1-120 هرتز
بیرونی: 1.9 اینچ AMOLED، 512 x 260 پیکسل، 302ppi

دو نمایشگر در گلکسی Z Flip 4 وجود دارد، صفحه نمایش اصلی 6.7 اینچی تاشو در داخل و یک صفحه نمایش 1.9 اینچی در بیرونی. اینها نزدیک به پیشنهاد Z Flip 3 هستند و سامسونگ می گوید که اکنون گزینه های بیشتری برای این نمایشگر خارجی وجود دارد. مضامینی دریافت خواهید کرد که از داخل به بیرون جریان دارند، می‌توانید ویجت‌هایی را روی این صفحه نمایش اعمال کنید تا بتوانید به اطلاعات مورد نیاز خود نگاه کنید.

صفحه نمایش بیرونی بیشتر یک صفحه نمایش اطلاعات است. اگرچه طیف وسیعی از گزینه ها را ارائه می دهد، از جمله به عنوان منظره یاب دوربین و همچنین اینکه می تواند فقط اطلاعات را در صورت نیاز به شما بدهد. با این حال، صفحه نمایش داخلی تقریباً مانند قبل باقی می ماند و با UTG – شیشه فوق العاده نازک – روی صفحه نمایش انعطاف پذیر پوشیده شده است.

نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​120 هرتزی وجود دارد. اولین فایده از یک صفحه نمایش AMOLED عالی، رنگ عمیق مشکی و شادابی فراوان در رنگ است. با توجه به زمان کوتاهی که تاکنون با Z Flip 4 سپری کرده‌ایم، نمی‌توانیم قضاوت قطعی در مورد عملکرد آن داشته باشیم، اما برداشت‌های اولیه نشان می‌دهد که این گوشی مشابه Z flip 3 است که جایگزین آن شده است.

البته، جذابیت بزرگ دیگر داشتن یک تلفن تاشو، استفاده از حالت فلکس است، اینکه می‌توانید گوشی را ببندید و همچنان از دوربین استفاده کنید. اما نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که دوام این نمایشگرها مانند گوشی های معمولی نیست.

سخت افزار و عملکرد

Samsung Galaxy Z Flip 4

اسنپدراگون 8+ نسل 1، 8 گیگابایت رم
گزینه های 128، 256، 512 گیگابایت
3700 میلی آمپر ساعت، شارژ سیمی 25 وات، بی سیم 15 وات

در گلکسی زد فلیپ 4 کمبود انرژی وجود ندارد. با Snapdragon 8+ Gen 1، این گوشی دارای آخرین سخت افزار است، بنابراین همه چیز باید روان و سریع باشد. 8 گیگابایت رم و گزینه های ذخیره سازی از 128 گیگابایت به بالا وجود دارد. به این ترتیب Z Flip 4 همگام با سایر دستگاه های پرچمدار است.

بخوانید  تفاوت سامسونگ Z Flip 3 5G و Z Flip 5G

یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی بین دو نیمه Z Flip 4 تقسیم شده است، اما از زمان کوتاهی که با دستگاه سپری کرده ایم، نمی توانیم عملکرد آن را ارزیابی کنیم. این دستگاه از شارژ سیمی 25 واتی و همچنین شارژ بی سیم پشتیبانی می کند.

دوربین ها

دوربین

سیستم دوربین دوگانه عقب:
اصلی: 12 مگاپیکسل، 1.8 میکرومتر، f/1.8، OIS
Ultrawide: 12MP، 1.12μm، f/2.2
جلو: 10 مگاپیکسل، 1.22 میکرومتر، f/2.4

دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 وجود دارد، اما سنسور گلکسی زد فلیپ 3 تغییر کرده است و سامسونگ اعلام کرد که دوربین جدید 65 درصد روشن‌تر است، زیرا از 1.4 میکرومتر تا 1.8 میکرومتر تغییر می‌کند بنابراین به طور کلی یک سنسور بزرگتر است. این باید به جذب نور کمک کند و منجر به تصاویر بهتر و بهبود عملکرد در شرایط نور کمتر شود.

دوربین دوم فوق عریض است. هیچ زوم اپتیکال در Z Flip 4 وجود ندارد. دوربین جلویی یک سوراخ پانچ 10 مگاپیکسلی است که روی نمایشگر تنظیم شده است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ویژگی منحصر به فرد Z Flip این است که طراحی آن باعث می شود تا در نحوه استفاده از دوربین ها انعطاف پذیری زیادی داشته باشید.

با این حال، این فقط به دوربین سامسونگ محدود نمی شود، زیرا این شرکت تلاش کرده است تا از سایر برنامه های رایج دوربین که ممکن است استفاده کنید پشتیبانی کند. همچنین گزینه‌های هوشمندانه‌ای مانند قاب‌بندی خودکار وجود دارد که می‌تواند قاب دوربین فیلم‌برداری را به گونه‌ای تنظیم کند که بیشتر در آن قرار بگیرد. برای مثال، اگر از خودتان فیلم می‌گیرید، دوربین روی شما متمرکز می‌شود، اما زمانی که یک دوست به شما ملحق می‌شود. ، می تواند نمای گسترده ای ارائه دهد تا هر دو در کادر قرار بگیرید.

بخوانید  بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A15

این که بتوانید گوشی را 90 درجه خم کنید و سپس هنگام استفاده از دوربین جلوی خود را روی صفحه تماشا کنید، یک گزینه عالی و ایده آل برای بسیاری از عملکردهای ویدئویی اجتماعی است. همچنین هنگام استفاده از دوربین خارجی برای سلفی می توانید از نمایشگر خارجی به عنوان منظره یاب استفاده کنید.

نرم افزار

بررسی گلکسی Z Flip 4

اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1.1

برخلاف Z Fold 4، نمایشگر نسبتاً معمولی‌تر Z Flip 4 به این معنی است که برای استفاده حداکثری از آن به همان درجه سفارشی‌سازی نیاز ندارید. برای اکثر برنامه ها، شما دقیقاً مانند سایر برنامه ها از تلفن استفاده خواهید کرد. اما برخی از سفارشی‌سازی‌های Flex وجود دارد که به شما کمک می‌کند هنگام خم شدن گوشی از نمایشگر بهتر استفاده کنید.

جمع بندی

اولین برداشت از Samsung Galaxy Z Flip 4 واقعا مثبت است: رابط کاربری سریع و روان است.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 با طیف وسیعی از ترفندها، نشان میدهد گوشی تاشو جذابی است. تغییر در طراحی ظاهر آن را بهتر می کند. در حالی که سخت افزار درجه یک آن به این معنی است که هیچ مشکلی وجود ندارد. با گزینه‌های شخصی سازی، به راحتی می‌توانید به طراحی گوشی مورد نظر خود دست یابید.

Samsung Galaxy Z Flip 4 به‌روزرسانی‌های مهمی را برای این تلفن تاشو محبوب انجام می‌دهد. که در نتیجه ظاهر بهتری به دستگاه می‌دهد و قدرت را به روز می‌کند. تازگی در طراحی وجود دارد و بسیاری از سفارشی سازی آن لذت خواهند برد، همچنین دوربین ارتقا یافته نیز احتمالاً جذاب خواهد بود. واقعیت این است که نمایشگرهای این تلفن به اندازه کافی دوام نمی آورند و این چیزی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید.

بررسی گلکسی Z Flip 4
منبع: به گزارش از pocketlint.
برای دریافت به روز ترین اخبار تکنولوژِی روز دنیا به پیج اینستاگرام آقای تعمیرات موبایل  بپیوندید.

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها